• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (22/11)
    mrsLina skrev 2017-11-21 15:53:09 följande:

Håll ut lite till. Fick också typ negativt (ha stirrat på testet så länge att jag tror jag ser ett litet anat streck) ha bim -2 också men tänker att implantationen kanske skedde senare så har fortfarande ett litet hopp. :)

Tack, jo möjligheten finns väl eventuellt. Men jag tror verkligen inte det. Väntar in mensen nu, har beställt munkpeppar och progesteronkräm och satsar på nästa äl <3 tack för omtanken!
  • R84

Kunde inte hålla mig.... bim imorgon eller på torsdag. Tog ett testa tidigt. Negativt. Någon som har testat negativt med ett sådant test precis innan Bim och sen plussat? Eller ska jag se det som kört?

• R84
    Anonym (22/11) skrev 2017-11-21 15:20:32 följande:

Negativt på bim-2 med ett tidigt test, helt kört här! Så ledsen och besviken! :(

Samma sak för mig. :( Stirrade länge på testet och tyckte till slut att jag såg en svagt streck, men det är nog bara ögonen som luras med mig. Så less! Bara att gå vidare mot försök 25.
  • Septemberlöv
    tempnörden skrev 2017-11-21 11:24:57 följande:

Ah ja det förklarar ju lite ;)

Men så tråkigt när de där pmstecknen dyker upp.

Jag känner dem också. Jag försöker förtrycka dem haha

Imorse blev jag så glad för jag kände äntligen den berömda metallsmaken alla pratar om!

Visade sig att jag hade nare på överläppen som spruckit... suck. Så det var blodsmak jag hade. Men jag hann ändå hoppas lite!

Men inget särskilt annars egentligen. Ibland är det lite molvärk. Men det tror jag att jag alltid har.

Jag tänker att jag ska ta ett test på Mån om inte mensen kommit då :) för o chilla lite. Vad är din plan?
  • Victoria03
    R84 skrev 2017-11-21 18:40:25 följande:

Kunde inte hålla mig.... bim imorgon eller på torsdag. Tog ett testa tidigt. Negativt. Någon som har testat negativt med ett sådant test precis innan Bim och sen plussat? Eller ska jag se det som kört?

Jag skulle inte säga att det är kört. Med min dotter som föddes 2014 gick jag 9 dagar över tiden innan jag fick pluss. Är nu gravid med nr 2 och fick vänta ändå till bim+5 innan plusset kom. Så ge inte upp helt än det kan fortfarande komma :)
  • Anonym (22/11)
    Victoria03 skrev 2017-11-21 21:08:08 följande:

Jag skulle inte säga att det är kört. Med min dotter som föddes 2014 gick jag 9 dagar över tiden innan jag fick pluss. Är nu gravid med nr 2 och fick vänta ändå till bim+5 innan plusset kom. Så ge inte upp helt än det kan fortfarande komma :)

Hur lång cykel har du? :)
  • R84
    Victoria03 skrev 2017-11-21 21:08:08 följande:

Då hoppas jag verkligen att det är så! Jag har inga egentliga symptom på varken graviditet eller mens. Lite uppochned i humöret bara och lite molvärk till och från. Så vi får se. Magkänslan säger att mensen kommer.

Grattis till graviditeten förresten! ????
  • tempnörden
    Septemberlöv skrev 2017-11-21 19:18:25 följande:

Jag tänker att jag ska ta ett test på Mån om inte mensen kommit då :) för o chilla lite. Vad är din plan?

Just nu har jag ingen plan!

Väntar in bim tror jag. Och om inte mensen dykt upp bim+1 Så testar jag.

Om jag kan hålla mig hahaha *tveksam*
  • Blackfrost

BIM idag och än så länge ingen mens men alla möjliga menssymptom! Är rätt ledsen och besviken på kroppen. Alltså jag kommer ju bli galen på detta, förra månaden var jag säkert att jag var gravid med alla gravidsymptomer som jag hade typ i 2 veckor och denna månad inte ens pms tills igår BIM-1. Nu kom allt på en gång igår/ i natt och är helt slut i kroppen, molnvärk som håller i sig...väntar bara endovärken dyka upp... :(

• Baraentilligen

Hur går det för er som är kvar här? äl+11-12 idag men inget plus. Tar och pausar från testandet nu tills mensen är försenad. Orkar inte se ett till minus liksom. Känner mig väldigt gravid, men med tiden lär jag få veta. Är ju ändå bara några dagar tills mensen borde komma. Har haft lutealfas på allt mellan 10 och 14 dagar så den kan dyka upp när som helst. Har "mensvärk" idag, men också alla symtom som jag brukar ha den här tidpunkten när jag är gravid. Jag tycker verkligen inte om den här ovissheten och väntan. Den känns såå länge...

Svar på tråden BIM november 2017