• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Matildalinea

Jag hoppar också in här då jag tyvärr fick MF nu förra veckan :( (tidigt missfall, kom i v 5 men tror det är från kanske v 3-4 då jag knappt haft symptom samt att jag plussade väldigt svagt, trodde de knappt förrän de digitala sa gravid)

Men vi tar nya tag och tänker positivt, det va ju tyvärr något som inte stämde med den bönan då eftersom kroppen rensade ut :(

Jag är dock inte helt säker på ÄL eller bim eftersom min riktiga mens skulle varit den 13e och då fick jag en blödning på 3-4 dagar sen höll det upp i 2 dagar och sen en till blödning på 4 dagar.. är den från första blödning kommer den till helgen annars kommer ÄL kanske nästa vecka ? Någon som har erfarenhet av detta kanske ?

Oj långt inlägg nu, haha

• Pusselbiten88
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-10-25 10:15:07 följande:

Huvva nu mår jag riktigt illa och vill nästan spy. Jag har haft "mensvärk" sedan ägglossningen och det håller i sig. Testade blankt på cb på morgon. Set känns som att jag måste vara gravid nästan. Bägge mina tidigare graviditeter har jag haft ett hemskt illamående redan innan bim precis som nu. Äl+9 så vi får väl se hur det utvecklar sig.

Spännande ???? hoppas det blir ett plus ????
  • Brittsommar

Ok första försöket i min fertilitetsutredning klart. Har blivit proddad stucken och ut frågad.

Hinnan i livmodern såg bra ut och en ägg blåsa var mogen så ägglossning kommer snart.

Ska tillbaka i november för spolning och hormon test för att se om ägglossning faktiskt skett.

• Anonym (tossa)

Huvva nu mår jag riktigt illa och vill nästan spy. Jag har haft "mensvärk" sedan ägglossningen och det håller i sig. Testade blankt på cb på morgon. Set känns som att jag måste vara gravid nästan. Bägge mina tidigare graviditeter har jag haft ett hemskt illamående redan innan bim precis som nu. Äl+9 så vi får väl se hur det utvecklar sig.

åh spännande!! jag är på Äl+6 och inga symtom alls... jag är bara förkyld.. och sååå trött men det tillhör väl en ordentlig förkylning. Ont i ryggen...men tar inget som något grav symtom.
  • Millannn

Åh det låter som något är på g! Själv är jag på ÄL+6 och också haft molande ??mensvärk?? sen typ ÄL. Och imorse så typ ?drog? det i mitt ena bröst haha på ett obehagligt sätt
  • Belliiz
    molltroll0609 skrev 2017-10-25 07:59:45 följande:
    Så jobbigt, hoppas det tar sig snabbt för er, lycka till!!
    Riktigt jobbigt! Trots blödningarna jag hade i en månad och alla oroliga besök upp till gynmottagningen så hoppades man ändå på att det skulle gå bra. Chansen var ju ändå såpass liten, sa läkaren, när hjärtat slog så fint i vecka 9.
    Tack det gör vi också. Hoppas det blir en sommarbebis :)
  • Horisonten

Frågan hur tidigt ?vågar? ni testa? Jag är ganska säker på att jag fått svagt på bim-2 med mina tidigare barn,möjligtvis bim-3 men vet nästan till 99% att jag fått då. Vill gärna hålla mig från och testa för tidigt. Förra månaden blev de alldeles för tidigt och massa test i sjön och de vart inget. Jag vill försöka hålla mig till bim-1 men vet inte om jag kan. Men vill inte bli besviken heller. Funderar också på om man skall köpa ev fler test än de jag har och isåfall vilka. Tips?

Har just nu 2 clear blue plus hemma, tror 2 RFSU och ett clear blue digitalt med veckor. Men de vill jag spara tills jag fått positivt.

Jag personligen gillar clear blue de har alltid funkat och varit bra för mig men hört många som fått spök. RFSU är jag väl sådär imponerad utav,enligt mg så är de så sega. Aldrig fått tydligt plus på dem. Bara svagt fast jag varit gravid och fått ?gravid? på digitalt.

Men hur hade ni gjort? Vilka test hade ni köpt ifall jag skall ha fler och hur tidigt börja testa? Hade troligtvis äl i måndags eller igår. Så på dag 12 eller 13. Och har 27-28 dagar mellan mina cyklar.

• XAHHA92
    Horisonten skrev 2017-10-25 13:16:44 följande:

Frågan hur tidigt ?vågar? ni testa? Jag är ganska säker på att jag fått svagt på bim-2 med mina tidigare barn,möjligtvis bim-3 men vet nästan till 99% att jag fått då. Vill gärna hålla mig från och testa för tidigt. Förra månaden blev de alldeles för tidigt och massa test i sjön och de vart inget. Jag vill försöka hålla mig till bim-1 men vet inte om jag kan. Men vill inte bli besviken heller. Funderar också på om man skall köpa ev fler test än de jag har och isåfall vilka. Tips?

Har just nu 2 clear blue plus hemma, tror 2 RFSU och ett clear blue digitalt med veckor. Men de vill jag spara tills jag fått positivt.

Jag personligen gillar clear blue de har alltid funkat och varit bra för mig men hört många som fått spök. RFSU är jag väl sådär imponerad utav,enligt mg så är de så sega. Aldrig fått tydligt plus på dem. Bara svagt fast jag varit gravid och fått ?gravid? på digitalt.

Men hur hade ni gjort? Vilka test hade ni köpt ifall jag skall ha fler och hur tidigt börja testa? Hade troligtvis äl i måndags eller igår. Så på dag 12 eller 13. Och har 27-28 dagar mellan mina cyklar.

Jag hade iaf väntat till bim-6 & sen kanske testat varannan dag fram till bim, om man nu ska testa tidigt. Det är så jag gör iaf. Sen köper jag teststickor då man får ut flest såna per krona.
    Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • Anonym (ensomlängtar)

Hej allihopa. 

Jag är 26 år gammal och min sambo är 28 år. Vart tillsammans i 8 år i år. 
    Vi har pratat om barn ett bra tag nu och de är först nu som vi börjar bli seriösa. Jag har velat ett tag nu, men min sambo har haft lite personliga dilemman som snart är utredda. Då de är utrett ska vi försöka på allvar har vi sagt.

Jag har ätit alla möjliga sorters P-piller och Mini-Piller under åren pga av svår mensvärk. De senaste jag åt va Zoely åt jag i 2 år. Med Zoely försvann min mens helt och hållet och hade ingen mensvärk. Tog sista pillret den 30 augusti. För att få igång min ägglossning och mens igen. Vi började med att köra kondom, men nu senaste 2 veckorna kör vi avbrutet, med vetskapen att den kan bli ett litet frö i magen :)

Första mensen kom den 5 oktober och pågick i nästan 4 dagar. Vet inte exakt när jag hade ägglossning, men hade vita flytningar och molvärk i mitten på månaden och sen PMS efter de. Mensen ska komma i början av november igen om de nu stämmer. Nästa månad hoppas jag att vi kan köra på :) 

• Tovilii
    Horisonten skrev 2017-10-25 13:16:44 följande:

Jag som har samma tidsram att gå efter, kommer nog vänta till beräknad bim, och sen känna efter i kroppen innan jag skulle skaffa tester.

Eller är det en 'dum' idé...?
Svar på tråden BIM november 2017