• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Horisonten
    Charlizee skrev 2017-10-22 12:00:35 följande:

Tack, har aldrig haft så förut men får hoppas det är ett turägg som lossnat den här månaden. Är inne på månad 8 eller 9 med försök till en trea så hoppas det tar sig snart <3

Det vart så lite så :)

Ja men de håller vi tummarna för. Försökt också med 3:a. Hur gamla är dina? Förlåt men glömmer så lätt lch hålla ordning hör. Förlåt och hoppas du inte tar illa upp :)
  • Queva
    Horisonten skrev 2017-10-21 12:16:57 följande:

Usch lite rädd att svampen inte är borta :( Har som lite tjockare flyttningar. Typ lotion lite gulvita. Skit svårt och förklara. Inte gryniga. Men liksom tjockare och man kan dra ut de som gummiband och när de åker ihop. Blir det de där lite mer vita. Någon som känner igen? Är de för äl närmare sig eller redan varit eller beror de på stt svampen inte är borta? :( Jag hade mer gula och gryniga flyttningar när jag upptäckte svampen. Och svårare och få bort och mer ?torra? smuliga eller vad man skall säga. Nu känns de mer vårt. Blir orolig bara. Tyckte inye de kliar direkt. Inte mer än när jag tänker på det och lite ibland men kan ju bero på art de är fuktigare nu så att säga. Hoppss ni förstår. Ber om ursäkt för all info och detaljer. Orolig för dålig miljö för spermierna. :( Väldigt orolig. Kan någon hjälpa? Någon som känne igen? Snälla!!

www.familjeliv.se/forum/thread/60414907-kan-svamp-paverka-chanserna-att-bli-gravid Tycker denna är bra!
  • Horisonten

Hej tjejer. Hoppas ni haft en trevlig helg :)

Här är allting så bra :) Känner inte av svampen. Tjoho!! :) Kliar lite ibland men inte så,tror mer för de är mer fuktigt. För fått sådana flytningar. Genomskinliga till vita långa långa trådar och svårt och få bort. Vad jag skulle säga är äl flytningar vad jag förstått. Smått ont i magen men inte som i förr går och igår. Minskar lite varje dag och flytningarna ökar. Mer flytningar och länge trådar idag ändå. Såhär säker var jag inte på äl flytningar förra månaden. För så som de är nu hade jag månaden innan vi började försöka så kanske inte ens hade äl förra månaden.

Men till min fråga hur långt innan äl har man såhär? Började ju igår mest men ordentligt idag så de känns ?blött? hela tiden. Förlåt för infon. Men förstått de som de sker 2-3 dagar innan äl. Så vad skulle ni säga? Skall jag räkna ca 2-3 dagar från igår eller idag? Kommer ändå utgå ifrån bim för vill inte testa så tidigt som förra månaden då de blev på tok för tidigt. Så skall försöka hålla mig till att testa tidigast bim-1. Har jag lovat mig själv. Men appen säger äl på tisdag och jag räknar äl på onsdag. Myste igår och tänkt mys på måndag,onsdag,fredag och söndag. Kör ju varannan dag ett tag. Hoppas glidmedlet kommer imorgon också utifall. Detta känns så positivt och som våran månad. Så hoppas men går de inte får la vi ta nya tag men skönt och positivt att svampen är borta som de känns och jag verkar väldigt tydligt ha äl. För annats har man väl i te sådan flytningar eller? Förlåt massa frågor tankar och funderingar nu

• Anonym (Jen)

Hej! Jag är ny i tråden men har en fråga.

Är på äl+5 , bim 31/10.

Gjorde idag ett ägglossningstest för skojs skull då jag läst att de kan ge utslag för graviditet.

Får ett svagt streck!! Vad betyder det? Är det "rester" från ägglossningen?

Kör med tester o fick fullt utslag förra tisdagen så prickade in ägglossningen då

Någon kunnig?

• Queva
    Horisonten skrev 2017-10-22 15:34:52 följande:

Hej tjejer. Hoppas ni haft en trevlig helg :)

Här är allting så bra :) Känner inte av svampen. Tjoho!! :) Kliar lite ibland men inte så,tror mer för de är mer fuktigt. För fått sådana flytningar. Genomskinliga till vita långa långa trådar och svårt och få bort. Vad jag skulle säga är äl flytningar vad jag förstått. Smått ont i magen men inte som i förr går och igår. Minskar lite varje dag och flytningarna ökar. Mer flytningar och länge trådar idag ändå. Såhär säker var jag inte på äl flytningar förra månaden. För så som de är nu hade jag månaden innan vi började försöka så kanske inte ens hade äl förra månaden.

Men till min fråga hur långt innan äl har man såhär? Började ju igår mest men ordentligt idag så de känns ?blött? hela tiden. Förlåt för infon. Men förstått de som de sker 2-3 dagar innan äl. Så vad skulle ni säga? Skall jag räkna ca 2-3 dagar från igår eller idag? Kommer ändå utgå ifrån bim för vill inte testa så tidigt som förra månaden då de blev på tok för tidigt. Så skall försöka hålla mig till att testa tidigast bim-1. Har jag lovat mig själv. Men appen säger äl på tisdag och jag räknar äl på onsdag. Myste igår och tänkt mys på måndag,onsdag,fredag och söndag. Kör ju varannan dag ett tag. Hoppas glidmedlet kommer imorgon också utifall. Detta känns så positivt och som våran månad. Så hoppas men går de inte får la vi ta nya tag men skönt och positivt att svampen är borta som de känns och jag verkar väldigt tydligt ha äl. För annats har man väl i te sådan flytningar eller? Förlåt massa frågor tankar och funderingar nu

Vad skönt!! Tror jac skrev lite längre upp förut.. att det nog börjar lite innan för spermiena lever ju mer än ägget! Lycka till!
  • Queva
    Jooosen skrev 2017-10-22 13:29:30 följande:

Utebliven mens denna månad första ggn nånsin. Men inte gravid. Så jag gissar bara att äl är 3/11 och bim 16/11. Men som sagt ingen aning. Första barnet 8e försöket :(

När skulle du haft mens?

Då har vi samtidt typ.. äl 2-3nov enligt app.
  • Queva
    Anonym (Jen) skrev 2017-10-22 15:41:19 följande:

Hej! Jag är ny i tråden men har en fråga.

Är på äl+5 , bim 31/10.

Gjorde idag ett ägglossningstest för skojs skull då jag läst att de kan ge utslag för graviditet.

Får ett svagt streck!! Vad betyder det? Är det "rester" från ägglossningen?

Kör med tester o fick fullt utslag förra tisdagen så prickade in ägglossningen då

Någon kunnig?

Om man testar med äl ska sträcket vara minst som kontrollsträcket. Dom reagerar på många hormoner.
  • Jooosen
    Queva skrev 2017-10-22 15:48:50 följande:

När skulle du haft mens?

Då har vi samtidt typ.. äl 2-3nov enligt app.

Skulle haft mens i torsdags. Den kommer alltid som en klocka med 28 dagars mellanrum. Inte denna gången. Så jävla frustrerande... börjar få för mig att ja Kanake har endometrios oxå. Har ni försökt länge? Kram
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-10-22 15:48:11 följande:

Vad skönt!! Tror jac skrev lite längre upp förut.. att det nog börjar lite innan för spermiena lever ju mer än ägget! Lycka till!

Ja så skönt. Toppen. :) Tack för länken du skickade :) Blir de inget nu skall jag använda lactal tänkte jag j förebyggande precis efter mens. Ganska tydliga svamp symptom. Vet ju hur de brukar vara då jag haft de ofta. Vi bakteriell vaginos så har man väl ofta väldigt illa luktande flytningar och så eller? Man blir ju lite små orolig nojig ändå att se skall vara de även om man vet. Men skönt stt svamp inte kan påverka chanserna/möjligheterna. Men tror inte riktigt jag hade äl förra månaden om man jämför med hur sekretet är denna månaden.
  • Queva
    Jooosen skrev 2017-10-22 15:54:58 följande:

Skulle haft mens i torsdags. Den kommer alltid som en klocka med 28 dagars mellanrum. Inte denna gången. Så jävla frustrerande... börjar få för mig att ja Kanake har endometrios oxå. Har ni försökt länge? Kram

Hoppas den kommer snart, eller ett plus! Tycker

Min mens blir lite konstigare och konstigare...

njae.. ca 4mån lite mer seriöst. Ni?
Svar på tråden BIM november 2017