• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-04-13 12:53:34 följande:

Börjar också känna så vill gärna vara i v 38 redan nu. Har gått upp en del undra hur det kommer att slutaA

Fler som drömmer konstigt har alltså mardrömmar om nätterna vaknar och kan inte somna om 3 mån kvar hur ska det gå

Jag drömmer kanske inte mardrömmar (även om det händer också, härom natten vaknade jag och grät), men däremot väldigt tydliga och konstiga drömmar. T ex drömde jag att jag förgiftade min sambo. Utan anledning. Och jag gav inte så mycket så att han skulle dö heller. Mest som att jag ville testa typ.
  • Sopp
    Meedaa1 skrev 2018-04-13 12:53:34 följande:

Börjar också känna så vill gärna vara i v 38 redan nu. Har gått upp en del undra hur det kommer att slutaA

Fler som drömmer konstigt har alltså mardrömmar om nätterna vaknar och kan inte somna om 3 mån kvar hur ska det gå

Jag drömmer mycket sexdrömmar, gör iprincip aldrig det annars och nu är det flera gånger i veckan. Tycker mig minnas att det var lika med de andra
  • Meedaa1
    Sopp skrev 2018-04-13 18:17:28 följande:

Jag drömmer mycket sexdrömmar, gör iprincip aldrig det annars och nu är det flera gånger i veckan. Tycker mig minnas att det var lika med de andra

Roligare än mardrömmar ????
  • Utvandraren2
    Meedaa1 skrev 2018-04-13 20:13:26 följande:

Roligare än mardrömmar ????

Haha, säg det! Jobbigt att vakna superkåt och inte kunna ha sex för att slemhinnorna är torra / man har svamp /den blivande pappan vägrar.

Väldigt ofta sexdrömmar här med alltså. ;)
  • kattnos

Blev beviljad graviditetspenning!! Känns rätt sjukt att jag alltså bara ska jobba två veckor till i år... :)

• Hermioney

Hela dagen idag har det känts som att bebis ska trilla ut mellan benen.
    Det gör den ju säkert inte men ni här som varit gravida innan, kommer det trycket neråt bli ännu värre sen?

• grästuva
    Utvandraren2 skrev 2018-04-12 21:54:46 följande:

Typ samma här! Varit väldigt mycket rörelse, men denna vecka har jag fått sova liiite bättre. Jag har hört att det blir inte såhär ända till bf, när det blir trängre i magen rör bebisen sig mindre. Just nu är de starka och simmar runt av hjärtans lust!

Jag har också fått foglossning nu (v29), men min är inte så kraftig ännu, peppar, peppar. Jag svor över magen häromdagen, det är ju så hopplöst omöjligt att få på sig strumpbyxor trots att jag tagit i rejält i storleken. Man vill ju gå i trikåklänning på jobbet, för den sitter ju inte åt någonstans.

Rörelserna kan kännas annorlunda längre fram i graviditeten men ska aldrig minska i frekvens, kännas trötta eller svaga.

Bebis är såpass stor efter v.28 att rörelserna känns.

Avsaknad av rörelser ska kollas upp.

Jag vet att det inte var vad du skrev men blir lite rädd så fort jag läser att rörelserna skulle minska så ville bara vara övertydlig. I all välmening <3
    ♥ Stolt mamma till fyra fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11, Filip 11/4-12 och Nils 28/1-14♥
  • Perpen
    Hermioney skrev 2018-04-13 22:47:15 följande:

Hela dagen idag har det känts som att bebis ska trilla ut mellan benen.

Det gör den ju säkert inte men ni här som varit gravida innan, kommer det trycket neråt bli ännu värre sen?

Jag upplevde att trycket neråt blev fruktansvärt jobbigt och gjorde väldigt ont. Enligt mvc var det normalt.
  • Perpen

På tal om livliga drömmar. I natt drömde jag att bebisen föddes nu, dvs alldeles för tidigt. Första dagen var det pytteliten och bestod nästan bara av ett huvud. Andra dagen var den lika stor som min treåring men jag var den enda som tyckte att det var konstigt. Och den skulle bo i en fågelbur. Haha. 

Hade alltid extra knasiga drömmar under graviditeterna. Med treåringen drömde jag att man alltid bytte blöja på en skärbräda i köket istället för på ett skötbord för det var så man skulle göra. 

• Utvandraren2
    grästuva skrev 2018-04-14 07:27:41 följande:

Rörelserna kan kännas annorlunda längre fram i graviditeten men ska aldrig minska i frekvens, kännas trötta eller svaga.

Bebis är såpass stor efter v.28 att rörelserna känns.

Avsaknad av rörelser ska kollas upp.

Jag vet att det inte var vad du skrev men blir lite rädd så fort jag läser att rörelserna skulle minska så ville bara vara övertydlig. I all välmening <3

Ingen fara, jag uttryckte mig lite slarvigt! Jag vet att rörelserna inte minskar, men de blir annorlunda har jag hört. Mindre kickande och mer bökande.

Min bebis är livlig hela dagarna, men antingen håller hon sig mer lugn nu på nätterna, eller så har jag blivit van. För jag sover bättre nu. Igår nådde bökandet en ny nivå, var tvungen att stanna upp med det jag höll på med, då det både kändes och såg ut som att hon försökte bryta sig ut. Det är helt otroligt hur töjbar magen och livmodern är!