• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • ostbågen
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:35:52 följande:

17:29 kom vår dotter ut i raketfart! Hon är 53 cm lång och vägde in på 4325 gram. Vi gör inte direkt några små bebisar.

Förlossningen gick superbra! Jag gjorde ett kanonjobb och kände hela tiden att jag var så jävla bra :D Från att de tog hål på hinnorna, till att hon var ute, tog det sex timmar. Vi mår alla oförskämt bra, även om eftervärkarna inte är att leka med, i morgon åker vi hem och träffar storebror :)

Jag fick verkligen den revanschförlossning som jag ville ha, allt gick så himla rätt och personalen var väldigt lyhörd och lät mig bestämma det mesta. Jag är jättenöjd med min upplevelse!

Hurra äntligen kom hon ut!! :) härligt att allt gick bra.
  • ostbågen
    Sopp skrev 2018-07-19 22:32:59 följande:

NU har lillkillen fixerat sig. Känner mig sjukt oförberedd på förlossning. Jag vet ju att den kommer men ändå känns det inte som det

Känner samma, sa senast inatt till sambon "nu kan det verkligen starta när som helst och det värsta är att inte få veta när". Bf på måndag, måttligt nervös men ut ska den ju. :)
  • Fins Mamma
    malikan skrev 2018-07-18 13:09:09 följande:

Halleluja, idag är det bara 24 grader och mulet, passar på att använda lite bebiskläder, har ju bara haft henne i blöja innan typ..

Imorgon är vårt bf, sjukt att hon redan är 3 veckor!!

Är det någon här som har mått dåligt och tänkt mkt på sin förlossning, att den inte blev som man tänkt/att det blev dramatiskt? Jag tänker mycket på det, speciellt känslan när det forsade blod och de började förbereda för att det kunde bli katastrofsnitt.. vet inte riktigt hur man ska ta sig vidare?

Ja jag blev så besviken. Fick akutsnitt efter 10 timmars värkar (värkdropp)och dottern ej mådde bra.
    ?
  • Fins Mamma

23.57 18 juli kom så äntligen Ines efter att jag fick värkstimulerande vid 13.45 och v hade värkar i 10 timmar och sen blev det akutsnitt.

Som tur var fick jag vara vaken. Hon sover och äter. Var tredje timme igår ouch varannan u natt.

3060gram 49cm lång.

39+5

?
  • Perpen
    Fins Mamma skrev 2018-07-20 11:28:55 följande:

23.57 18 juli kom så äntligen Ines efter att jag fick värkstimulerande vid 13.45 och v hade värkar i 10 timmar och sen blev det akutsnitt.

Som tur var fick jag vara vaken. Hon sover och äter. Var tredje timme igår ouch varannan u natt.

3060gram 49cm lång.

39+5

Grattis till lilla Ines! :) Hur är det med dig?
  • Perpen

Tror jag håller på att bli sjuk. :'( låg och vilade och fick plötsligt huvudvärk och känner mig konstig i kroppen. Mannen har varit krasslig i några dagar så jag kanske har åkt på samma. Så himla typiskt. :(

• Sopp

Grattis till alla er som fått barn! Bra kämpat!! Ni som haft en jobbig förlossning, mitt råd är att stå på sig på BVC om att få samtalsstöd. De kan remittera till BUP bland annat. Sedan är det så viktigt att få prata med någon man klickar med, alla psykologer/kuratorer funkar ju inte med alla

• Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-20 13:24:56 följande:

Grattis till alla er som fått barn! Bra kämpat!! Ni som haft en jobbig förlossning, mitt råd är att stå på sig på BVC om att få samtalsstöd. De kan remittera till BUP bland annat. Sedan är det så viktigt att få prata med någon man klickar med, alla psykologer/kuratorer funkar ju inte med alla

Tack! Jag har fortfarande inte släppt hur jävla bra jag var i går! När hon var ute så ropade jag ?Mamma! Mamma! Jag gjorde det!? (min mamma var med vid förlossningen), jag har nog aldrig varit så sjukt stolt över mig själv tidigare!

Jag håller med om att det är viktigt att se till att få den hjälp man behöver efter en jobbig förlossning. I mitt fall var det bvc som fångade upp mig i min förlossningsdepression, jag behövde aldrig be om nån hjälp eftersom jag fick den serverad till mig.
  • Kellie13
    3hjärtan skrev 2018-07-20 07:15:00 följande:

Grattis till bebisarna som kommit!

Blir avis på er. Vill ha min bebis nu också. Less på att vara gravid( vilket jag varit i 9 mån)

när har du bf? gått över tiden?
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2018-07-20 14:14:16 följande:

Tack! Jag har fortfarande inte släppt hur jävla bra jag var i går! När hon var ute så ropade jag ?Mamma! Mamma! Jag gjorde det!? (min mamma var med vid förlossningen), jag har nog aldrig varit så sjukt stolt över mig själv tidigare!

Jag håller med om att det är viktigt att se till att få den hjälp man behöver efter en jobbig förlossning. I mitt fall var det bvc som fångade upp mig i min förlossningsdepression, jag behövde aldrig be om nån hjälp eftersom jag fick den serverad till mig.

Vad skönt! Min sista förlossning gick alldeles för fort så minns den med panik, hoppas jag känner som du efter denna :) hur går det i värmen med bebisen?