• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Wictoria90
    Millannn skrev 2017-10-24 16:20:52 följande:

Åh vad jobbigt! Men nu hoppas vi att november är er månad <3

Tack!! Jag hoppas det blir ett plus nu! Jag längtar så efter ett barn <3
  • Wictoria90
    Matildalinea skrev 2017-10-25 11:31:22 följande:

Jag hoppar också in här då jag tyvärr fick MF nu förra veckan :( (tidigt missfall, kom i v 5 men tror det är från kanske v 3-4 då jag knappt haft symptom samt att jag plussade väldigt svagt, trodde de knappt förrän de digitala sa gravid)

Men vi tar nya tag och tänker positivt, det va ju tyvärr något som inte stämde med den bönan då eftersom kroppen rensade ut :(

Jag är dock inte helt säker på ÄL eller bim eftersom min riktiga mens skulle varit den 13e och då fick jag en blödning på 3-4 dagar sen höll det upp i 2 dagar och sen en till blödning på 4 dagar.. är den från första blödning kommer den till helgen annars kommer ÄL kanske nästa vecka ? Någon som har erfarenhet av detta kanske ?

Oj långt inlägg nu, haha

Jag har haft 2 missfall och tycker det är svårt med att veta när och har ägglossningen är. Då har jag ändå natural cycles men det känns svårt ändå!! Känns som kroppen är lite upp och mer!
  • XAHHA92

Så då har jag nu köpt årsprenumeration på natural cycles, förhoppningsvis slipper jag köpa hem massa äl test och graviditetstest framöver! :)

Är det någon här som använder det och vad tycker ni om det isf?

Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • Sams
    Horisonten skrev 2017-10-25 13:16:44 följande:

Frågan hur tidigt ?vågar? ni testa? Jag är ganska säker på att jag fått svagt på bim-2 med mina tidigare barn,möjligtvis bim-3 men vet nästan till 99% att jag fått då. Vill gärna hålla mig från och testa för tidigt. Förra månaden blev de alldeles för tidigt och massa test i sjön och de vart inget. Jag vill försöka hålla mig till bim-1 men vet inte om jag kan. Men vill inte bli besviken heller. Funderar också på om man skall köpa ev fler test än de jag har och isåfall vilka. Tips?

Har just nu 2 clear blue plus hemma, tror 2 RFSU och ett clear blue digitalt med veckor. Men de vill jag spara tills jag fått positivt.

Jag personligen gillar clear blue de har alltid funkat och varit bra för mig men hört många som fått spök. RFSU är jag väl sådär imponerad utav,enligt mg så är de så sega. Aldrig fått tydligt plus på dem. Bara svagt fast jag varit gravid och fått ?gravid? på digitalt.

Men hur hade ni gjort? Vilka test hade ni köpt ifall jag skall ha fler och hur tidigt börja testa? Hade troligtvis äl i måndags eller igår. Så på dag 12 eller 13. Och har 27-28 dagar mellan mina cyklar.

Jag tänkte köra med graviditetskollens testa tidigt BIM-1. Förra månaden testade jag inget då det kändes helt kört, månaden innan så testade jag några dagar innan och sen även efter jag fått mens eftersom en del kan få mensliknande blödning trots att de är gravida. Den erfarenhet jag har av min kropp är att den prompt vill ha mens varje månad och kommer inte låta en graviditet störa det i första taget. Men som sagt, nu tänkte jag försöka testa en gång i månaden. Om inte en massa ovanliga symtom dyker upp
  • Anonym (tossa)

I em har jag börjat må illa och har mensliknande känsla i magen..säkert bara inbillning. illamående kan jag ha ibland då jag är känslig för det mesta... och nu är jag lite förkyld så kanske det som gör att jag mår illa? Men menssmärtan borde ju inte kunna komma från det och att få mens redan nu dag 20 känns inte troligt då jag inte haft så kort cykel någonsin... eller iaf inte senaste 15 åren... brukar ligga runt 30-32...Är på ÄL+6...

• Blackfrost

Hoppar in hit för idag kom mensen. Så BIM borde vara 22/11. Andra försöket, har två barn sen tidigare (2010,2012). Så det var ett tag sen och jag har blivit lätt gravid tidigare. Nu har jag dock endo och kanske ålder emot mig. Tydligen sitter äggstockarna rätt fast men vet inte om det finns blockeringar... Frågan är om någon annan äter Orudis? Det står nämligen att man ska inte äta det om man planerar graviditet. Var dock precis hos gyn som skrev ut detta i samband när jag berättade att ska försöka bli gravid. Förra cykeln fick jag jätteont i bröstvårtorna och brösten från dag 18/29 tills idag när mensen började, måste vara någon typ av skengraviditets symptom? Har aldrig så annars. Blev också lätt andfådd som jag haft med tidigare graviditeter. Ja, hoppas att det ska gå för har väntat flera år att få min man ändra sig gällande tredje barn. :)

• Queva
    Matildalinea skrev 2017-10-25 11:31:22 följande:

Jag hoppar också in här då jag tyvärr fick MF nu förra veckan :( (tidigt missfall, kom i v 5 men tror det är från kanske v 3-4 då jag knappt haft symptom samt att jag plussade väldigt svagt, trodde de knappt förrän de digitala sa gravid)

Men vi tar nya tag och tänker positivt, det va ju tyvärr något som inte stämde med den bönan då eftersom kroppen rensade ut :(

Jag är dock inte helt säker på ÄL eller bim eftersom min riktiga mens skulle varit den 13e och då fick jag en blödning på 3-4 dagar sen höll det upp i 2 dagar och sen en till blödning på 4 dagar.. är den från första blödning kommer den till helgen annars kommer ÄL kanske nästa vecka ? Någon som har erfarenhet av detta kanske ?

Oj långt inlägg nu, haha

Beklagar ditt missfall..

Äl test?
  • Hellan

Trodde att jag skulle ha ÄL nu på lördag och BIM i november MEN kroppen verkar fått fnatt denna gång Beroende på hur jag ska tolka FF så kan det vara BIM idag eller på söndag, än ingen mens i alla fall. Känns jätte konstig med en så kort cykel helt plötsligt, FF förutspådde ÄL nu på lördag egentligen. Inga direkta symptom lätt illamående några gånger nu sista dagarna å gasig men gasig brukar jag vara innan mens, har dock käkat mycket mjöl sista tiden och de kan oxå påverka magen min. Oj lite ilsk är jag oxå sen några dagar tillbaka.

• Wuuaau
    Brittsommar skrev 2017-10-25 11:41:40 följande:

Ok första försöket i min fertilitetsutredning klart. Har blivit proddad stucken och ut frågad.

Hinnan i livmodern såg bra ut och en ägg blåsa var mogen så ägglossning kommer snart.

Ska tillbaka i november för spolning och hormon test för att se om ägglossning faktiskt skett.

Jag ska på utredning i december. Kan inte du berätta vad som händer under första besöket. Är nervös och taggad!
Svar på tråden BIM november 2017