• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Penguinlover
    Lantisbarn skrev 2017-11-19 19:59:22 följande:

En så länge ingen mens i sikte o inga känningar på den heller.. tempen är "hög" fortfarande så det är ju possitivt brösten ömar som bara den. Men har inte testat idag men har köpt ett test men avvaktar nog någon dag. Håller mä man blir så besviken om det är negativt. Har ni försökt länge? :)

Nej, bara sen jag tog ut min hormonspiral i augusti. Men har ändå hunnit med ganska många negativa tester sen dess.

Det bådar ju gott för oss båda att vi nu snart passerat BIM!
  • MammaMia1012
    JohSto8 skrev 2017-11-19 21:40:48 följande:

HELT GALET! Sambon och jag väntar barn! Tog ut kopparspiralen 2 nov och ÄL 3 november. Idag positivt gravtest! Trodde aldrig det skulle gå på första försöket!

Nej men vad roligt! Stort grattis!!!
  • Tumvante
    JohSto8 skrev 2017-11-19 21:40:48 följande:

HELT GALET! Sambon och jag väntar barn! Tog ut kopparspiralen 2 nov och ÄL 3 november. Idag positivt gravtest! Trodde aldrig det skulle gå på första försöket!

Samma ÄL som jag. Grattis! Gick också på första för mig när jag fick dottern :)
  • Anonym (Känslostorm)
    Tumvante skrev 2017-11-19 21:25:16 följande:

Tråkigt, och beklagar om det är ett missfall/biokemisk du just upplevt. Utredning är en trygghet att komma igång med. Hur många har du mist om man får fråga? Jag har plussat, och med mina 4 förluster i år, menar läkaren att jag har 65% chans för vällyckad graviditet utan att få behandling.

Dock börjar jag nytt jobb den 1 dec.. så känns lite småjobbigt, att jag måste berätta för chefen om några månader att jag kommer att vara väck ett år...

Lycka till framöver. Kram

Ja det var för tidigt att se på vul enligt mina beräkningar, så har inte gjort nåt sånt men ska ringa dem imorgon och höra vad de säger. Med mina andra två MF var jag längre gången (v 11 och 9) så då hade jag redan sett hjärtslag på tidiga vul innan mf uppdagades. Det är tredje missfallet sedan maj, men jag är nästan helt säker på att jag hade ett väldigt tidigt några månader innan det med.

Tråkigt att höra att du också haft många.. får du äta någon medicin lr så nu? Eller är det bara att försöka igen? Vet du av någon bra aktuell tråd där man kan läsa om missfallsutredningar osv? Eller trådar med upprepade missfall? Hittar mest äldre trådar. Vet lixom inte vad man har att vänta och vad man kan kräva...

har som sagt inte vart på vul och bekräftat något men jag är helt säker på att detta är missfall, dock kortaste gången nu då jag borde varit i v5. Men hoppas på att få komma in så vi får detta dokumenterat också och se så att allt kommer ut. Har dock inte ont alls, vilket är skönt men också konstigt då mina 2 andra mf gjorde extremt ont!

Kram till dig med och all lycka <3
  • Penguinlover

Nu kommer min mens tyvärr. Jag är besviken men det känns ändå helt okej. Vi har inte försökt så länge och har tiden på vår sida. Har en son som strax blir två och målet är att ge honom ett syskon innan han är 4 så det finns gott om tid <3

• Mllm

Hade tänkt vänta tills onsdag med att testa men hade en känsla jag inte kunde skaka av mig. Bim -2. Försökt sedan maj.

• mrsLina
    Mllm skrev 2017-11-20 06:27:02 följande:

Hade tänkt vänta tills onsdag med att testa men hade en känsla jag inte kunde skaka av mig. Bim -2. Försökt sedan maj.

Grattis!

Jag hade tänkt ta ett test idag då jag kliver upp (jobbat natt) då är det bim-3. Har vanligtvis inte symtom innan mens men denna månad haft så otroligt ont i brösten i fem dagar plus nu fått konstiga flytningar som jag inte känner igen så ngt inom mig säger att jag är gravid.. :)
  • Mllm
    mrsLina skrev 2017-11-20 06:33:59 följande:

Grattis!

Jag hade tänkt ta ett test idag då jag kliver upp (jobbat natt) då är det bim-3. Har vanligtvis inte symtom innan mens men denna månad haft så otroligt ont i brösten i fem dagar plus nu fått konstiga flytningar som jag inte känner igen så ngt inom mig säger att jag är gravid.. :)

Tack! Har egentligen inte heller haft några symptom men ändrade flytningar så det kan vara ett gott tecken för dig!
  • Baraentilligen
    Mllm skrev 2017-11-20 06:27:02 följande:

Grattis!!

Minus idag på äl+9/10. Vill veta nuuuuu!
  • Jasminefjellberg

ÄL+8 idag, vill så gärna testa men jag vet att det är för tidigt, och jag vill ju inte göra i onödan när jag vet att det ändå kommer visa negativt nu... ååhh jag bara väntar på att få testa nu :D

Jag har inga som helst symtom, men jag har en bra känsla :D

Svar på tråden BIM november 2017