• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • molltroll0609
    saijda skrev 2017-10-23 15:11:41 följande:

Nu är mensen över och nya tag. ÄL 2 november och BIM tidigast 17 november. Håller tummarna för oss alla! :)

Hoppas på tur för dig denna gång!!
  • knivskrik

Hej på er!

Väntar just nu på att mensen ska ta slut, sen blir det femte försöket till första barnet för vår del. BIM osäkert, äl brukar nämligen hoppa lite, men runt 16-20 november någonstans.

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Queva
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-23 12:38:41 följande:

Går det ens att testa så tidigt? :)

Vissa kan få svaga plus då. Finns ju känsliga 10mgu CB har ju på 25.
  • Queva

Har man inga problem med sperman behöver mab ej köra varannan har jag läst mig till. Då kan du ha sex 1-2ggr per dag om man vill.

Däremot om mannen har sämre kvalite kan varannan dag vara bra.

• Charlizee
    Queva skrev 2017-10-23 16:11:21 följande:

Vissa kan få svaga plus då. Finns ju känsliga 10mgu CB har ju på 25.

Vilka har tester med 10 mgu?
  • Baraentilligen

Kikar in här lite. Ska ta ut min spiral denna vecka och sen tänker åtminstone inte jag försöka skydda mig mer och maken har också pratat om ett till barn så eventuellt ansluter jag mig här, men min mens är så oregelbunden att jag inte vet när den är beräknad. Kanske den kommer igång när spiralen tas ut eller något så jag får datum att gå efter :) Håller tummarna för er alla!

• Frassex
    Horisonten skrev 2017-10-23 13:21:55 följande:

Precis innan som en dag innan eller timmarna innan?

Hade väldig mycket igår. Fick liksom byta teorier ofta då de kändes blött hela tiden. Var som äggvita/slem med långa långa trådar!! Började smått fredag kväll och lördag. Men allra mest igår. Myste i lördags. Skall idag. Men frågan är skall man mysa idag,imorgon lch onsdag eller bara idag och onsdag? Kan se stämma som solen säger att de är äl imorgon då? Eller äl på onsdag som jag tror. Är på dag 12 idag.

Tror alla kanske är lite olika med flytningar kring äl. Mina börjar med äggvita kanske 4 dagar sen vattniga 2 dagar vid äl och när den varit blir de krämiga som lotion så märks ganska tydligt. Man kan även känns på tappen på kvällen, den är hög och mjuk vid äl efter blir den låg och hård. Min tapp ändrar sig direkt så blir jättetydligt när äl varit.
  • Horisonten
    Frassex skrev 2017-10-23 16:24:59 följande:

Tror alla kanske är lite olika med flytningar kring äl. Mina börjar med äggvita kanske 4 dagar sen vattniga 2 dagar vid äl och när den varit blir de krämiga som lotion så märks ganska tydligt. Man kan även känns på tappen på kvällen, den är hög och mjuk vid äl efter blir den låg och hård. Min tapp ändrar sig direkt så blir jättetydligt när äl varit.

Okej aldrig kunnat känna på tallen. Tyckter de me svårt. Idag är de lite vattningare och känns blött ändå men inte långa trådar och inte lika mycket flytning som igår. Men stämmer väl med äl imorgon då kanske eller onsdag.

Vet ju inte om mannen har problem med spermierna men innan alltid kört varannan dag när jag blivit gravid innan. Därför vi tänkte varannan gång nu med. Vill de sig räcker de ju med en gång. Så lördag,idag,onsdag,fredag och ev söndag räcker kanske :)

Hade dock hoppats på att mitt pre seed glidmedel skulle kommit men inte gjort än :( typiskt.
  • Wuuaau
    Jooosen skrev 2017-10-22 13:28:06 följande:

Ooja tyvärr. Sa till en början när vi borde ligga i men nu säger ja inget... med risk för att missa allt istället... så stressande alltihop :( blir vårat 8e försök.

Det är hemskt. Jag har ljugit nu och sagt att ÄL är den 30/10 typ så jag hoppas att det funkar nu. Vi har myst både i fredags och igår. Ska försöka få till det på onsdag och torsdag med. Men jag tror han kommer fatta om jag är för ivrig med... Hör tyvärr inte till vanligheterna om det inte är ÄL tider.
Svar på tråden BIM november 2017