• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Vetintevad

Hej!

Idag hade vi RUL och blev flyttade från 23 juli till 30 juli. På ultraljudet såg barnmorskan 2 små svarta fläckar på bebisen som hon inte kunde säga vad det var för något, hon tog även in en extra som fick kolla men som inte kunde säga. Efter att vi gått så visade hon det för en läkare som ville att vi ska komma in igen om en vecka på ultraljud för att se. Men barnmorskan sa flera gånger att de tror inte att det är något men för att vara säker så vill de att vi kommer in igen. Man blir ju orolig och undrar vad det kan vara. Men det var iaf inte något vid hjärtat, hjärnan eller njurarna utan de svarta fläckarna såg ut att vara i magregionen. Någon här inne som varit med om liknande?

• Sopp
    Perpen skrev 2018-02-26 16:23:43 följande:
    Syskonen är 5 och 3 år gamla. Så vi behöver ha plats för en framåtvänd stol och två bakåtvända. Och helst vill jag ha samtliga i baksätet. Vi var iväg och provkörde en citroen c4 picasso för ett tag sedan. Gillar att alla säten i baksätet är "riktiga" och inte bara något halvdant halvsäte i mitten bak, plus att golvet är helt platt hela vägen där bak. Problemet var bara att den bilen hade inte så mycket utrymme i bagaget (men man skulle kanske kunna använda sig av takbox vid längre resor(?)), och jag var orolig över att det skulle bli alltför trångt med tre stolar i bredd där. De stolarna vi har nu är beSafe, och till babyskydd kommer vi troligtvis köpa något med bas så det tar ju en del plats. 
    3hjärtan skrev 2018-02-26 16:11:41 följande:

Annara tror jag Skoda superb är väldigt rymlig 5 sitsig bil. Stort ben utrymme i dom och bredare än tex xc70

Ska kolla upp Skodan. Tack för tipset (Y) 
    Tack för alla biltips! Nu har vi surfat runt här hemma och tycker att Citroen Picasso verkar vara ett jättebra alternativ. 3 Riktiga säten bak med möjlighet till 2 säten till, toppen! Annars är det alternativet en minibuss. Den är ju inte supersnygg men väldigt bra pris, måste provköra =)
  • Sopp
    Vetintevad skrev 2018-02-26 17:23:45 följande:

Hej!

Idag hade vi RUL och blev flyttade från 23 juli till 30 juli. På ultraljudet såg barnmorskan 2 små svarta fläckar på bebisen som hon inte kunde säga vad det var för något, hon tog även in en extra som fick kolla men som inte kunde säga. Efter att vi gått så visade hon det för en läkare som ville att vi ska komma in igen om en vecka på ultraljud för att se. Men barnmorskan sa flera gånger att de tror inte att det är något men för att vara säker så vill de att vi kommer in igen. Man blir ju orolig och undrar vad det kan vara. Men det var iaf inte något vid hjärtat, hjärnan eller njurarna utan de svarta fläckarna såg ut att vara i magregionen. Någon här inne som varit med om liknande?

Vad jobbigt att gå runt och fundera en hel vecka! Jag har inte varit med om det, men vad bra att de är noggranna och kollar upp ordentligt
  • Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-26 21:19:31 följande:

Tack för alla biltips! Nu har vi surfat runt här hemma och tycker att Citroen Picasso verkar vara ett jättebra alternativ. 3 Riktiga säten bak med möjlighet till 2 säten till, toppen! Annars är det alternativet en minibuss. Den är ju inte supersnygg men väldigt bra pris, måste provköra =)

Vi kollade också på en sån men upplevde den som trång bak, för oss iaf som har två framvända stolar.. så vi vart besvikna på den... men väldigt fin bil :)
  • Sopp
    Mamma till S skrev 2018-02-26 21:42:18 följande:
    Vi kollade också på en sån men upplevde den som trång bak, för oss iaf som har två framvända stolar.. så vi vart besvikna på den... men väldigt fin bil :)
    Aha vad synd :( ja vi får helt enkelt åka och titta, kollade på dodge journey också men hittade väldigt begränsat utbud begagnat. Vi försöker hitta någon som gått max 5000 mil under 200 000 så det begränsar ju urvalet lite
  • grästuva
    Hermioney skrev 2018-02-23 19:50:32 följande:

Är det nån som känner igen detta:

Det började för några veckor sedan och kommer på kvällarna.

Det kan komma oavsett om jag ligger och tittar på TV eller står upp.

Det kommer inte varje dag. Ibland går det över en vecka mellan gångerna.

Utan förvarning får jag plötsligt ont i mitten av magen under naveln.

Som om nåt växer ut ur magen och det gör skiiiitont och ibland skriker jag till. Sen minskar det och går in igen.

Varar bara några sekunder max en halv minut.

Jag trodde först att jag hade ätit nåt men det kan komma på tom mage och det är allt som händer. Inget lös i magen eller nåt.

Bara som att nåt växer ut ur magen och sen går in igen.

Kan det vara sammandragningar du känner, magen blir hård och det spänns utåt och stramar.

Gör det ont eller är det överraskningen och obehag som gör att du skriker till?

Om det gör ont så prata med din bm.
    ♥ Stolt mamma till fyra fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11, Filip 11/4-12 och Nils 28/1-14♥
  • Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-26 21:57:05 följande:

Aha vad synd :( ja vi får helt enkelt åka och titta, kollade på dodge journey också men hittade väldigt begränsat utbud begagnat. Vi försöker hitta någon som gått max 5000 mil under 200 000 så det begränsar ju urvalet lite

Absolut!! Det är nog det bästa. :)

Ja det gör det ju såklart, hoppas ni hittar den perfekta bilen för er, en djungel de här..
  • Hermioney
    grästuva skrev 2018-02-27 05:51:44 följande:

Kan det vara sammandragningar du känner, magen blir hård och det spänns utåt och stramar.

Gör det ont eller är det överraskningen och obehag som gör att du skriker till?

Om det gör ont så prata med din bm.

Det gör ju inte ont så. Som när man säger "det gör inte ont men det känns". Jag letade lite på internet och det verkar stämma med nåt som heter Braxton Hicks. Har du hört talas om sånt?
  • Sopp

Alltså ursäkta detaljnivå men jag har blivit så jäkla risig i magen. Gasig, lite lätt förstoppad och får gå och ?småbajsa? hela tiden. Har även halsbränna och mår lite illa

• Hermioney
    Sopp skrev 2018-02-27 12:32:11 följande:

Alltså ursäkta detaljnivå men jag har blivit så jäkla risig i magen. Gasig, lite lätt förstoppad och får gå och ?småbajsa? hela tiden. Har även halsbränna och mår lite illa

Det hade jag för två veckor sen. Varje dag. Vilken vecka är du i? Jag är i 22+0