Här kommer sanningen som läkarna självklart inte berättar för det ingår i deras jobb att SÄLJA så mycket tabletter de kan.
Reglerna säger att ingen får ta något antidepressivt / narkotikaklassade preparat mer än högst 4 veckor, sedan ska hjälpen övergå i terapi. Men detta följs inte, för jag och garanterat flera av er har överskridit 4 veckor med era mediciner eller hur? Detta tas upp i krönikor och diskussioner men ändå överskrids tiden.
Vad som händer om du trappar ner är att du får mer tankar och mer energi att hantera och det kanske du inte är van med så försök tänka att det är naturligt och slappna av.
Jag gick på antidepressiva och Atarax, tvärslutade med båda två rakt emot läkarens ordination och vad hände? Absolut ingenting förutom det naturliga, jag var inte lika trött och dåsig i huvudet och kroppen längre.
Efter det var det mycket lättare att komma upp ur depressionen för här är en annan fakta läkarna inte säger, du har ingen kemisk obalans i hjärnan som betyder depression, förrän du tagit dessa piller, de innehåller substanser som förstör vår kemiska balans kroniskt. Ju fortare du slutar med pillrena desto bättre, men du ska inte sluta om du inte vill hjälpa dig själv, för du kommer få hantera dina tankar och känslor som kommer kännas jättestarkt (normalt för andra) när du är nykter igen. Ja, nykter, vi är ju på droger under dessa tabletter. Är du redo att ta tag i de så gör dig fri från pillrena och alla hemska lidanden man utstår när man tar pillrena. Bieffekt. Det är inte medicin om du måste ta ny medicin för att du får lidande konsekvenser av första tabletterna.
Läkare hjälper sig själva de skriver ut piller de får förmåner och ni tror ni måste äta de för att vad, må bra? Må bättre? Men mår ni bra när ni har stickning domningar illamående kramper mardrömmar yrsel slödder huvudvärk eller vad ni nu fått utstå för att trycka i er pillrena ?
Mitt tips är avsluta skiten vägra medicin och få den hjälp du kräver. Säger du inte ifrån kommer du vara världens pengabank för psykiatriker, "tur att han behöver sju olika substanser för 600 kr i månaden " tänk sedan att det blir 600 gånger alla patienter som går på piller. Klart ni blir ordinerade!! Fan jag hade varit stenrik om jag satsade på ett piller och sa åt alla med panikångest att det är botemedel. Men oetiskt så jag hjälper gratis såhär istället. Är inte på Läkemedelsindustrins sida, är på alla som blir lurade på pengar på hälsa och era livs - sida.