• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • saijda
    1213 skrev 2017-11-24 16:44:30 följande:

Åh ja det är hemskt... men nu börjar jag se framåt igen och hoppas verkligen på ett plus denna gång!

Åh då är vi båda på tredje försöket och har äl på samma dag! Jag har BIM den 24/12 :D

Samma här! hoppas vi båda får ett pluss denna gång <3
  • Jasminefjellberg

Jag är kvar, har bim någon gång mellan lördag och tisdag tror jag, förra månaden hade jag bim den 28 får se när den kommer... eller inte kommer ;) hoppas hoppas

• Kanskeigen

BIM på söndag. Tog ett test idag som jag tyckte mig se svagt på men det kan lila gärna vara blankt. Hoppas väldigt mkt fortf men försöker också förberedda mig på negativt. Känns tungt nu redan.

• R84

Bim +3 idag. Negativt test och ingen ordentlig mens. Bara lite brunaktiga flytningar. Men noll symptom på graviditet så det måste vara kroppen som jävlas. Genomförde en spolning för 4 v sen och det kanske är den som spökar. Någon som har erfarenhet kring det?

Till vår stora glädje blev vi igår uppsatta i kön för ivf efter 2 års försök. Lång väntan på utredning (6 månader), men tack vare kort varsel-listan har vi nu rasslat fram ordentligt i kön och har nu gjort utredningen OCH varit på uppföljning inom loppet av 3,5 v. Där kapade vi nästan 6 månaders ytterligare väntan (vi stod preliminärt uppsatta på utredningstid i månadsskiftet januari/februari och från utredning till uppföljning är det ca 2-3 mån väntan). Inga fel hittades, men vi är ändå uppsatta på ivf. Det var en stor sten som föll från mitt hjärta. Även om jag är medveten om att ivf också blir en tuff resa så vet jag att vi får hjälp efter alla tunga månader av besvikelser!

• Anonym (Svagtpluss)

Jag är på bim+2 idag. Gjorde ett test igår som visar av att plus. Men så svagt att jag inte ens kan få det på bild... vad tror ni? (Hoppas)

• molltroll0609
    Anonym (Svagtpluss) skrev 2017-11-25 09:22:42 följande:

Jag är på bim+2 idag. Gjorde ett test igår som visar av att plus. Men så svagt att jag inte ens kan få det på bild... vad tror ni? (Hoppas)

Det låter ju positivt, du kan väl ta ett test till senare och se om det är starkare?
  • Anonym (Svagtpluss)

Det måste ha varit ett spökstreck för jag fick min mens nu :(

• tempnörden
    kna1 skrev 2017-11-24 16:15:26 följande:

Jag hade ägglossning 19/11, men har BIM 4/12. Har väldigt lång cykel (40-42 dagar). Så jag fortsätter hoppas att det gick denna månaden

Lång lutealfas du har, är det nåt du ska kolla upp?
  • tempnörden
    Anonym (Svagtpluss) skrev 2017-11-25 09:22:42 följande:

Hoppas hoppas!
  • Anonym (Svagtpluss)
    tempnörden skrev 2017-11-25 11:25:20 följande:

Hoppas hoppas!

Ja man börjar ju hoppas! Trodde som sagt att mensen kom, men den är liksom ljusröd? Har ingen direkt mensvärk heller. Kanske lite men inte alls som jag brukar. Jätteknäppt.
Svar på tråden BIM november 2017