Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Lycka till nu lowhannah! Snart har du din bebis i famnen!
Jag ligger på BB med vår son i famnen. Födde inatt på BF +13, var på förlosningen i 18 timmar! Det var en pärs, men nu är det klart.
Åh, grattis! Lycka till nu! :D och grattis 13mila! Nu blir det landstingsfika 25 gånger om dagen ett tag framöver. Saften var fantastisk! ;)
Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!
Heja bebisen och heja mig!
Åh, grattis! Lycka till nu! :D och grattis 13mila! Nu blir det landstingsfika 25 gånger om dagen ett tag framöver. Saften var fantastisk! ;)
Nu händer det grejer för många! Grattis till er som fått och lycka till till er som är på gång! :) Själv har jag 8 dagar kvar till bf (första barnet) så dröjer nog ett tag till.
Så härligt att det äntligen hänt/händer något för er som väntat såpass länge nu. Kul att komma in här och läsa att någon fått/håller på att få sin bebis. :)
4 dagar kvar för min del, tror ju dock inte att det kommer ut någon bebis förrän om ett bra tag.
Åh, stort grattis! Hur mår ni nu?
Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Jag hoppas på att slippa dropp, men räknar ändå med att det kommer behövas.
Lycka till alla, så spännande!! Här har vi varit hemma sedan igår eftermiddag och lilltjejjen är mysig och ganska lugn om man jämför med hur de andra barnen var.
Idag har brösten blivit gigantiska och utdrivningsreflexen har kommit igång. Väldigt ont i ena bröstvårtan, tränar på att vänta ut tills hon gapar stort innan hon tar tag.
Lider fortfarande av att det är så varmt. Fötterna är mer svullna nu än de va innan förlossningen. (Som några andra skrev om tidigare oxå).
Men det jobbigaste är nog sömnen ändå. Hon är som sina systrar att hon vill ligga på mej o sova och gärna tutta på brösten för o somna. Testade med napp nu inatt men den klöktes hon jättemycket av...På tre dygn så har jag nog sammanlagt sovit 4-5 timmar och oftast bara en halvtimme i taget. Hon vaknar till efter ca en halvtimme när man har lagt bort henne o så måste hon sövas igen (tutta på brösten o snusa på mej). Kan inte sova med henne på mej tyvärr. Tips?
Lycka till alla, så spännande!! Här har vi varit hemma sedan igår eftermiddag och lilltjejjen är mysig och ganska lugn om man jämför med hur de andra barnen var.
Idag har brösten blivit gigantiska och utdrivningsreflexen har kommit igång. Väldigt ont i ena bröstvårtan, tränar på att vänta ut tills hon gapar stort innan hon tar tag.
Lider fortfarande av att det är så varmt. Fötterna är mer svullna nu än de va innan förlossningen. (Som några andra skrev om tidigare oxå).
Men det jobbigaste är nog sömnen ändå. Hon är som sina systrar att hon vill ligga på mej o sova och gärna tutta på brösten för o somna. Testade med napp nu inatt men den klöktes hon jättemycket av...På tre dygn så har jag nog sammanlagt sovit 4-5 timmar och oftast bara en halvtimme i taget. Hon vaknar till efter ca en halvtimme när man har lagt bort henne o så måste hon sövas igen (tutta på brösten o snusa på mej). Kan inte sova med henne på mej tyvärr. Tips?
Sen kan tilläggas att för mig brukar det ta 3-4 dar innan jag landat och adrenalinet typ går ur kroppen och jag ens kunnat försöka sova! Vart alldeles för speedad de första dagarna, haha