• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • hilja14
    Åttionio89 skrev 2018-07-21 07:38:15 följande:

Bf+7 idag då, börjar bli lite jobbigt då min dotter är född 29 juli och enligt barnmorskan blir det igångsättning just 29e om jag skulle gå över så långt... det känns jobbigt! För det första vill jag ju inte missa min dotters födelsedag och sen är det väl rätt tråkigt att fylla år precis samma dag som sitt syskon? Nån med erfarenhet?

Jag fick dottern den 26 juli pga havandeskapsförgiftning. Så istället för i början av september när hon var beräknad så blev det akut snitt redan den 26 juli. Nu väntar jag lillebror med bf 24juli... kommer han inte innan det är jag inbokad på igångsättning den 25 juli då de inte vill att jag går över tiden pga ökade risker (vill föda vaginalt). Inte alls sugen på att bli igångsatt den 25:e, dela för han lär väl komma den 26:e då. Och då är vi mamma, storasyster och lillebror på samma dag. Men dels även för jag vill inte missa dotterns födelsedag, att sjunga och öppna paketen på morgonen som tradition.. Så jag känner med dig! Det som vore humant för din del vore igångsättning redan några dagar innan! Typ, början på denna vecka. Jag kommer försöka få de att sätta igång mig den 27:e istället om det nu mirakulöst inte sätter igång utav sig själv innan den 25:e såklart.. :)
  • Sopp
    Kellie13 skrev 2018-07-21 14:48:01 följande:

Japp d gör dom.

Jaha det gjorde dom inte med mitt andra - nu bor vi i ny kommun, undrar om de kommer denna gång. Tyckte det var som ett hemskt prov första gången
  • Sopp

Hallå ni som fött, kände ni på er att det va dags på något sätt?

• Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-21 23:20:46 följande:

Jag blev ju förvisso igångsatt och visste hur öppen jag var redan, men två dagar innan förlossningen så hade jag galen diarré! Jag gick akut på toa så fort jag hade ätit, det var som att kroppen ställde in sig på att föda även om den inte vill göra förarbetet själv.

Ja, och så hade jag ju en massa värkar veckan innan...
  • Moorii

Egentligen förnekade jag väl att det var på g tills det började göra riktigt ont.. Men det började med en blödning och efterföljande värkar på en fredag, de avtog dock efter någon timme. Hade lite förvärkar någon kväll till tror jag, innan onsdagen veckan därpå. Då fick jag stark, ihållande mensvärk som efter några timmar övergick till värkar. Hon föddes den natten.
  • Fins Mamma

Så skönt att vara hemma men vad ont jag har i snittet. Blir värre igen..men han ej bajsat. Kan det vara förklaringen? Något proffs?

?
  • Iowhannah

Ni som har fött: hur går det med kisseriet för er? Jag har ganska duktiga problem med knipet och om jag inte går på toa så fort jag känner mig litelite kissnödig så kissar jag på mig :/ Kan inte minnas att det var så här förra gången och det gör mig lite orolig. Tur ändå att förlossningsbindorna är tjocka och suger åt sig det mesta i sin väg!

I övrigt så har jag en del eftervärkar och känner av stygnen en hel del. Öm, är nog ordet som passar bäst här. Jag har nu iaf bajsat för första gången, det gick över förväntan! Förra gången fick jag laxerande på bb men då hade jag också haft både förstoppning och hemorrojder under graviditeten.

• Ignoramus

Det generella man hör är ju att det bara ska bli bättre, men samtidigt har du väl precis trappat ner de smärtstillande till bara alvedon vilket kan vara en förklaring. Tog typ 3-4 dagar innan jag bajsade, man fick ju nåt medel som stoppade upp den produktionen har jag för mig. :) Lite vanskligt att ta bort kompressen + tejp och kolla redan nu tycker jag, så det bästa är nog att ringa till BB och höra vad de säger.

För mig är det lite tvärtom, har inte alls ont i såret men det ser som det har gått upp lite på ett, eventuellt två, ställen. Såg dock inte infekterat ut senast jag kollade, men det är ju segt att det ligger mitt i tros- och byxlinningen och precis där man har bilbältet etc.

Fins Mamma skrev 2018-07-22 08:42:01 följande:

Så skönt att vara hemma men vad ont jag har i snittet. Blir värre igen..men han ej bajsat. Kan det vara förklaringen? Något proffs?

• Twoblirthree

Jag hade en enorm energi precis innan (2-3 tim) innan vattnet gick. Har bara kunnat gå med hunden några meter det sista men då gick jag i ca en och halv timme och tyckte inte alls det va jobbigt. När jag kom hem tog jag en dusch och lagom när jag tog på mig trosorna så så det plask. Inga andra känningar...:)