• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Millannn
    Wictoria90 skrev 2017-10-24 16:17:33 följande:

Jag har sån stark längtan efter ett plus denna gången. Vi har gått igenom 2 missfall eller MA sedan i juni så detta blir tredje gången gillt och jag vill SÅÅÅ gärna att det ska gå vägen denna gången. Vill ha en liten bebis, känner mig så snuvad på bebis efter att båda MA har upptäckts i vecka 11+2 och 8+0. Hade ÄL i söndags så hoppas hoppas!! Vi myste 4 gånger då så hoppas på ett + nästa vecka <3

Åh vad jobbigt! Men nu hoppas vi att november är er månad <3
  • Sams
    saracecilia skrev 2017-10-24 14:00:03 följande:

Hur är det med er andra gällande molvärk?

Jag har haft molvärk ända sen nån dag innan äl, under äl, och nu ytterligare 5 dagar.

Vet inte om jaghar så här under varje cykel kanske, men inte varit uppmärksam. Hur är det för er andra?

Jag har haft molvärk nästan konstant under de två senaste månaderna. Det är någon dag efter att mensen har slutat som det kan vara uppehåll och sen sätter det igång igen. Jag har inte haft det så tidigare men slutade med p-piller i mars så det är möjligt att det är en försenad effekt av det. Hoppas iaf det avtar med tiden så jag slipper dras med det. 
  • Horisonten
    molltroll0609 skrev 2017-10-24 14:00:14 följande:

Låter som ni fått till det bra denna månad

Jag hade äl i lördags typ, hade mys förra veckan typ tis, tors morgon och lör+sön kväll. Känns som det hade varit bra med fredagen istället för tidigare i veckan men det är som det är. Testade pos m äl-sticka lörd lunch så nu nojjar jag att det redan hunnit släppa och vandra vidare innan lör kväll.... Vad tror ni?

Ps pre seed, vad är det och vad används det för?

Ja men de känns så. :) Bara hoppas att barnen sover ikväll och imorgon med :) men får man inte positivt oftast 24-48 timmar innan ägget släpper? Sen kan ju spermierna överleva 3-5 dagar och ägget överlever väl 24-48 timmar. Så tror ni täckt bra :)

Pre seed är glidmedel som skall hjälpa spermierna. Köpte de för att eftersom jag får svamp lätt och de stod att man lättare får de vid ex cykling eller slidsamlag tänkte vi att använder vi glidmedel så kanske de blir mindre friktion och då mindre skav och risk för svamp. Men vet inte. En teori. Rädd även att de kanske blir för mycket fult och därför svamp då de trivs i den miljön. Men de är ju bara under sex och sen gåt man ju på toaletten efteråt och duschar så. Inte precis efter men ni fattar. Kan skriva länken så kan du läsa själv :)

www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/pre-seed-fertilitetsglidmedel-applikatorer-40g

Kostar en del men kan de hjälpa och funka för oss att inte svamp,koppla av och njuta och kanske öka våra chanser sp helt klart värt de :)
  • molltroll0609
    Horisonten skrev 2017-10-24 17:01:02 följande:

Ja men de känns så. :) Bara hoppas att barnen sover ikväll och imorgon med :) men får man inte positivt oftast 24-48 timmar innan ägget släpper? Sen kan ju spermierna överleva 3-5 dagar och ägget överlever väl 24-48 timmar. Så tror ni täckt bra :)

Pre seed är glidmedel som skall hjälpa spermierna. Köpte de för att eftersom jag får svamp lätt och de stod att man lättare får de vid ex cykling eller slidsamlag tänkte vi att använder vi glidmedel så kanske de blir mindre friktion och då mindre skav och risk för svamp. Men vet inte. En teori. Rädd även att de kanske blir för mycket fult och därför svamp då de trivs i den miljön. Men de är ju bara under sex och sen gåt man ju på toaletten efteråt och duschar så. Inte precis efter men ni fattar. Kan skriva länken så kan du läsa själv :)

www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/pre-seed-fertilitetsglidmedel-applikatorer-40g

Kostar en del men kan de hjälpa och funka för oss att inte svamp,koppla av och njuta och kanske öka våra chanser sp helt klart värt de :)

Hoppas de hjälper er på traven!!
  • Horisonten
    molltroll0609 skrev 2017-10-24 17:50:56 följande:

Hoppas de hjälper er på traven!!

Tack snälla :)
  • Horisonten
    Baraentilligen skrev 2017-10-24 13:58:40 följande:

Så irriterande att leveransen var så långsam :( Men det låter ju nog som att ni täckt äl ganska bra ;)

Själv väntar jag på att få mens efter uttag av spiral. Den borde komma när som helst så bim blir isåfall antagligen i slutet av november. Ingen chans att det tog sig nu eftersom jag hade äl före uttag av spiralen (tror jag). Så en massa väntande här bara. 

Ja verkligen. Speciellt när man räknat med något annat. Ja jag hoppas de iallafall. Kan ju inte göra mer än såhär så :) nu hänger de ju på kroppen och så :)

Förstår att du längtar efter och sätta igång nu. Hoppas mensen kommer snart så första steget i resan och väntan försvinner :)
  • Millannn

Redan kl 6 imorse så var jag illamående och haft molvärk typ hela dagen! Som mensvärk och riktigt dålig i magen. Äl+5 kan man känna av så tidigt eller inbillar jag mig? Svårt att veta eftersom jag förmodligen har en borrelia infektion i kroppen så vet inte om det beror på det. Har ni några symtom?

• Queva

Jag funderar på om de är något fel i min kropp. Men om man vill kolla.. Söker man till VC då eller vart vänder man sig?

• Anonym (tossa)

Någon här som varit gravid förut!? Isf hade ni tidiga symtom? Isf när och vilka?

• Aducia
    Lägger till mig om det är OK, längst upp då jag hade ÄL tidigt i oktober. =)

ÄL och BIM-lista 

Aducia ÄL ca 7/10 BIM 25/10

Nyckelpiga2017 ÄL ca 16/10-17/10 och bim 31/10-1/11 

Lyckligast80 ÄL 17/10 BIM 1/11 

Saracecilia ÄL 20/10 BIM 2/11 

Bumsann ÄL ca 20/10 BIM 3/11 

Tossa äl ca 19/10 bim 3/11 

Smulis85 äl 20/10 bim 3/11 

Charlizee ÄL 20/10 BIM 4/11 

Molltroll0609 ÄL 21/10 BIM 5/11 

ellinorwe ÄL ca 18/10 BIM 5/11 

Sams ÄL 24/10 (enl app, men haft symtom idag 22/10) BIM 7/11