Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Vad skönt! Min sista förlossning gick alldeles för fort så minns den med panik, hoppas jag känner som du efter denna :) hur går det i värmen med bebisen?
Grattis till er som fått era små godingar! Underbart att läsa :)
Min bebis verkar må bra inne i magen och planerar vad jag kan förstå inte att lämna den än.. mycket aktivitet kvällstid, lugnare på dagen de senaste dagarna. Idag har det spänt och tryckt mycket, mest uppåt-framåt vilket känns lite jobbigt. Men även lite grävande ned i mitt bäcken vilket är oskönt..
Grattis till er som fått era små godingar! Underbart att läsa :)
Min bebis verkar må bra inne i magen och planerar vad jag kan förstå inte att lämna den än.. mycket aktivitet kvällstid, lugnare på dagen de senaste dagarna. Idag har det spänt och tryckt mycket, mest uppåt-framåt vilket känns lite jobbigt. Men även lite grävande ned i mitt bäcken vilket är oskönt..
hur länge har du gått över tiden?
Grattis till lilla Ines! :) Hur är det med dig?
Vad tråkigt att du fick en så dålig upplevelse av kejsarsnittet. För mig var det verkligen tvärtom, barnet (och jag) mådde super, jag kunde sluta med smärtstillande dagen efter, blev utskriven direkt efter kub-testet 48h senare, och kunde promenera hem från sjukhuset. Men så var en vaginal förlossning helt utesluten för mig, vilket säkert gjorde sitt till. Och på så vis kan jag tänka mig hur hemskt det måste vara att tvingas genomgå "fel" tillvägagångssätt, dvs det man inte föreställt eller önskat sig. Men ja, fortfarande orättvist och tråkigt att alla inte fick samma smooth sailing som jag.
Rejält besviken över kejsarsnitt och har rejält ont i omgångar. Men det går bra ändå. Om jag bara kissar en gång i timmen och minns min medicin ;)
Bf +2 kom vår pöjk igår. Allt gick bra. Efter 2 dagar med blödningar och oregelbundna värkar hade jag öppnat mig 5 cm då var det bara att stanna på fl lite hjälp av värkstimulerande på slutet och lustgas
Lycka till alla ni som väntar håller tummarna att ni får snart
Dags för uppdatering? Många nyfödda ju :)
Födda:
28/6 malikan
29/6 Horisonten
1/7 Utvandraren2
1/7 tiiitti
1/7 Sofiaaa94
2/7 Anastacia80
5/7 Moorii
7/7 Mamma till S
10/7 mamadada
Beräknad Förlossning:
3 - Hermioney
5 - Trolliboll
6 - 13mila
7 - Iowhannah
9 - tellismom
10 - twoblirthree
11 - ritualz
14 - Åttionio89
16 - kattnos
18 - Meeda1
19 - Fins mamma
23 - ostbågen
24 - BlueOrchid
27 - Sopp, Sissij79, Längtar17
31 - Perpen[/quote]
Jag skriver in mig själv så får ni andra som också har fött uppdatera vidare.
Födda:
28/6 malikan
29/6 Horisonten
1/7 Utvandraren2
1/7 tiiitti
1/7 Sofiaaa94
2/7 Anastacia80
5/7 Moorii
7/7 Mamma till S
10/7 mamadada
19/7 Iowhannah
Beräknad Förlossning: