• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-21 09:32:47 följande:

Fick tid idag kl 15. många som ska föda sa hon, men hon skulle ringa om d skulle bli några ändringar med tiden men annars e min tid kl 15. Åhh så nära o så sjukt planerat! Känns konstigt! Hur mår ni?

Vi mår bra! Jag har ont såklart, och lite svårt med knipet (upptäckte jag när jag kissade på mig i morse), men annars är allt fint faktiskt. Vi blev uppmanade att mata var tredje timme och har återbesök i morgon så då får vi se om hon går upp som hon ska.

Bebisen bara sover och äter (och bajsar emellenåt), gör knappt nåt ljud ifrån sig ens när hon är vaken. Så himla skönt! Jag vet inte om de kanske brukar vara så i början, sonen bodde på neo så jag har inte den erfarenheten. Oavsett vilket så får hon gärna fortsätta så här :)

Lycka till i eftermiddag! Är du nervös? Eller bara förväntansfull? Snart är han här, ska du se! :D
  • Perpen

Åh vad spännande att det händer så mycket nu. :) För mig händer dock ingenting. Jag har ju förvisso 10 dagar kvar till bf. Men då detta är 3e barnet så hade jag iaf förväntat mig lite känningar vid det här laget även om jag tror jag går över tiden. Känner mindre nu än jag gjorde med 2an. Får sammandragningar lite då och då men inget som gör ont. Däremot gör det helvetiskt ont när bebisen dansar tango på tarmarna. Det är fruktansvärt! :-S

• Moorii
    Iowhannah skrev 2018-07-21 11:14:53 följande:

Gör bvc hembesök även med andra barnet?

Här i Västra Götaland gör de det iallafall, de gjorde hemnesöket efter en vecka.
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-07-21 12:03:19 följande:

Här i Västra Götaland gör de det iallafall, de gjorde hemnesöket efter en vecka.

Hoppas de gör det här med, det lär vi väl få veta på måndag när de har öppet. Jag pallar inte att åka in till stan när det är så här varmt.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-21 11:14:22 följande:
    Vi mår bra! Jag har ont såklart, och lite svårt med knipet (upptäckte jag när jag kissade på mig i morse), men annars är allt fint faktiskt. Vi blev uppmanade att mata var tredje timme och har återbesök i morgon så då får vi se om hon går upp som hon ska.

Bebisen bara sover och äter (och bajsar emellenåt), gör knappt nåt ljud ifrån sig ens när hon är vaken. Så himla skönt! Jag vet inte om de kanske brukar vara så i början, sonen bodde på neo så jag har inte den erfarenheten. Oavsett vilket så får hon gärna fortsätta så här :)

Lycka till i eftermiddag! Är du nervös? Eller bara förväntansfull? Snart är han här, ska du se! :D
    Ok va skönt o höra att ni mår bra! Jo asså jag e så jävla taggad nu! Dom ringde dock och senarelade det i 2 timmar så jag har tid kl 17. Men fan så taggad man e! Har inga känningar alls! Tycker det e såå skumt asså! Är inte ett dugg nervös än, bara förväntansfull!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-21 11:14:53 följande:

Gör bvc hembesök även med andra barnet?

Japp d gör dom.
  • Kellie13
    Perpen skrev 2018-07-21 11:53:00 följande:

Åh vad spännande att det händer så mycket nu. :) För mig händer dock ingenting. Jag har ju förvisso 10 dagar kvar till bf. Men då detta är 3e barnet så hade jag iaf förväntat mig lite känningar vid det här laget även om jag tror jag går över tiden. Känner mindre nu än jag gjorde med 2an. Får sammandragningar lite då och då men inget som gör ont. Däremot gör det helvetiskt ont när bebisen dansar tango på tarmarna. Det är fruktansvärt! :-S

ok sånt har jag aldrig känt, asså att barnet sparkar mot revbenen eller så, varken med min dotter eller med killen i magen.
  • Perpen
    Kellie13 skrev 2018-07-21 14:49:18 följande:

ok sånt har jag aldrig känt, asså att barnet sparkar mot revbenen eller så, varken med min dotter eller med killen i magen.

Var glad för det. Det är galet obehagligt. Denna har haft en förkärlek att sparka på revbenen och även uttrycka huvudet mot dem (är väldigt svårt (typ omöjligt) att böja sig framåt då). Men nu de senaste dagarna har den lyckats komma åt tarmarna. Det vore väl inte hela världen om jag inte var så gasig. Det gör fruktansvärt ont.
  • malikan
    Perpen skrev 2018-07-21 16:19:58 följande:

Var glad för det. Det är galet obehagligt. Denna har haft en förkärlek att sparka på revbenen och även uttrycka huvudet mot dem (är väldigt svårt (typ omöjligt) att böja sig framåt då). Men nu de senaste dagarna har den lyckats komma åt tarmarna. Det vore väl inte hela världen om jag inte var så gasig. Det gör fruktansvärt ont.

Min sparkade så hårt upp mot revbenen att jag inte kunde ha bh, minsta tryck så sa hon ifrån. Låg ner och åkte bil till slut, folk trodde jag va knäpp