Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Fick tid idag kl 15. många som ska föda sa hon, men hon skulle ringa om d skulle bli några ändringar med tiden men annars e min tid kl 15. Åhh så nära o så sjukt planerat! Känns konstigt! Hur mår ni?
Gör bvc hembesök även med andra barnet?
Åh vad spännande att det händer så mycket nu. :) För mig händer dock ingenting. Jag har ju förvisso 10 dagar kvar till bf. Men då detta är 3e barnet så hade jag iaf förväntat mig lite känningar vid det här laget även om jag tror jag går över tiden. Känner mindre nu än jag gjorde med 2an. Får sammandragningar lite då och då men inget som gör ont. Däremot gör det helvetiskt ont när bebisen dansar tango på tarmarna. Det är fruktansvärt! :-S
Här i Västra Götaland gör de det iallafall, de gjorde hemnesöket efter en vecka.
Åh vad spännande att det händer så mycket nu. :) För mig händer dock ingenting. Jag har ju förvisso 10 dagar kvar till bf. Men då detta är 3e barnet så hade jag iaf förväntat mig lite känningar vid det här laget även om jag tror jag går över tiden. Känner mindre nu än jag gjorde med 2an. Får sammandragningar lite då och då men inget som gör ont. Däremot gör det helvetiskt ont när bebisen dansar tango på tarmarna. Det är fruktansvärt! :-S
ok sånt har jag aldrig känt, asså att barnet sparkar mot revbenen eller så, varken med min dotter eller med killen i magen.
Var glad för det. Det är galet obehagligt. Denna har haft en förkärlek att sparka på revbenen och även uttrycka huvudet mot dem (är väldigt svårt (typ omöjligt) att böja sig framåt då). Men nu de senaste dagarna har den lyckats komma åt tarmarna. Det vore väl inte hela världen om jag inte var så gasig. Det gör fruktansvärt ont.