• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    Twoblirthree skrev 2018-07-19 19:03:05 följande:

Lycka till alla, så spännande!! Här har vi varit hemma sedan igår eftermiddag och lilltjejjen är mysig och ganska lugn om man jämför med hur de andra barnen var.

Idag har brösten blivit gigantiska och utdrivningsreflexen har kommit igång. Väldigt ont i ena bröstvårtan, tränar på att vänta ut tills hon gapar stort innan hon tar tag.

Lider fortfarande av att det är så varmt. Fötterna är mer svullna nu än de va innan förlossningen. (Som några andra skrev om tidigare oxå).

Men det jobbigaste är nog sömnen ändå. Hon är som sina systrar att hon vill ligga på mej o sova och gärna tutta på brösten för o somna. Testade med napp nu inatt men den klöktes hon jättemycket av...På tre dygn så har jag nog sammanlagt sovit 4-5 timmar och oftast bara en halvtimme i taget. Hon vaknar till efter ca en halvtimme när man har lagt bort henne o så måste hon sövas igen (tutta på brösten o snusa på mej). Kan inte sova med henne på mej tyvärr. Tips?

Tycker du ska skicka ut pappan på en lång promenad och sova i 2 timmar på kvällen när det är lägre temperatur ute. Sömnbristen kommer göra dig helt koko
  • Sopp

NU har lillkillen fixerat sig. Känner mig sjukt oförberedd på förlossning. Jag vet ju att den kommer men ändå känns det inte som det

• Iowhannah

17:29 kom vår dotter ut i raketfart! Hon är 53 cm lång och vägde in på 4325 gram. Vi gör inte direkt några små bebisar.

Förlossningen gick superbra! Jag gjorde ett kanonjobb och kände hela tiden att jag var så jävla bra :D Från att de tog hål på hinnorna, till att hon var ute, tog det sex timmar. Vi mår alla oförskämt bra, även om eftervärkarna inte är att leka med, i morgon åker vi hem och träffar storebror :)

Jag fick verkligen den revanschförlossning som jag ville ha, allt gick så himla rätt och personalen var väldigt lyhörd och lät mig bestämma det mesta. Jag är jättenöjd med min upplevelse!

• Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-19 22:32:59 följande:

NU har lillkillen fixerat sig. Känner mig sjukt oförberedd på förlossning. Jag vet ju att den kommer men ändå känns det inte som det

Du, så kände jag även när jag var mitt i förlossningen. När bm började prata om att jag inte fick föda i badkaret (det ville jag ändå inte) så kopplade inte min hjärna att det skulle födas ett barn. Jag tyckte bara att det var så konstigt sagt av henne :P
  • Utvandraren2
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:35:52 följande:

17:29 kom vår dotter ut i raketfart! Hon är 53 cm lång och vägde in på 4325 gram. Vi gör inte direkt några små bebisar.

Förlossningen gick superbra! Jag gjorde ett kanonjobb och kände hela tiden att jag var så jävla bra :D Från att de tog hål på hinnorna, till att hon var ute, tog det sex timmar. Vi mår alla oförskämt bra, även om eftervärkarna inte är att leka med, i morgon åker vi hem och träffar storebror :)

Jag fick verkligen den revanschförlossning som jag ville ha, allt gick så himla rätt och personalen var väldigt lyhörd och lät mig bestämma det mesta. Jag är jättenöjd med min upplevelse!

Grattis! Äntligen!! Vilken stor tjej och så skönt att förlossningen gick bra!
  • Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-07-19 23:53:42 följande:

Grattis! Äntligen!! Vilken stor tjej och så skönt att förlossningen gick bra!

Normal storlek för hur långt gången jag var tydligen. Sonen föddes i v 40+1 och vägde 4125 så jag var ändå rätt inställd på att hon skulle vara stor, speciellt som hon kom i v 41+4.

Så himla skönt att ha det gjort! Och så skönt att förlossningen blev så bra, det tycker jag att jag förtjänade efter att ha mått så dåligt hela graviditeten :)
  • Längtar17

Grattis! Själv fick jag en ny känsla igår kväll. Inte speciellt ont, mer svårt att andas (sammandragningar) och en otroligt aktiv bebis i magen. Är ensamstående (frivilligt) och fick nästan lite panik eftersom jag inte kunde avgöra om det var ett tecken eller inte. Ska ha en doula och min mamma med innan och under förlossningen men vill ju inte att dom kommer i onödan. Ringde doulan och hon lugnade och tyckte att jag skulle försöka vila. Slappnade av och somnade. Nu har det gått över efter en natt med mycket drömmar. Bf -7 idag.

• Åttionio89

Vad roligt! Stort grattis!
  • 3hjärtan

Grattis till bebisarna som kommit!

Blir avis på er. Vill ha min bebis nu också. Less på att vara gravid( vilket jag varit i 9 mån)

• Twoblirthree

Stort grattis!! Jag fattade inte heller att det kommer komma ut en bebis under förlossningen...tror jag började fatta det igår faktiskt (när babybluesen satte in) att vi har en ny liten sessa.

Här lunkar det på med amning och försök till sömn om vartannat samt sambon försöker sköta allt annat vardagsgörande o de andra barnen. Fick lite bättre sömn inatt när hon fick ligga nära vid min sida med ett av mina finger i munnen. Då lyckades hon sova nån timme i sträck iaf.

Så skönt att man börjar känna sig som sig själv i kroppen igen. Dock har man ju inga vettiga kläder att komma i nu när man ammar oxå...o skorna är för små med. Men men det ska ju försvinna det med...