• Anonym (???)

Är jag kort?

Jag är 18 år (kvinna) och 163,5 cm lång, är jag kort?

Tycker ni att det är finare att vara lång eller kort?

Ni som är "korta" tycker ni att ni kan tas mindre seriöst eller inte får lika mycket uppmärksamhet under tex argumentationer med flera människor?

Vad är den perfekta längden för just dig när det gäller dig själv, säg gärna också om du är kvinna eller man.

• Svar på tråden Är jag kort?
  • Anonym (E)

Du är under medellängd för svenska kvinnor som är 165 cm. Så allt är relativt :) som kvinna under medellängd upplever jag att långa kvinnor aldrig beskrivs som söta som jag ofta gör

• Anonym (Man)

Jag är en lång man som helt klart föredrar lite kortare tjejer. Tjejer längre än 170 tycker jag börjar kännas lite för stora och klumpiga på något sätt. Jag vill vara ett par decimeter längre än kvinnan jag är med, minst.

• lövet2

Jag skulle inte kalla dig kort. Eller - jo - om jag kände dig kanske jag skulle kalla dig dvärg. Det är ganska kul, för många tar åt sig utan att inse att jag är kortare än vad de är. Själv är jag 159 cm (nästan), men eftersom jag inte ser mig som en kort person, så gör ingen annan det heller.

• Anonym (kille)

Hade du varit kille hade du varit kort. Som tjej är du däremot ganska lagom, inte lång men inte jättekort heller. Själv är jag kille och 178 cm. Min tjej är 163 cm och jag tycker inte att hon är kort. Över 170 cm är långt för en tjej och under 160 cm är kort.

• Anonym (Sndra)

Jag är 163 som du. Jag personligen tycker inte det är kort. Vissa killar tycker att det är kort, andra tycker det är OK. De killar som är extremt besatta med längd definitivt inte värt din tid.

• Anonym (Hanna)

Jag är 1.62. Vissa tycker jag är kort och andra tror jag inte har reflekterat alls över min längd.

Som tur är lider jag inte alls av min längd. Har aldrig varit ett problem.

Hur kommer det sig att du funderar på detta TS?

• Anonym (Sndra)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-12-06 11:09:24 följande:

Jag är 1.62. Vissa tycker jag är kort och andra tror jag inte har reflekterat alls över min längd.

Som tur är lider jag inte alls av min längd. Har aldrig varit ett problem.

Hur kommer det sig att du funderar på detta TS?

Hur många sade att du är kort?!! Jag DEFINITIVT inte tycker vi är kort. Kort är under 160 kanske men kring 165 är helt normal och bra.
  • sextiotalist

Inte en kort-tråd till suck.
    Nej, nej och åter nej, jag är 161 cm och har aldrig sett mig som kort, förvisso kortare än de som är längre än mina 161 cm, men har alltid varit nöjd med min längd.

• Anonym (K)

Jag tycker du är kort TS. Inget fel med att vara kort men långa kvinnor är mycket mer attraktiva helt klart. Helst ska hon vara över 172 och under 187. Långa kvinnor ofta har snyggare proportioner och långa(och välsvarvade såklart) ben är vansinnigt sexigt så hon får gärna vara längre än medellängd. Jag är själv 187 och långa kvinnor gör mig och många andra män helt knäsvag av attraktion.

• smulpaj01
    Anonym (E) skrev 2017-12-05 23:05:21 följande:

Du är under medellängd för svenska kvinnor som är 165 cm. Så allt är relativt :) som kvinna under medellängd upplever jag att långa kvinnor aldrig beskrivs som söta som jag ofta gör

Håller faktiskt med dig. Korta tjejer beskrivs ofta som söta/gulliga medan längre tjejer beskrivs som vackra/snygga.

Trodde medel var 170 för tjejer?

Är 173 själv och tycker det är perfekt för mig.
Svar på tråden Är jag kort?