• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • AnnaB90

Hur ligger ni till i nedräkning för bim nu? :) Upplever ni några symptom?

Själv är jag på äl +5 och vill verkligen inte inbilla mig saker, förstår ju att det är så lätt att göra det när man längtar efter plusset! Men det jag har känt av från och till sedan i torsdags kväll är milda stickningar i vänster sida av tjejmagen...

Brukar alltid att känna av ägglossning, vilket jag även gjorde denna månaden. Men detta kom alltså några dagar efter ägglossning... Tiden får utvisa helt enkelt :)

• Onewayticket
    AnnaB90 skrev 2017-11-11 10:55:27 följande:

Själv är jag på äl +5 och vill verkligen inte inbilla mig saker, förstår ju att det är så lätt att göra det när man längtar efter plusset! Men det jag har känt av från och till sedan i torsdags kväll är milda stickningar i vänster sida av tjejmagen...

Brukar alltid att känna av ägglossning, vilket jag även gjorde denna månaden. Men detta kom alltså några dagar efter ägglossning... Tiden får utvisa helt enkelt :)

BIM-2 och mår skumt. Ont längst ner i magen och ömma bröst. haft i nästan en vecka. Brukar aldrig ha mensvärk så hoppas verkligen på något nu <3
  • AnnaB90
    Onewayticket skrev 2017-11-11 11:18:29 följande:

BIM-2 och mår skumt. Ont längst ner i magen och ömma bröst. haft i nästan en vecka. Brukar aldrig ha mensvärk så hoppas verkligen på något nu <3

Det låter ju lovande! :D Håller tummarna för dig. Berätta gärna om det blev ett plus!
  • theLovelyJ
    R84 skrev 2017-11-11 10:03:42 följande:

Samma sak för oss.... fick två plus tidigt i vårt försökande som slutade i missfall. Skickade in remiss för utredning i maj (snäll som jag är väntade jag till ett år efter sista missfallet). Kön och tidpunkten för tid har bara puttats på. Så ringde de för två veckor sen och meddelade att de hade ett återbud två timmar senare. Det var det eller tidigast januari/februari. Släppte allt och åkte. Hoppas på att det tar sig snart.... eller att vi får hjälp med ivf. Har ni fått någon hjälp?

Vi har inte fått nån hjälp utöver spolning av min enda äggledare. Det var snart ett år sen. Den här månaden tog vi steget och köpte clomifen via nätet. Vore väl tusan om det inte tog sig nu! :/
  • R84
    theLovelyJ skrev 2017-11-11 12:14:12 följande:

Vi har inte fått nån hjälp utöver spolning av min enda äggledare. Det var snart ett år sen. Den här månaden tog vi steget och köpte clomifen via nätet. Vore väl tusan om det inte tog sig nu! :/

Men de har inte gjort någon utredning? Vi startade som sagt vår för ett par veckor sen och då spolade de bland annat äggledarna. Får se om det hjälper. Annars får vi invänta provsvar.
  • Anonym (L)
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-11 09:40:32 följande:

Nu går jag över till decembertråden... Får ingen ökning så nu ger jag upp... BIM-2... Lycka till alla andra och grattis till er som plussat!

Det är för tidigt att testa med de testen, om man ska testa innan bim måste det vara med jättekänsliga test på hcg 25. Ge inte upp än :D
  • Tumvante

Hade lite molværk i 3 dagar... känner inget nu direkt. Inbillar mig att mitt luktsinne är skarpare än vanligt...

ÄL+8, och slösade ett test idag. Helt blankt.
  • Tumvante
    Baraentilligen skrev 2017-11-11 10:16:54 följande:

Hur lever ni i väntan på BIM? Tänkte gällande mat, alkohol och vitaminer främst.

Undviker saker, utifall att. Dvs inget kallskänkt kött, opastöriserade mjuka ostar etc... och ingen alkohol. Det kostar mig inte så mycket att låta bli.
  • Tumvante
    Septemberlöv skrev 2017-11-11 08:38:27 följande:

YES idag fick jag glad gubbe på ÄL, på dag 20 :) så nu blir det ligga av ikväll! :) :)

Och imorgon? Brukar ju vara dagen efter positivt test...
  • Lottch3n

Är på bim -6, och har sedan en vecka tillbaka haft ont i nedre delen av magen precis som mensvärk, och det brukar jag aldrig få så långt innan mens. Har också varit extremt trött samt mått illa dom tre senaste dagarna, speciellt på morgonen men det kommer och går hela dagen.

Har redan hunnit testa två gånger med känsliga test, självklart negativt, men hoppas att jag bara testat för tidigt. :/
Svar på tråden BIM november 2017