• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • polf
    Iowhannah skrev 2018-02-16 14:09:35 följande:

Hur gick det? :D

Inte så bra. Bebisen låg upp och ner, långt ner. Så kunde i princip inte mäta något. Har fött återbesökstid. Om en vecka. Så jobbigt att vänta..
  • Moorii
    Moorii skrev 2018-02-16 13:03:39 följande:

Sistnämnda har jag inte provat, ska göra det!

Har testat nu, men gick inte att lägga till Barnmorskegruppen som jag går till (privat), så det gav tyvärr ingenting.
  • Iowhannah
    polf skrev 2018-02-16 15:42:43 följande:

Inte så bra. Bebisen låg upp och ner, långt ner. Så kunde i princip inte mäta något. Har fött återbesökstid. Om en vecka. Så jobbigt att vänta..

Men nej, vad tråkigt! Men den lever iaf?
  • polf
    Iowhannah skrev 2018-02-16 17:30:41 följande:

Men nej, vad tråkigt! Men den lever iaf?

Ja, vi fick se ett pickande hjärta och rörelser. Men behöver ju kontrollera allt, som rul är till för :)
  • Iowhannah
    polf skrev 2018-02-17 11:42:02 följande:

Ja, vi fick se ett pickande hjärta och rörelser. Men behöver ju kontrollera allt, som rul är till för :)

Jo det är ju klart. Att de ska vara så omöjliga när man ska titta på dem! Vi hade tur som kunde börja RUL lite tidigare (vi var där 20 minuter innan vi hade tid så vi började 10 minuter tidigt), för bebisen var inte medgörlig! Den skulle absolut inte visa några organ, och den envisades med att ligga upp-och-ner mestadels.
  • Hermioney

Jag är inne i vecka 21 och sedan förra söndagen har jag mått lite svagt illa som ökar för varje dag och det blir bara värre.

Jag fick plocka fram min lilla hink från första trimestern igen.

Nån mer som fått tillbaka illamåendet?

• Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-17 22:31:29 följande:

Jag är inne i vecka 21 och sedan förra söndagen har jag mått lite svagt illa som ökar för varje dag och det blir bara värre.

Jag fick plocka fram min lilla hink från första trimestern igen.

Nån mer som fått tillbaka illamåendet?

Åh fy, vad jobbigt! Är du säker på att det inte är nån maginfluensa eller så? Typiskt om graviditetsillamåendet skulle komma tillbaka nu!
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-02-17 22:37:02 följande:

Åh fy, vad jobbigt! Är du säker på att det inte är nån maginfluensa eller så? Typiskt om graviditetsillamåendet skulle komma tillbaka nu!

Garanterat graviditetsillamående

Jag trodde att i andra trimestern händer ingenting.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-17 22:38:29 följande:

Garanterat graviditetsillamående

Jag trodde att i andra trimestern händer ingenting.

Samma här, att i andra trimestern mår man i princip som innan graviditeten. Har du kräkts nåt än? Eller håller det sig enbart vid illamående?
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-02-17 22:39:55 följande:

Samma här, att i andra trimestern mår man i princip som innan graviditeten. Har du kräkts nåt än? Eller håller det sig enbart vid illamående?

Hela första trimestern hade jag hinken framme men behövde aldrig kräkas.

Det bara känns som att det ska komma när som helst.