• Anonym (Hjälp)

Tablett missbruk hjälp

Jag behöver hjälp. Jag har pga kronisk värk och depression lyckats hamna i någon form av tablett missbruk. Jag vet att jag behöver trappa ner men vågar inte be mina läkare om hjälp. Vet någon hur ett nedtrappningsschema kan se ut??

Per dag:

Äter oxascand 4-6 tabletter 10 mg

Oxynorm 5mg 4-5 tabletter

Eller citodon 500mg/30mg 6-8 tabletter

Atarax 4-6 tabletter eller Lergigan 25 mg 3-4 tabletter

Zolpidem 1 tablett varje kväll

Plus Voltaren eller Ipren ibland

Jag behöver inte äta smärtstillande egentligen mer än kanske vid fåtal tillfällen så jag äter de mest för att stilla oro men känns som jag kommer få ett helvete med ångest om jag drar ner på allt för snabbt.

Äter också maxdos av Anti depressiva...

Snälla hjälp mig sluta!

• Svar på tråden Tablett missbruk hjälp
  • Queennr1
    klyban skrev 2017-11-21 19:44:03 följande:

Nej, bara kodein, läs i fass om du inte tror på mig.

Allt du behöver finns där.

Jag ifrågasatte inte. Var bara intresserad och undrade om du kunde berätta lite kortfattat.
  • klyban
    Queennr1 skrev 2017-11-21 21:43:24 följande:
    Hade det med härkomst att göra alltså? Inte bara nån genetisk avvikelse?

Semantiska skillnader känns det som.
    Somalier har man listat i FASS på detta.

hur många meter var det?
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 18:57:27 följande:

1177 borde går inga anonymt, giftcentralen lika så tycker man.
    Det finns ingen logik att du kört så lite mängd och tid, och pratar om så mycket AT.
    Och samtidigt du körde halv dos.

Idag är de faktiskt lite bättre. Jag tror de är oxascanden som är boven.. tog en sån igår och då förvann alla symptom... ska försöka hålla mig till 1 om dagen ett tag nu och sen trappa ner till en halv osv.. 
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 18:57:27 följande:

1177 borde går inga anonymt, giftcentralen lika så tycker man.
    Det finns ingen logik att du kört så lite mängd och tid, och pratar om så mycket AT.
    Och samtidigt du körde halv dos.

Idag är de faktiskt lite bättre. Jag tror de är oxascanden som är boven.. tog en sån igår och då förvann alla symptom... ska försöka hålla mig till 1 om dagen ett tag nu och sen trappa ner till en halv osv.. 
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-22 10:10:46 följande:

Det är alltid smart och ta en medicin i taget när man trappar ned, och då om man känner ett beroende eller får abstinens.
    Och då pratar jag om de beroendeframkallande medicinerna.

Benzo ska du alltid vara väldigt restriktiv med, då det ger svåra beroenden och mycket långvariga abstinenssymtomer.

Men såklart opioider är ingen dans heller, eller ens nära.
    Dock så är väl ~14 dagar som max och max abstinens på dom, för sen klinga av.
    benzo kan hålla på i månader om du kört i många år, och sitta skaka som ett asplöv och kan vara mycket farligt och köra cold turkey på.

Om du inte googla vid första uppmaningen så testa googla benzo withdrawal, och se hur de skakar som kört cold turkey.
    Då vill du inte ens fundera på ta den alls.
    Ja, i alla fall reagerade jag så.
    Men det är en jävligt effektiv tablett i det korta perspektivet.

Fortsätt nu kämpa, det värsta bör vara över imon tycker jag.
    Där man inte fungerar så bra som människa menar jag då.
    För sen finns ju efterdyningar också, men blek i jämförelse mot AT som kommer först.

hur många meter var det?
  • klyban

Äter du dina anti depressiva läkemedel som vanligt?
    För dessas glöms lätt bort, då de ger extrema beroenden vid längre konsumtion.
    Detta är nått läkare aldrig informerar om, i alla fall inte de 5 försök man försökt med mig att börja med dessa och inte ens av depressiva orsaker.
    Såklart en av gångerna titta doktorn mig i röven med endoskopi, och det första han sa efter undersökningen var att jag var deprimerad.
    Snacka om sitta som en fågelholk där, sen fick jag höra att doktorn hade en del idéer för sig om han inte hittade något.
    De tom skrattade och sa typiskt han.

hur många meter var det?
  • Delladonna

Håller precis på med samma sak som ts.

Har lyckats bli av med

gabapentin 2x300x3.

Targiniq 2 st /dag

Oxy 2/ dygn

Citidon 8 / dygn

Åt detta från juli till nov 3

Har haft ett par jobbiga veckor , men har inte tagit ngt i dag.

Första minskningen halverades alla tabletter/dygn, tag oxy vid behov

2 minskningen till 3 ggr / dygn

3gången minskades till 2 ggr / dygn ,då åt jag 1 gaba o 1 citodon morgon o kväll

4 gången togs 1 gaba kapsel bort och citodonet delades så jag fick 75 % av 1 tablett

5 minskningen 1/2 tablett citodon morgon o kväll , gaba borttaget.

6 minskningen. 1/4 tablett morgon o kväll

7 tag bort allt

Fick detta program av läkare

Är lite darrig till o från + illlamående. Men än så länge funkar det. Sover när jag kan

Svar på tråden Tablett missbruk hjälp