• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Anonym (chockad)
    Anonym (Nej) skrev 2017-12-07 08:12:54 följande:
    Alla som läser det du skriver fattar att detta är en oberäknelig svartsjuk jävel som inte drar sig för att trycka ner dig, kalla dig en massa saker och nu också slå dig. Han är ett bottennapp. Snälla, ha lite mer respekt för dig själv.

Så fort han nu ser att han lätt kan locka tillbaka dig så återgår allt till det vanliga. Han kommer inte söka nån hjälp. Han tycker inte detta är något allvarligt alls.

Kommer han inte anstränga sig nu så kommer jag inte fortsätta träffa honom. Jag är redan besviken att han redan verkar ha glömt vad som har hänt men isåfall så kommer inte jag ta hänsyn till honom heller och göra det jag känner för utan att bjuda med honom som jag gjort tidigare. Nu lever jag mitt liv och så kan han anpassa sig och öva på att sluta bli svartsjuk. 

Stårschan skrev 2017-12-07 08:22:38 följande:

När du nu ändå har kommit till det kloka beslutet att du aldrig vill skaffa barn med honom (Jättebra! Många kommer inte ens så långt.), så är steget inte så långt till att begripa att det är korkat att slösa bort mer tid av ditt liv med en slusk som du ändå inte ser någon framtid med. Drömkillen finns ju därute någonstans och väntar på dig. Ju längre du biter dig kvar hos den idiot som misshandlar dig och kallar dig hora, desto mindre tid får du tillsammans med han som kommer att bli far till dina barn.

Jag vill absolut inte att mina barn ska ha en pappa med det där oberäkneliga humöret så nej isåfall så ser jag ingen framtid för oss, jag vet inte hur allvarlig han är med att förändra sig men det återstår att se. Bortsett från det så är vi dock som samma person. Vi skrattar åt samma saker, kan läsa av varandra och kommunicera med blickar. Det är ju ganska svårt att hitta. Även om han är jävligt svår ibland.

• Anonym (chockad)
    riboflavin skrev 2017-12-07 08:34:21 följande:
    Varför skulle det vara svårare för honom att flytta än för dig? Men jag gissar att ingen av er har råd att lösa ut den andre, så troligen kommer ni bägge behöva flytta om ni separerar.

Jag hade inte velat vara sambos under den process ni behöver göra, oavsett om slutresultatet är att ni vill vara ett par eller inte. Du säger att han har sitt jobb här, jobbar/pluggar inte du?

Om det är så att du inte har jobb eller andra möjligheter att flytta till eget boende så är sin sits ännu värre, då har han ju verkligen lockat in dig i en sits där du är i beroendeställning.
    Det är svårare för honom eftersom jag har mitt kontaktnät här och kan i värsta fall flytta hem igen hur lite det än lockar. Alternativt ordna studentlägenhet eftersom jag pluggar på uni. 

Men vart skulle han ta vägen? Ja han kan hitta en andrahandskontrakt men vi bor i Sthlm och det är ju väldigt dyrt och eftertraktat. Det är dock hans lilla problem isåfall. 

Jag hoppas dock att vi inte behöver gå så långt än utan att han går till en psykolog och jobbar med sig själv.
    hannisen87 skrev 2017-12-07 08:40:40 följande:

Lämna! Gör det bara. När man börjar bortrationalisera sig själv och ursäktar sin mans beteende med "jag bad om det", "jag provocerade fram det", "jag var för aggressiv" osv osv, då är det i 9 fall av 10 början på en snabbt nedåtgående spiral som aldrig slutar väl. I ert fall har spiralen redan börjat. Lämna, älska dig själv nog att göra det. En lägenhet kan man sälja. Ditt jag och din värdighet ska aldrig vara till salu.  Stor kram och lycka till!

Jag ursäktar inte honom jag tycker han har gjort alla fel när han slog mig och jag tycker han är jävligt grov i mun och jag har verkligen inte förlåtit honom för det.

Skulle aldrig tillåta att det upprepas en gång till men jag vill bara inte ge upp utan att ens försöka ge han en chans till att lösa vad nu som är problemet.

Kram och tack!
  • Inga bekymmer
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-07 09:17:27 följande:

Det är svårare för honom eftersom jag har mitt kontaktnät här och kan i värsta fall flytta hem igen hur lite det än lockar. Alternativt ordna studentlägenhet eftersom jag pluggar på uni. 

Men vart skulle han ta vägen? Ja han kan hitta en andrahandskontrakt men vi bor i Sthlm och det är ju väldigt dyrt och eftertraktat. Det är dock hans lilla problem isåfall. 

Jag hoppas dock att vi inte behöver gå så långt än utan att han går till en psykolog och jobbar med sig själv.Jag ursäktar inte honom jag tycker han har gjort alla fel när han slog mig och jag tycker han är jävligt grov i mun och jag har verkligen inte förlåtit honom för det.

Skulle aldrig tillåta att det upprepas en gång till men jag vill bara inte ge upp utan att ens försöka ge han en chans till att lösa vad nu som är problemet.

Kram och tack!

I ett annat inlägg skrev du att sålänge han inte slår eller hotar att slå dig igen så får han säga vad som helst.. Snälla, acceptera inte det!! Du är värd så mycket mer och att tilltalas på ett respektfullt sätt. Som jag skrev tidigare så har jag förståelse för att det inte är lätt att lämna och du verkar inte redo att göra det. Men han MÅSTE verkligen söka hjälp nu!!

Angående det du berättade om att han höll fast dig, kittlade dig och inte slutade fast du bad om det och fick panik och sedan slog till. Du förstår väl att det inte ens är jämförbart med det han gjorde mot dig? Han borde släppt dig när du sa till. Om han istället börjat tränga sig på och tagit på dig på ett sexuellt sätt, du ber honom att sluta flera ggr men han fortsätter. Om du då slagit till honom hade då resonerat på samma sätt? Jo, men jag har ju också slagit liksom... ? Tror du för övrigt att han blev rädd för dig då?

Vet inte hur den där knuffen gick till heller men om han trängde in dig i ett hörn eller kom hotfullt nära så går det heller inte att jämföra. Och tror du att han blev rädd för dig då? Han förnedrade dig med sina ord och när du gav svar på tal så slog han! Finns inga ursäkter för hans agerande där!
  • molly50
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 07:16:38 följande:

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

Jag har själv levt i ett destruktivt förhållande och känner igen mig i det du skriver.
    Sjuklig svartsjuka och misshandel.
    Det spelar ingen roll att du blev arg och svarade honom på det sätt du gjorde.
    Det finns aldrig någonsin en ursäkt för att slå någon. Aldrig någonsin!
    Och jag hade inte förlåtit det.
    Jag tycker du ska lämna honom. Och han behöver söka hjälp för sin svartsjuka.
    Det är jobbigt att bara leva med en svartsjuk person och att ständigt vara anklagad för otrohet,även om ingen misshandel förekommer.
    Det blir ju som en sorts psykisk misshandel också.
    Och så ska du inte behöva ha det.
    Så lämna nu,innan det är försent,innan ni hunnit skaffa barn osv.
    Detta är förmodligen bara början.
    Carpe Diem
  • riboflavin
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-07 09:17:27 följande:

Jag hoppas dock att vi inte behöver gå så långt än utan att han går till en psykolog och jobbar med sig själv.Jag ursäktar inte honom jag tycker han har gjort alla fel när han slog mig och jag tycker han är jävligt grov i mun och jag har verkligen inte förlåtit honom för det.

Kram och tack!

Vart han bor är ärligt talat inte ditt största bekymmer. Jag skulle råda sig till att inte falla för att stå kvar på lägenhet och lån osv för att hjälpa honom behålla lägenheten. Risken finns att du blir skyldig att betala lånen eller avgiften om han skiter i det för att jävlas med dig. Den dagen han säljer eller måste sälja finns risk att prisbilden gått ner och du står där med restlån. Om ni ska separera, se till att göra en ordentlig bodelning.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (chockad)
    Inga bekymmer skrev 2017-12-07 10:01:42 följande:
    I ett annat inlägg skrev du att sålänge han inte slår eller hotar att slå dig igen så får han säga vad som helst.. Snälla, acceptera inte det!! Du är värd så mycket mer och att tilltalas på ett respektfullt sätt. Som jag skrev tidigare så har jag förståelse för att det inte är lätt att lämna och du verkar inte redo att göra det. Men han MÅSTE verkligen söka hjälp nu!!

Angående det du berättade om att han höll fast dig, kittlade dig och inte slutade fast du bad om det och fick panik och sedan slog till. Du förstår väl att det inte ens är jämförbart med det han gjorde mot dig? Han borde släppt dig när du sa till. Om han istället börjat tränga sig på och tagit på dig på ett sexuellt sätt, du ber honom att sluta flera ggr men han fortsätter. Om du då slagit till honom hade då resonerat på samma sätt? Jo, men jag har ju också slagit liksom... ? Tror du för övrigt att han blev rädd för dig då?

Vet inte hur den där knuffen gick till heller men om han trängde in dig i ett hörn eller kom hotfullt nära så går det heller inte att jämföra. Och tror du att han blev rädd för dig då? Han förnedrade dig med sina ord och när du gav svar på tal så slog han! Finns inga ursäkter för hans agerande där!
    Jag ska inte acceptera det men jag vet att han har sina orsaker som gör att han är impulsiv och inte kan hantera sitt humör. Det är ingen ursäkt men det ger en lite mer förståelse eller åtminstone medlidande varför han ibland beter sig värre än en sjuåring. Den största delen av dygnet är han dock en väldigt fin människa med bra värderingar (bortsett från hans ordval till mig då). 

Men ibland gör han bara saker så man blir galen. Han kan t.ex. sitta och trycka foten mellan mina ben i soffan när jag pluggar och jag visar eller säger då att han ska ge fan men han fortsätter för att det roar honom jättemycket tills jag tappar humöret och går därifrån. Eller stå framför dörren när jag ska gå ut, därför knuffade jag honom jävligt hårt en gång.

Men han får en chans nu och tar han inte ansvar och hjälp självmant som han ju sa att han kunde så är det väl inte värt att fortsätta. Det har ju inte precis börjat bra idag.
  • Anonym (chockad)

Ja jag har ärligt talat inte mycket koll på det där med lägenheten men jag har tur med en familjemedlem som jobbar med sånt så skulle vi flytta ut så får han hjälpa mig.

Just nu ångrar jag faktiskt att vi köpte lägenhet, jag förstod att det kunde bli mycket bråk för det har det alltid varit men en del av mig hoppades att det skulle bli bättre när vi fick ett ställe som var bådas och att vi skulle trivas och komma varandra närmre, men att det skulle börja såhär..

• Anonym (oftast sant)
    Kirenaj68 skrev 2017-12-07 02:42:02 följande:
    Hon berättade det inte, men det framkom att hon tidigare legat med två av de närvarande killarna.
    Så hur kan man så säga att hon "stoltserade" med tidigare ligg? 
  • Aiyana
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-07 10:52:29 följande:
    Jag ska inte acceptera det men jag vet att han har sina orsaker som gör att han är impulsiv och inte kan hantera sitt humör. Det är ingen ursäkt men det ger en lite mer förståelse eller åtminstone medlidande varför han ibland beter sig värre än en sjuåring. Den största delen av dygnet är han dock en väldigt fin människa med bra värderingar (bortsett från hans ordval till mig då). 

Men ibland gör han bara saker så man blir galen. Han kan t.ex. sitta och trycka foten mellan mina ben i soffan när jag pluggar och jag visar eller säger då att han ska ge fan men han fortsätter för att det roar honom jättemycket tills jag tappar humöret och går därifrån. Eller stå framför dörren när jag ska gå ut, därför knuffade jag honom jävligt hårt en gång.

Men han får en chans nu och tar han inte ansvar och hjälp självmant som han ju sa att han kunde så är det väl inte värt att fortsätta. Det har ju inte precis börjat bra idag.
    Det där att han gör dig illa/gör saker mot dig mot din vilja tycker jag är riktigt oroväckande. Jag får en känsla av psykopat när jag läser det, någon som njuter av att göra en annan illa och som vill ha makt över den personen. Att det roar honom är sjukt...

Så tänk dig 100 gånger för innan du fortsätter med honom!!! Hade min dotter träffat någon som honom hade jag blivit galen och sjuk av oro. 
  • Anonym (Lisa)

Grejen är den att du hela tiden flyttar tillbaka dina positioner. Du säger att om det händer igen, DÅ kommer du lämna. Men risken finns att han brutit ner dig ännu mera mentalt under den här tiden och det är inte alls säkert att du klarar av det då. Du har vid det laget ytterligare förklaringar och han kommer att ha en massa ursäkter till varför det hände som du godtar.

Det du berättat om hans beteende är väldigt oroväckande, att han psykar dig genom att sätta en fot mellan dina ben osv.

Förstår som sagt att det är svårt att lämna den man älskar, men du kommer få betala ett högt pris om du stannar. Försök prata med någon utomstående, helst professionell som kan hjälpa dig att bena i det här.
    Kommunen tex har skyldighet att erbjuda stödsamtal.

Att han ska gå på AW ikväll som om ingenting hänt är bara så absurt. Det bevisar att alla hans vackra tårdrypande ord var rent bullshit. När du väl kommit hem igen trodde han att allt var lugnt.

Åk därifrån!!

Svar på tråden Min kille slog mig igår