• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp

Ni som redan har tre barn, vad har ni för bil? I helgen satt min superspinkiga man i mitten där bak mellan våra söners barnstolar och beskrev det hela som olidligt så ny bil är på tapeten. Är det en väldigt rymlig typ kombi/suv man ska titta på eller rent av sjusitsig?

• Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-26 10:21:10 följande:

Ni som redan har tre barn, vad har ni för bil? I helgen satt min superspinkiga man i mitten där bak mellan våra söners barnstolar och beskrev det hela som olidligt så ny bil är på tapeten. Är det en väldigt rymlig typ kombi/suv man ska titta på eller rent av sjusitsig?

Vi har en 7sittsig Dodge Journey, jättenöjda :)
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2018-02-26 10:21:10 följande:

Vi har xc70 och v60. Ska sälja xc70 pch köpa en Multivan när vi blir 6 i familjen
  • Perpen

Rul avklarat. Allt såg fint ut. Lite nervös hann jag bli. Blev flyttade från 27e juli till 31 juli så  nu känns det mer eller mindre garanterat att det blir en liten augusti bebis, gick över tiden med de andra två barnen, men lever på hoppet om att slippa det denna gång. :) 

Jag hakar gärna på bil-diskussionen. Har lite lätt panik då vår nuvarande bil (en liten halvkombi) är på tok för liten. Jag har snöat in på chrysler voyager men det kanske är en smula överdrivet med en 7-sitsig när man "bara" har tre barn..?

• Mamma till S

Vi har en 7 sitsig, så skönt med större utrymme, aldrig ångrat en större bil :) skönt o slippa trängas.

• 3hjärtan
    Perpen skrev 2018-02-26 15:12:38 följande:

Rul avklarat. Allt såg fint ut. Lite nervös hann jag bli. Blev flyttade från 27e juli till 31 juli så  nu känns det mer eller mindre garanterat att det blir en liten augusti bebis, gick över tiden med de andra två barnen, men lever på hoppet om att slippa det denna gång. :) 

Jag hakar gärna på bil-diskussionen. Har lite lätt panik då vår nuvarande bil (en liten halvkombi) är på tok för liten. Jag har snöat in på chrysler voyager men det kanske är en smula överdrivet med en 7-sitsig när man "bara" har tre barn..?

Skönt med 7 sitsig med 3 barn också. Hur gamla är syskon ?
  • 3hjärtan

Annara tror jag Skoda superb är väldigt rymlig 5 sitsig bil. Stort ben utrymme i dom och bredare än tex xc70

• Perpen
    3hjärtan skrev 2018-02-26 16:09:52 följande:
    Skönt med 7 sitsig med 3 barn också. Hur gamla är syskon ?
    Syskonen är 5 och 3 år gamla. Så vi behöver ha plats för en framåtvänd stol och två bakåtvända. Och helst vill jag ha samtliga i baksätet. Vi var iväg och provkörde en citroen c4 picasso för ett tag sedan. Gillar att alla säten i baksätet är "riktiga" och inte bara något halvdant halvsäte i mitten bak, plus att golvet är helt platt hela vägen där bak. Problemet var bara att den bilen hade inte så mycket utrymme i bagaget (men man skulle kanske kunna använda sig av takbox vid längre resor(?)), och jag var orolig över att det skulle bli alltför trångt med tre stolar i bredd där. De stolarna vi har nu är beSafe, och till babyskydd kommer vi troligtvis köpa något med bas så det tar ju en del plats. 
    3hjärtan skrev 2018-02-26 16:11:41 följande:

Annara tror jag Skoda superb är väldigt rymlig 5 sitsig bil. Stort ben utrymme i dom och bredare än tex xc70

Ska kolla upp Skodan. Tack för tipset (Y) 
  • 3hjärtan

Vi valde att ha en 7 sitsog när vi hade 2 bakåtvända och en framåt. Sen när sen det blev en bakåt , en framåt och en utan så blev der en xc70. Nu blir det en Multivan när der blir 4 barn. Blir då 2 framåtvända, 1 bakåt och en utan.