• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • molltroll0609
    lyckligast80 skrev 2017-11-27 08:16:27 följande:

Hahaha, så illa är det nog inte men fasen vad frustrerad man blir och all väntan är olidlig.

Brukar också testa med digitala och varje månad känns det som stickan bara skriker ?INTE GRAVID NU HELLER?!!

Har ni barn sen innan? Själv har jag en 10 åring sen ett tidigare förhållande. : )

Ja vi har två barn som är 8 år och 11 år. Tidigare har jag varit lyckligt lottad och blivit gravid inom ett par månader, men nu är det ju inte lika lätt.....det har väl med åldern att göra. Det gör mig ledsen. Finns ju många som närmar sig 40 som blir gravida, men det vet man ju inte, hur fertil man är längre.
  • lyckligast80
    molltroll0609 skrev 2017-11-27 10:38:34 följande:

Ja vi har två barn som är 8 år och 11 år. Tidigare har jag varit lyckligt lottad och blivit gravid inom ett par månader, men nu är det ju inte lika lätt.....det har väl med åldern att göra. Det gör mig ledsen. Finns ju många som närmar sig 40 som blir gravida, men det vet man ju inte, hur fertil man är längre.

Nä det är ju det, jag vet ju att jag kan bli gravid men det var för 11 år sen och med en annan man. Så hur förutsättningarna är nu när man är 37 och ny man har man ju tyvärr ingen aning om... men vi ha skickat in papper för utredning, har försökt sen i juni... kanske är s att jag bara behöver spola lite eller ta hormoner, och funkar inte det får väl mannen min vaska lite av sina små yngel och testa dem. : )

Men allt tar ju sån tid.....
  • Anonym (22/11)
    ellinorwe skrev 2017-11-27 09:21:11 följande:
    jag ser! :) har du tagit ett till test idag?
    Jag har tagit ett likadant test imorse, och strecken är nästan identiskt lika. Har dock bara gått ca 12 timmar mellan.. Men de är inte lika tydliga på bild såklart. Tror jag ska vänta till på onsdag och testa igen :)
  • molltroll0609
    lyckligast80 skrev 2017-11-27 11:29:11 följande:

Nä det är ju det, jag vet ju att jag kan bli gravid men det var för 11 år sen och med en annan man. Så hur förutsättningarna är nu när man är 37 och ny man har man ju tyvärr ingen aning om... men vi ha skickat in papper för utredning, har försökt sen i juni... kanske är s att jag bara behöver spola lite eller ta hormoner, och funkar inte det får väl mannen min vaska lite av sina små yngel och testa dem. : )

Men allt tar ju sån tid.....

Här i vår region tar de inte emot en för koll om man är över 39 år..... Finns en privat klinik som dock inte tar emot nya patienter :`(
  • Kanskeigen

Plussade imorse så nu hoppas jag bara att det ska fortsätta gå bra. Jag kan knappt fatta det. Jag är snart fyllda 41 så jag kanske kan ge några av er härinne hopp. Stort lycka till till resten av er!!

• Anonym (22/11)
    Kanskeigen skrev 2017-11-27 15:10:25 följande:

Plussade imorse så nu hoppas jag bara att det ska fortsätta gå bra. Jag kan knappt fatta det. Jag är snart fyllda 41 så jag kanske kan ge några av er härinne hopp. Stort lycka till till resten av er!!

Grattis! Jag hoppas få klara besked snart också :)
  • molltroll0609
    Kanskeigen skrev 2017-11-27 15:10:25 följande:

Det inger hopp.....

Grattis!
  • Anonym (22/11)

Mannen kom hem med ett cb early! :) Det ser ut att bli en augustibebis här!
  • Khaleesi85
    Anonym (22/11) skrev 2017-11-27 18:25:22 följande:

Grattis
  • TouchOfRed
    Anonym (22/11) skrev 2017-11-27 18:25:22 följande:

Stort grattis :)
Svar på tråden BIM november 2017