• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-20 15:31:53 följande:

Vad skönt! Min sista förlossning gick alldeles för fort så minns den med panik, hoppas jag känner som du efter denna :) hur går det i värmen med bebisen?

Än så länge går det bra. Hon hade kläder när vi åkte hem men annars har vi kört på bara blöja och ev filt. Jag var smart nog att dra ner alla persienner innan vi åkte (mest för marsvinens skull) så när vi kom hem så var det ändå behaglig temperatur inne (till skillnad mot det extremt varma rummet vi hade på bb).

Storebror hade sett fram emot att träffa bebisen men när han kom hem så slog verkligheten honom i ansiktet lite och han blev aningens svartsjuk på en gång. Vi får se hur det spelar ut sig, hoppas det inte tar alltför lång tid innan han är van.
  • kattnos

Grattis till er som fått era små godingar! Underbart att läsa :)

Min bebis verkar må bra inne i magen och planerar vad jag kan förstå inte att lämna den än.. mycket aktivitet kvällstid, lugnare på dagen de senaste dagarna. Idag har det spänt och tryckt mycket, mest uppåt-framåt vilket känns lite jobbigt. Men även lite grävande ned i mitt bäcken vilket är oskönt..

BF 16/7
  • Kellie13
    kattnos skrev 2018-07-20 21:01:22 följande:

Grattis till er som fått era små godingar! Underbart att läsa :)

Min bebis verkar må bra inne i magen och planerar vad jag kan förstå inte att lämna den än.. mycket aktivitet kvällstid, lugnare på dagen de senaste dagarna. Idag har det spänt och tryckt mycket, mest uppåt-framåt vilket känns lite jobbigt. Men även lite grävande ned i mitt bäcken vilket är oskönt..

hur länge har du gått över tiden?
  • kattnos
    Kellie13 skrev 2018-07-20 21:11:47 följande:

hur länge har du gått över tiden?

Fyra dagar så inte jättelänge än.. hoppas att det händer något snart dock :)
    BF 16/7
  • Fins Mamma
    Perpen skrev 2018-07-20 13:21:02 följande:

Grattis till lilla Ines! :) Hur är det med dig?

Rejält besviken över kejsarsnitt och har rejält ont i omgångar. Men det går bra ändå. Om jag bara kissar en gång i timmen och minns min medicin ;)
    ?
  • Kellie13
    kattnos skrev 2018-07-20 21:22:46 följande:
    Fyra dagar så inte jättelänge än.. hoppas att det händer något snart dock :)
    mm själv har ja gått över 14 dagar nu så imorn kommer han vare sig han vill eller inte hehe.
  • Ignoramus

Vad tråkigt att du fick en så dålig upplevelse av kejsarsnittet. För mig var det verkligen tvärtom, barnet (och jag) mådde super, jag kunde sluta med smärtstillande dagen efter, blev utskriven direkt efter kub-testet 48h senare, och kunde promenera hem från sjukhuset. Men så var en vaginal förlossning helt utesluten för mig, vilket säkert gjorde sitt till. Och på så vis kan jag tänka mig hur hemskt det måste vara att tvingas genomgå "fel" tillvägagångssätt, dvs det man inte föreställt eller önskat sig. Men ja, fortfarande orättvist och tråkigt att alla inte fick samma smooth sailing som jag.

Fins Mamma skrev 2018-07-20 23:32:46 följande:

Rejält besviken över kejsarsnitt och har rejält ont i omgångar. Men det går bra ändå. Om jag bara kissar en gång i timmen och minns min medicin ;)

• Meedaa1

Bf +2 kom vår pöjk igår. Allt gick bra. Efter 2 dagar med blödningar och oregelbundna värkar hade jag öppnat mig 5 cm då var det bara att stanna på fl lite hjälp av värkstimulerande på slutet och lustgas

Lycka till alla ni som väntar håller tummarna att ni får snart

• Längtar17

Dags för uppdatering? Många nyfödda ju :)

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

7/7 Mamma till S

10/7 mamadada

Beräknad Förlossning:

3 - Hermioney

5 - Trolliboll

6 - 13mila

7 - Iowhannah

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

24 - BlueOrchid

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen[/quote]

• Iowhannah

Jag skriver in mig själv så får ni andra som också har fött uppdatera vidare.

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

7/7 Mamma till S

10/7 mamadada

19/7 Iowhannah

Beräknad Förlossning: