Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag har moderkakan i framvägg och känner precis som du. Har också problemet med sömnen, hon är fullt upptagen hela tiden (hon tycks sova typ 05-08). Vi får nog ställa in oss på att vara vakna överdrivet mycket sen >.<
Min bebis kan få såna ryck och göra en hel massa saker på en gång, det både känns och ser ut som om hela magen vibrerar då.
Undrar hur det ska gå med en 2,5-åring och världens mest aktiva bebis...
Vill tacka er som skrev och lugnande mig gällande Hr jag mådde i veckan. Jag kontaktade min mvc i torsdags som bad mig komma in för att lämna nytt urinprov och som de även skulle kunna skicka på odling. Denna gången var de ingen äggvita i urinet. Blodtrycket var inte högt men högre än jag hade vecka innan. Veckan innan låg jag på 120/58 men i torsdags låg jag 129/79 vilket var okej men som sagt högre för mig. Ligger ganska lågt. Men bm trodde inte jag behövde oroa mig. Utan de ville att jag skulle komma mest för att utesluta att mitt mående berodde på gravidteten. De tror mer på att de är migrän. Så skulle ta maxdos av alvedon hjälpte inte de kontakta vc för hjälp. Och blir de akut akut så är de ju förlossningen annars så kan jag alltid ringa dem. Kändes så skönt och lugnande men var orolig innan och varit så galet trött efteråt.
Men jag mår lite bättre. Inte haft de där hygge. I underlivet eller pixlarna som blinkar framför ögonen. Men vilat massor och försökt tänka på hur jag framförallt dricker men även mat. Huvudvärken är kvar men inte liks skarp så ändå lite bättre. Men foglossningen har varit hemsk och jag har brutit ihop pga smärtan flera gånger i veckan och frustrerad över att jag vill så mycket men kroppen skriker bokstavligt talat nej!! Stopp!! Så ja inte mycket och göra. Illamåendet är kvar men kunnat gå från 3 tabletter om dagen till 2. Alltid något. Mår illa men kan hantera det ändå. Dock märkt att jag mår mer illa och hungrig på morgonen så bebis kanske växer mycket nu. Sen halsbränna har kommit. Inte så adligt att de bränner i bröstkorgen eller så mer att de ligger oh gror där pch framförallt i halsen vilket mest är irriterande men går ändå. Så skall inte klaga över det.
Imorgon är det dags för aurora bm att ringa mig. Myxket tankar och känslor blandad. Nervös,orolig,spänd och glad. Nyfiken på vad bm sagt och vad läkaren sagt och kommit fram till. Få mer info och detaljer kring hur de tänker just kring vår sittuation så ja. Hoppas allt går bra.
Hur mår ni andra och välkommna alla nya så roligt :)
Vill tacka er som skrev och lugnande mig gällande Hr jag mådde i veckan. Jag kontaktade min mvc i torsdags som bad mig komma in för att lämna nytt urinprov och som de även skulle kunna skicka på odling. Denna gången var de ingen äggvita i urinet. Blodtrycket var inte högt men högre än jag hade vecka innan. Veckan innan låg jag på 120/58 men i torsdags låg jag 129/79 vilket var okej men som sagt högre för mig. Ligger ganska lågt. Men bm trodde inte jag behövde oroa mig. Utan de ville att jag skulle komma mest för att utesluta att mitt mående berodde på gravidteten. De tror mer på att de är migrän. Så skulle ta maxdos av alvedon hjälpte inte de kontakta vc för hjälp. Och blir de akut akut så är de ju förlossningen annars så kan jag alltid ringa dem. Kändes så skönt och lugnande men var orolig innan och varit så galet trött efteråt.
Men jag mår lite bättre. Inte haft de där hygge. I underlivet eller pixlarna som blinkar framför ögonen. Men vilat massor och försökt tänka på hur jag framförallt dricker men även mat. Huvudvärken är kvar men inte liks skarp så ändå lite bättre. Men foglossningen har varit hemsk och jag har brutit ihop pga smärtan flera gånger i veckan och frustrerad över att jag vill så mycket men kroppen skriker bokstavligt talat nej!! Stopp!! Så ja inte mycket och göra. Illamåendet är kvar men kunnat gå från 3 tabletter om dagen till 2. Alltid något. Mår illa men kan hantera det ändå. Dock märkt att jag mår mer illa och hungrig på morgonen så bebis kanske växer mycket nu. Sen halsbränna har kommit. Inte så adligt att de bränner i bröstkorgen eller så mer att de ligger oh gror där pch framförallt i halsen vilket mest är irriterande men går ändå. Så skall inte klaga över det.
Imorgon är det dags för aurora bm att ringa mig. Myxket tankar och känslor blandad. Nervös,orolig,spänd och glad. Nyfiken på vad bm sagt och vad läkaren sagt och kommit fram till. Få mer info och detaljer kring hur de tänker just kring vår sittuation så ja. Hoppas allt går bra.
Hur mår ni andra och välkommna alla nya så roligt :)
Ja, exakt! Tidig morgon och förmiddag är det lite lugnare. Och någon timme emellanåt på dagen. Har läst någonstans att bebisarna rör sig i sömnen också, så är nog därför våra verkar vara vakna jämt. Blir spännande att se om hon blir lika livlig utanför magen med. Har som tur var bara henne att hålla koll på då. Fast samtidigt är du mer förberedd än mig. Jag vet ingenting hur det kommer att bli, bara att väldigt mycket kommer att bli annorlunda. :D
Jag läste, så sent som i dag faktiskt, att det vården ser som högt blodtryck är 140/90 och du har ju en bit dit. Vad brukar du ha som icke-gravid? Mitt brukar ligga runt 95/60 normalt och som gravid 120/65.
Halsbränna är vidrigt! Jag vaknar av det nästan varje natt runt klockan 02 >.< Har Novalucol i nattduksbordet just in case.
Jag har fått tid till Aurorasamtal i slutet av månaden nu. Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av det men jag hoppas ändå att jag går därifrån nöjd. Jag antar att vi kommer prata om förra förlossningen och vad jag inte vill ska upprepas.
Ja sköterskan som tog mitt blodtryck sa också de först över 140 men någon sa att de är värst om undertrycket är för högt. Jag har dålig koll på vad jag ligger som icke gravid faktiskt men jag skulle tror att jag ligger ca som dig kanske. Är ganska låg normalt och med min som så låg jag runt 115-120 hela tiden men en gång hade jag 135 tror jag och då skickade bm mig till förlossningen. Inte bara den anledningen men en av dem. Får se hur de ser ut vid nästa besök i slutet av april. Bm sa att jag kunde ha lite högre sist pga att jag hade ont men har ju alltid ont pga foglossningen men blir ju extra med huvudvärken också.
Åh fy din stackare!! Så illa är inte min tack och lov något som jag inte får max av som gravid. Hade med med sonen än med dottern och nu ligger jag väl mitt i mellan men som sagt inte sä farligt än. Testat Novalucol men väldigt svårt med mitt illamående kändes bara som de växte i munnen. Tagit samarin om jag måste och funkar ändå för mig. Sägs ju att har man mycket halsbränna så födds bebis med myclet hår. Min son hade mer hår en sin syster och som sagt hade ju mer halsbränna med honom. Så spännande och se hur de blir denna gången. :)
Åh vad bra och skönt. Ta de som det kommer bara :) De är så vana och kunnig. Våran är så bra och jag var väldigt nervös men kände mig sp lugn och avslappnad och hon lyssnade verkligen. Så du skall se att de kommer gå bra och kännas bra efteråt :) Hade du en dramatisk förlossning sist? Om de är okej att jag frågar,annars behöver du inte alls svara :)
Idag sprudlar bitterheten! Har blivit sjuk igen. Hann inte ens bli helt frisk emellan. :( Tror dock (dvs hoppas intensivt) att det bara är en vanlig förkylning, men jag känner mig helt överkörd. :( Utöver det eländet så går jag in i v 25 idag. :) Hur är det med er andra? Är det någon mer som är beräknad till sent i juli?
Idag sprudlar bitterheten! Har blivit sjuk igen. Hann inte ens bli helt frisk emellan. :( Tror dock (dvs hoppas intensivt) att det bara är en vanlig förkylning, men jag känner mig helt överkörd. :( Utöver det eländet så går jag in i v 25 idag. :) Hur är det med er andra? Är det någon mer som är beräknad till sent i juli?
Fyyy, här är det oxå förkylt, blev ingen paus mellan vintersjukdomar och vårsjukdomar haha!
Jag var hos bm igår på första riktiga besöket i v 25+5, hjärtljud 143 och SF 23 :) Har bf 19e så har typ i mitten, när har du bf?
Jag börjar känna av magen rejält nu. Det känns att jag snart går in i tredje trimestern, kan jag säga! Magen börjar vara ivägen, jag har slagit den i skåpsdörrar och allt möjligt på sistone. Kroppen är ständigt stel, känns det som, ryggen knakar varje natt och vaderna känns som de ska sprängas när jag promenerar. Dessutom har jag redan slagit nytt viktrekord och är snart uppe på tresiffrigt :/ Och då är det tre månader kvar! :O