• Anonym (Hjälp)

Tablett missbruk hjälp

Jag behöver hjälp. Jag har pga kronisk värk och depression lyckats hamna i någon form av tablett missbruk. Jag vet att jag behöver trappa ner men vågar inte be mina läkare om hjälp. Vet någon hur ett nedtrappningsschema kan se ut??

Per dag:

Äter oxascand 4-6 tabletter 10 mg

Oxynorm 5mg 4-5 tabletter

Eller citodon 500mg/30mg 6-8 tabletter

Atarax 4-6 tabletter eller Lergigan 25 mg 3-4 tabletter

Zolpidem 1 tablett varje kväll

Plus Voltaren eller Ipren ibland

Jag behöver inte äta smärtstillande egentligen mer än kanske vid fåtal tillfällen så jag äter de mest för att stilla oro men känns som jag kommer få ett helvete med ångest om jag drar ner på allt för snabbt.

Äter också maxdos av Anti depressiva...

Snälla hjälp mig sluta!

• Svar på tråden Tablett missbruk hjälp
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 16:32:14 följande:

NEJ, nej nej, det stämmer inte, sluta stressa upp TS med felaktigheter.

Men berätta gärna vad du tror ska hända, så får vi veta vad du tror och om du kan backa upp det.

Både kamomillthe och även varm mjölk med honung är lugnande för kroppen och får kroppen att slappna av. Inga felaktigheter där.
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 18:30:33 följande:
    Både kamomillthe och även varm mjölk med honung är lugnande för kroppen och får kroppen att slappna av. Inga felaktigheter där.

Du citerat fel där, då det inlägget handlar om annat och ditt påstående det är farligt att trappa ned.

Om detta lugnar en, så kör på.
    Har noll invändningar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 18:28:38 följande:
    Ta har inte tagit kontakt med läkaren och har ingen nedtrappningaplan, är då inte ordinerad en mindre dos.

Vi har nu kommit till en punkt där du säger man ska ta sin dos oavsett om man har ont eller inte.
    Sen är det inte detta vi pratar om, utan att trappa ut dessa opioider är inte farligt.
    Inte heller cold turkey, varför försöker du inbilla oss det är så? det 100% fel.

Nästa gång så är det bara källor som gäller för din del och detta påståenden.
    Är perplex på att du påstår nått som är så fel, vad är poängen?

hur många meter var det?
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 18:36:54 följande:

Du citerat fel där, då det inlägget handlar om annat och ditt påstående det är farligt att trappa ned.

Om detta lugnar en, så kör på.

Har noll invändningar.

Ts beskriver själv att hon har såpass allvarliga abstinenssytom att det för hennes del kan vara farligt att trappa ner på egen hand.
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 18:40:14 följande:

Vi har nu kommit till en punkt där du säger man ska ta sin dos oavsett om man har ont eller inte.

Sen är det inte detta vi pratar om, utan att trappa ut dessa opioider är inte farligt.

Inte heller cold turkey, varför försöker du inbilla oss det är så? det 100% fel.

Nästa gång så är det bara källor som gäller för din del och detta påståenden.

Är perplex på att du påstår nått som är så fel, vad är poängen?

Vart har jag skrivit att man ska ta sin dos oavsett om man har ont eller inte?

Ta har själv beskrivit är hon (han) Har såpass allvarliga abstinenssytom att det faktiskt kan bli farligt.
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 18:56:11 följande:
    Vart har jag skrivit att man ska ta sin dos oavsett om man har ont eller inte?

Ta har själv beskrivit är hon (han) Har såpass allvarliga abstinenssytom att det faktiskt kan bli farligt.

Du säger medicin inte ska experimenteras med, och nedtrappning är samma som inte ta sin smärtmedicin när den inte behövs.
    Enda som skiljer är anledningen till minskningen, redan där borde tjugofemöringen trilla ned.
    Ingen abstinens på opioider är farliga, men väl kan vara jävligt otrevliga.
    Är det så svårt och greppa för dig?

Vart är dina källor på att detta är farligt?
    Sen undrar varför du pratar om nått du inte vet tillräckligt om, och sen är så påståelig.

hur många meter var det?
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 19:40:17 följande:

Du säger medicin inte ska experimenteras med, och nedtrappning är samma som inte ta sin smärtmedicin när den inte behövs.

Enda som skiljer är anledningen till minskningen, redan där borde tjugofemöringen trilla ned.

Ingen abstinens på opioider är farliga, men väl kan vara jävligt otrevliga.

Är det så svårt och greppa för dig?

Vart är dina källor på att detta är farligt?

Sen undrar varför du pratar om nått du inte vet tillräckligt om, och sen är så påståelig.

Det är farligt att experimentera med medicin och det är farligt att pröva att trappa ner på egen hand. Ts har skrivit att hon/han har svåra abstinenssytom.

Om du tror att nedtrappning är samma som att ta smärtmedicin när man inte behöver så tror du fel och vet inte vad nedtrappning innebär.
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 19:53:19 följande:
    Det är farligt att experimentera med medicin och det är farligt att pröva att trappa ner på egen hand. Ts har skrivit att hon/han har svåra abstinenssytom.

Om du tror att nedtrappning är samma som att ta smärtmedicin när man inte behöver så tror du fel och vet inte vad nedtrappning innebär.

Du klarar inte ens av ge en tillförlitlig källa på detta, eller ens någon källa.

Hade du pratat däremot pratat om en person som inte är ordinerad, och en diskussion om att äta sådan medicin.
    Där skulle du ha en poäng, inte här.

Ge källa, eller så avslutar jag med att du är totalt clueless om detta, punkt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 17:19:35 följande:
    Jag har inte tagit den andra oxy än.. Ska hålla mig så länge jag kan.. tänker att de väl måste vara bäst att jag lyckas sova länge för då går ju mer tid.

Visst är oxy starkare än citodont? Tänker att jag imorgon isf tar citodon o börjar helt sluta med oxy då. ?

Bry dig inte om Mariell8, den användaren har inte en susning om vad h*n säger.
    Förstår inte vad personens agenda är, verkar nu ha målat in sig i ett hörn.

Hoppas natten har varit bra(om nu du inte sitter här nu ;) ), så är detta över snart ska du se.

hur många meter var det?
  • Anonym (Drogen)

Här kommer sanningen som läkarna självklart inte berättar för det ingår i deras jobb att SÄLJA så mycket tabletter de kan.

Reglerna säger att ingen får ta något antidepressivt / narkotikaklassade preparat mer än högst 4 veckor, sedan ska hjälpen övergå i terapi. Men detta följs inte, för jag och garanterat flera av er har överskridit 4 veckor med era mediciner eller hur? Detta tas upp i krönikor och diskussioner men ändå överskrids tiden.

Vad som händer om du trappar ner är att du får mer tankar och mer energi att hantera och det kanske du inte är van med så försök tänka att det är naturligt och slappna av.

Jag gick på antidepressiva och Atarax, tvärslutade med båda två rakt emot läkarens ordination och vad hände? Absolut ingenting förutom det naturliga, jag var inte lika trött och dåsig i huvudet och kroppen längre.

Efter det var det mycket lättare att komma upp ur depressionen för här är en annan fakta läkarna inte säger, du har ingen kemisk obalans i hjärnan som betyder depression, förrän du tagit dessa piller, de innehåller substanser som förstör vår kemiska balans kroniskt. Ju fortare du slutar med pillrena desto bättre, men du ska inte sluta om du inte vill hjälpa dig själv, för du kommer få hantera dina tankar och känslor som kommer kännas jättestarkt (normalt för andra) när du är nykter igen. Ja, nykter, vi är ju på droger under dessa tabletter. Är du redo att ta tag i de så gör dig fri från pillrena och alla hemska lidanden man utstår när man tar pillrena. Bieffekt. Det är inte medicin om du måste ta ny medicin för att du får lidande konsekvenser av första tabletterna.

Läkare hjälper sig själva de skriver ut piller de får förmåner och ni tror ni måste äta de för att vad, må bra? Må bättre? Men mår ni bra när ni har stickning domningar illamående kramper mardrömmar yrsel slödder huvudvärk eller vad ni nu fått utstå för att trycka i er pillrena ?

Mitt tips är avsluta skiten vägra medicin och få den hjälp du kräver. Säger du inte ifrån kommer du vara världens pengabank för psykiatriker, "tur att han behöver sju olika substanser för 600 kr i månaden " tänk sedan att det blir 600 gånger alla patienter som går på piller. Klart ni blir ordinerade!! Fan jag hade varit stenrik om jag satsade på ett piller och sa åt alla med panikångest att det är botemedel. Men oetiskt så jag hjälper gratis såhär istället. Är inte på Läkemedelsindustrins sida, är på alla som blir lurade på pengar på hälsa och era livs - sida.

Svar på tråden Tablett missbruk hjälp