Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Idag har jag varit hos bm och äntligen fått lyssna på bebis hjärtljud <3 145 slag, mitt blodtryck på typ 111/85 och SF mått på 26 vilket innebär att jag ligger preciiis över den mittersta kurvan så det var jättebra. Är i v 27, 26+1 idag. Har gått upp nästan 10 kg. Men har än så länge inga besvär mer än att jag lätt blir andfådd vilket väl även delvis har att göra med att jag haft lunginflammation. Tillbaka på jobbet sen i måndags och hoppas att FK snart ger besked om att jag får graviditetspenning som vi har ansökt om då min arbetsgivare inte tycker att det är lämpligt att jag klättrar på stegar och kryper i krypgrunder mycket länge till :)
Är så glad att jag fått må och mår så bra under graviditeten, det enda som har varit jobbigt hittills är ju att jag blev så sjuk där några veckor. Nu är jag frisk igen och känner mig så himla förväntansfull för allt som komma skall :)
Fyyy, här är det oxå förkylt, blev ingen paus mellan vintersjukdomar och vårsjukdomar haha!
Jag var hos bm igår på första riktiga besöket i v 25+5, hjärtljud 143 och SF 23 :) Har bf 19e så har typ i mitten, när har du bf?
Själv känns det som att det här eländet aldrig kommer att ta slut. 24+5 idag, och jag är så otroligt less! Känner mig stor och klumpig, har börjat få problem med foglossning i blygdbenet så känns som att ungen försöker bryta sig ut med kniv varje gång jag är uppe och går. Han sparkar DYGNET RUNT! alltså när sover ungen?! kanske är såhär när man har moderkakan i bakvägg men jag är på riktigt nervös över att jag känner sparkar HELA TIDEN oavsett tid på dygnet.
Nä fy, tänk att det är över 3 månader kvar (och de värsta månaderna) och jag känner redan att jag inte orkar varken fysiskt eller psykiskt. Vill bara ligga o kolla på film hela dagarna
Hur gör ni med tänder och tandkött?
Sen jag kom in i tredje trimestern har jag så ont i hela munnen. Det går att borsta för jag kör med sensitive men tandtråd gör så ont och blodet rinner. Jag kan känna hur blodet pulserar i hela munnen efter att jag borstat.
Hur ska man lindra smärtan?
Själv känns det som att det här eländet aldrig kommer att ta slut. 24+5 idag, och jag är så otroligt less! Känner mig stor och klumpig, har börjat få problem med foglossning i blygdbenet så känns som att ungen försöker bryta sig ut med kniv varje gång jag är uppe och går. Han sparkar DYGNET RUNT! alltså när sover ungen?! kanske är såhär när man har moderkakan i bakvägg men jag är på riktigt nervös över att jag känner sparkar HELA TIDEN oavsett tid på dygnet.
Nä fy, tänk att det är över 3 månader kvar (och de värsta månaderna) och jag känner redan att jag inte orkar varken fysiskt eller psykiskt. Vill bara ligga o kolla på film hela dagarna
Hmm, en del av slemproppen har lossnat nu ikväll, känns lite tidigt...
Var på förlossningen för en vecka sen då bm skickade dit mig pga ökade sammandragningar och det var lugnt då så hoppas det inte kommer mer proppdelar!
Förra graviditeten började den lossna i v 34 och är bara i 26+0 nu
Hmm, en del av slemproppen har lossnat nu ikväll, känns lite tidigt...
Var på förlossningen för en vecka sen då bm skickade dit mig pga ökade sammandragningar och det var lugnt då så hoppas det inte kommer mer proppdelar!
Förra graviditeten började den lossna i v 34 och är bara i 26+0 nu
Typ samma här! Varit väldigt mycket rörelse, men denna vecka har jag fått sova liiite bättre. Jag har hört att det blir inte såhär ända till bf, när det blir trängre i magen rör bebisen sig mindre. Just nu är de starka och simmar runt av hjärtans lust!
Men den återbildas ju om den lossnar tidigt, så det behöver du nog inte oroa dig över :)