• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-27 10:58:29 följande:

Det gör ju inte ont så. Som när man säger "det gör inte ont men det känns". Jag letade lite på internet och det verkar stämma med nåt som heter Braxton Hicks. Har du hört talas om sånt?

Braxton Hicks är vanliga sammandragningar, som jag har förstått det. Så länge de inte är smärtsamma så är det inte farligt, men känner du dig orolig så ta upp det med din BM.
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-02-27 13:55:23 följande:

Braxton Hicks är vanliga sammandragningar, som jag har förstått det. Så länge de inte är smärtsamma så är det inte farligt, men känner du dig orolig så ta upp det med din BM.

Jag frågade henne i torsdags men jag visste inte hur jag skulle förklara. Det är svårt att sätta ord på något man aldrig känt tidigare i livet. Hon sa inget verkade tycka det är normalt. Höjde inte ens på ögonbrynen och när jag sa att jag har ont i ryggen och knappt orkade gå till BM tyckte det var helt normalt. Men orken förklarade hon utförligt :)
  • Fanny01

Hej! Jag undrar hur man gör för att komma med i Facebookgruppen? Någon som kan släppa in?

• Sopp

RUL avklarat, framflyttad från 25 till 27 juli. Allt såg toppen ut och jag är glad att vi redan visste att det var en pojke den här gången så att jag bara kunde släppa alla sånna tankar och känna mig glad över att se honom och veta att han har det bra där inne!

• Hermioney

Från början hade jag bara massa fladder och bubblor som spricker.

Nu har det börjat kännas annorlunda.

En gång på ryggen, sen ena sidan av magen, sen andra och i mitten-det känns som en tumme snabbt trycker på mig från insidan av magen.

Är det det som är sparkar?

Är det det ni kallar buffar?

V. 22+2 idag.

• Sopp
    Hermioney skrev 2018-03-01 13:16:50 följande:

Från början hade jag bara massa fladder och bubblor som spricker.

Nu har det börjat kännas annorlunda.

En gång på ryggen, sen ena sidan av magen, sen andra och i mitten-det känns som en tumme snabbt trycker på mig från insidan av magen.

Är det det som är sparkar?

Är det det ni kallar buffar?

V. 22+2 idag.

Ja! Det tror jag. Har du moderkakan i framvägg? Då känns ju sparkarna inte så sparkigt faktiskt utan mer försiktigt
  • Hermioney
    Sopp skrev 2018-03-01 13:22:57 följande:
    Ja! Det tror jag. Har du moderkakan i framvägg? Då känns ju sparkarna inte så sparkigt faktiskt utan mer försiktigt
    Jag vet inte var den ligger.
    Nu ikväll har jag fått plötsligt jätteont på ett område på ryggen, sen ett i underlivet, sen ett i sidan av magen.
    Lite konstig känsla. -Är det som bebisen sparkar mig? Det varar bara några sekunder.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-03-02 00:09:05 följande:

Jag vet inte var den ligger.

Nu ikväll har jag fått plötsligt jätteont på ett område på ryggen, sen ett i underlivet, sen ett i sidan av magen.

Lite konstig känsla. -Är det som bebisen sparkar mig? Det varar bara några sekunder.

Kan mycket väl vara. Min bebis har en tendens att sparka/röra sig så att jag får ont. Häromkvällen låg jag och nattade sonen och bebisen var galen i magen! Sparkade åt alla håll och det kändes som att hon träffade varenda nerv hon kunde! I natt låg hon långt ner och härjade (främst mot ryggen) så jag fick som mensvärkkänningar. Inte alls skönt när man bara vill sova.
  • tiiitti

Här va det tyst. Har alla lämnat för Facebook ?

Kanske skulle ta sig dit jag också då.. är den fortfarande hemlig eller går den att söka upp?

• Iowhannah

Jag tror att tråden vilar i några dagar för att sedan få en rejäl skjuts (det har hänt förr). Jag hade förstått det som att det inte bara var jag som inte har Facebook dessutom.