• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Jooosen
    Wuuaau skrev 2017-10-23 16:55:47 följande:

Det är hemskt. Jag har ljugit nu och sagt att ÄL är den 30/10 typ så jag hoppas att det funkar nu. Vi har myst både i fredags och igår. Ska försöka få till det på onsdag och torsdag med. Men jag tror han kommer fatta om jag är för ivrig med... Hör tyvärr inte till vanligheterna om det inte är ÄL tider.

Haha samma här. Så trist att man blivit mer på automatiskt vid äl liksom... annars orkar ja ibland inte alls på en hel vecka!! Denna jakt
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • saijda
    molltroll0609 skrev 2017-10-23 15:22:00 följande:

Hoppas på tur för dig denna gång!!

Tack going! Desamma :)
  • Charlizee
    Sams skrev 2017-10-23 16:30:21 följande:

Graviditetskollen har Hur tidigt man kan testa beror ju lite på när ägget fäster och mängden hormon men dessa är de känsligaste testerna jag har hittat. 

www.graviditetskollen.nu/produkter/graviditetstest/testa-tidigt/2-st-tidigt-graviditetstest-stav

Läste precis att även predictor early verkar mäta från 10 miu Man lurar ju egentligen bara sig själv när man testar så tidigt... och någonstans vet man att det är slöseri med pengar men tänk OM man skulle få det där plusset
  • Sams
    Charlizee skrev 2017-10-23 18:20:24 följande:
    Läste precis att även predictor early verkar mäta från 10 miu Man lurar ju egentligen bara sig själv när man testar så tidigt... och någonstans vet man att det är slöseri med pengar men tänk OM man skulle få det där plusset
    Ja jag vill ju så gärna bara få se ett plus. Aldrig fått något men visserligen inte testat jättemycket heller. Har läst i andra trådar att något cb plus (vet inte om det är early) tydligen visar falskt plus. Man kan avläsa konturen av där plusset ska vara om det skulle bli något så en del som har skarp syn tolkar det som positivt fast det inte är det. Vet inte hur det är med graviditetskollen, har som sagt själv aldrig fått plus. Men det är kanske bättre det än att ha kemiska graviditeter eller få MF/MA.
  • Hoppas på första

Hej.

Jag hade Äl 19/10 och Bim är 2/11.

Gjorde en spolning strax innan Äl av äggledarna och livmoder och det var fri passage. Har läst någonstans att det kan göra det enklare att bli gravid efter en spolning.

Hoppas verkligen denna gången.

Redan Äl+2 fick jag svag Molvärk och idag på Äl+4 stickningar i livmodertrakten.. stramar och sticker ibland och har Molvärk.

Vill igentligen inte känna efter symtom men omedvetet gör man kanske det.

Bara väntar på att dagarna ska gå så man får testa..

• Bumsann

Har just beställt hem teststickor från testlagret. Tycker ni dom är bra? Kanske har erfarenhet från dom?

• Brittsommar
    Bumsann skrev 2017-10-23 22:04:37 följande:

Har just beställt hem teststickor från testlagret. Tycker ni dom är bra? Kanske har erfarenhet från dom?

Testlagret funkar bäst tycker jag. Inga spök streck och förra grav plussa jag bim - 4 med testlagret.
  • Charlizee
    Sams skrev 2017-10-23 19:26:40 följande:

Ja jag vill ju så gärna bara få se ett plus. Aldrig fått något men visserligen inte testat jättemycket heller. Har läst i andra trådar att något cb plus (vet inte om det är early) tydligen visar falskt plus. Man kan avläsa konturen av där plusset ska vara om det skulle bli något så en del som har skarp syn tolkar det som positivt fast det inte är det. Vet inte hur det är med graviditetskollen, har som sagt själv aldrig fått plus. Men det är kanske bättre det än att ha kemiska graviditeter eller få MF/MA.

Jag har själv fått falskt positivt med CB early så de kommer jag aldrig köpa igen. Var två ganska tydliga streck behövde inte anstränga mig alls för att se. Tänkte beställa hem nu men vet inte vilket jag ska köpa... I-lands problem, haha!!
  • Bumsann
    Brittsommar skrev 2017-10-24 01:09:25 följande:

Testlagret funkar bäst tycker jag. Inga spök streck och förra grav plussa jag bim - 4 med testlagret.

Låter bra :) lite rädd att få spökstreck..
  • Tovilii

Kikar in lite här, om allt går som det ska! :)

Min o sambons 1a försökt till 1a knytet precis genomfört.

Äl var troligen igår så vi bonkade till det i torsdags, fredags och igår. Från att knappt ha haft något sexliv alls till detta är en helomvändning :O

Jag vet att vi är kompatibla då vi tidigare blivit gravida (det blev inget med det dock) så jag hoppas vi får ett plus, beräknad bim är 6e nov och jag kommer inte våga kissa på någon sticka innan dess.

Tusen tankar, tusen frågor och tusen känslor just nu!

Svar på tråden BIM november 2017