Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Börjar också känna så vill gärna vara i v 38 redan nu. Har gått upp en del undra hur det kommer att slutaA
Fler som drömmer konstigt har alltså mardrömmar om nätterna vaknar och kan inte somna om 3 mån kvar hur ska det gå
Börjar också känna så vill gärna vara i v 38 redan nu. Har gått upp en del undra hur det kommer att slutaA
Fler som drömmer konstigt har alltså mardrömmar om nätterna vaknar och kan inte somna om 3 mån kvar hur ska det gå
Jag drömmer mycket sexdrömmar, gör iprincip aldrig det annars och nu är det flera gånger i veckan. Tycker mig minnas att det var lika med de andra
Roligare än mardrömmar ????
Blev beviljad graviditetspenning!! Känns rätt sjukt att jag alltså bara ska jobba två veckor till i år... :)
Hela dagen idag har det känts som att bebis ska trilla ut mellan benen.
Det gör den ju säkert inte men ni här som varit gravida innan, kommer det trycket neråt bli ännu värre sen?
Typ samma här! Varit väldigt mycket rörelse, men denna vecka har jag fått sova liiite bättre. Jag har hört att det blir inte såhär ända till bf, när det blir trängre i magen rör bebisen sig mindre. Just nu är de starka och simmar runt av hjärtans lust!
Jag har också fått foglossning nu (v29), men min är inte så kraftig ännu, peppar, peppar. Jag svor över magen häromdagen, det är ju så hopplöst omöjligt att få på sig strumpbyxor trots att jag tagit i rejält i storleken. Man vill ju gå i trikåklänning på jobbet, för den sitter ju inte åt någonstans.
Hela dagen idag har det känts som att bebis ska trilla ut mellan benen.
Det gör den ju säkert inte men ni här som varit gravida innan, kommer det trycket neråt bli ännu värre sen?
På tal om livliga drömmar. I natt drömde jag att bebisen föddes nu, dvs alldeles för tidigt. Första dagen var det pytteliten och bestod nästan bara av ett huvud. Andra dagen var den lika stor som min treåring men jag var den enda som tyckte att det var konstigt. Och den skulle bo i en fågelbur. Haha.
Hade alltid extra knasiga drömmar under graviditeterna. Med treåringen drömde jag att man alltid bytte blöja på en skärbräda i köket istället för på ett skötbord för det var så man skulle göra.
Rörelserna kan kännas annorlunda längre fram i graviditeten men ska aldrig minska i frekvens, kännas trötta eller svaga.
Bebis är såpass stor efter v.28 att rörelserna känns.
Avsaknad av rörelser ska kollas upp.
Jag vet att det inte var vad du skrev men blir lite rädd så fort jag läser att rörelserna skulle minska så ville bara vara övertydlig. I all välmening <3