• Anonym (chockad)

Min kille slog mig igår

Jag kan inte tro att vad som hände inatt är på riktigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Att min pojkvän har ett sjukt temperament visste jag men att han skulle använda våld mot mig???!!

Allt handlar om svartsjuka och när han druckit blir det alltid värre. Han tycker att jag flörtar med andra killar och framförallt igår tyckte han tydligen det (orkar inte ens förklara mig men nej det gör jag inte). När vi kommer hem så säger idioten ?Vi borde skita i det här så kan du gå tillbaka till att hoea runt med dina kompisar? då blir jag jävligt arg och säger nånting med ja då kanske man iallafall kan få en riktig orgasm. Han skriker då att jag är en h?ra och slår mig i ansiktet så jag i chock bara viker mig ner på golvet och gråter. Han ångrade sig direkt och bad om ursäkt tusen gånger och berätta hur mycket han älskade mig och ångrar sig. Det är första gången jag sett honom gråta. Vi både var fulla och jag vet inte hur det gick till men han började kyssa mig och plötsligt hade vi sex?!

Alkoholen börjar gå ur kroppen och jag får bara mer och mer ångest och blir mer och mer chockad över vad som faktiskt hänt. Det är omöjligt att somna. Skulle ni förlåta honom? Eller känner ni lite att jag nästan bad om det?

• Svar på tråden Min kille slog mig igår
  • Berätta för någon
    "Vi är frispråkiga båda två och jag kan säga i princip samma saker till honom när vi bråkar. Varför jag inte tar åt mig är ju för att jag vet att han inte menar det, och att det bara är ord för att uttrycka ilska och det är väl dom som är mest "laddade". 

Han kan säga det när han är riktigt MAD. Det är ju förstås lika fel ändå men han kan skrika det rätt ut när han blir arg på något annat med som inte har med mig att göra, det är ett ord för honom och inte något han faktiskt kopplar till att det är kvinnoförnedrande."

Okej, förstår hur du menar. Jag kan fatta att man bara drar till med de grövsta ord man kommer på och kan köpa att det inte har värderingar som så. Men det ÄR skillnad på att ryta "jävla f*tta" eller "hora" när man slår i stortån och blir arg, eller förlorar i ett TV:spel... Och säga det till en annan människa.

Det är framför allt de nedlåtande orden i kombination med annat du berättar som gör det oroande.

Bra att du ska prata med din kompis!
  • Inga bekymmer
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 09:54:42 följande:

Vi har precis flyttat in i vår nya lägenhet, min släkt tycker han är perfekt, jag står hans familj väldigt nära, vi har gemensamma vänner nu och jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar honom.

Jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska ta mig till. Han var dessutom dyngrak vilket inte är en ursäkt men det hade varit värre om han var nykter. Jag trodde aldrig jag skulle vara med om det här, att jag var en bra människokännare, men där fick jag. 

Förstår att det känns jättesvårt att lämna och du kanske inte är redo att göra det, vilket är okej. Se bara för allt i världen till att du inte blir gravid innan han sökt hjälp och du är säker på att han vill och har förändrats och det kan nog vara en lång process, om han är beredd att kämpa för dig!! Eftersom du skriver att han är svartsjuk, samt har ett sjukt temperament så tycker jag att om du inte vill lämna honom nu så ställ ett ultimatum: Han måste söka hjälp för sin svartsjuka och temperament om han vill satsa på dig. Visa att du menar allvar och låt honom inte slippa undan om du vill ge honom en chans. Försök att berätta om det som hänt för någon av dina nära vänner eller familjemedlem som du har förtroende för.

Har han kallat dig för hora tidigare eller var det första gången han gjorde det igår? Jag tycker det är mycket bekymmersamt att han pratar till dig så:( Hur är han i övrigt, säger han andra saker som får dig att känna dig förminskad? Blir han oresonligt arg även i nyktert tillstånd eller är det bara med alkohol i kroppen han blir det? I så fall borde han sluta dricka.. men frågan är om han inte tids nog kommer kunna gå över gränsen åndå. Slår han sönder saker i ilska? Kontrollerar han dig på något sätt, tex kollar din mobil, frågar ut dig, ringer onödigt mycket om du är borta osv.

Jag har en man med ett hett temperament som kan tända till ordentligt (fast numer händer det sällan).

Men han har aldrig kallat mig hora eller andra respektlösa och nedsättande saker, samt så är han inte svartsjuk. Han har också hittat andra sätt att ta ut sin ilska när han märkt att det gått överstyr tidigare gånger. Jag har också varit rätt hård när det gäller att ta ansvar för sitt eget beteende!
  • Anonym (chockad)
    Anonym (Nej) skrev 2017-12-06 14:45:14 följande:
    Men snälla, hur hjärntvättad är du? Att skrika hora åt någon ÄR ett uttryck för dålig kvinnosyn. Det finns inte över huvud taget i många mäns vokabulär. Att ens ta till ett sånt ord visar att han tycker att det är ok att kalla kvinnor för det.

Och jo då, du kommer gå tillbaka till honom, för vilken vändpunkt han har nått oj oj oj. Du är ju blåst som inte fattar att detta bara är början.
    Ja jag skulle inte säga att han har det annars, jag har aldrig hört han prata illa om kvinnor eller på något sätt visat att han inte respekterar oss utan tvärtom. Men, nu när ni är så många som säger det så inser jag att man fan inte säger så oavsett innebörd, så det kommer vara totalförbjudet i fortsättningen. 

Nej jag tycker han har gått över gränsen nu och jag fattar att detta kan fortsätta även om jag inte tror det i nuläget men risken finns.
  • riboflavin
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 15:30:52 följande:

Ja jag skulle inte säga att han har det annars, jag har aldrig hört han prata illa om kvinnor eller på något sätt visat att han inte respekterar oss utan tvärtom. Men, nu när ni är så många som säger det så inser jag att man fan inte säger så oavsett innebörd, så det kommer vara totalförbjudet i fortsättningen. 

Nej jag tycker han har gått över gränsen nu och jag fattar att detta kan fortsätta även om jag inte tror det i nuläget men risken finns.

Det är jättebra att du vet vad du vill, och vad du accepterar och inte, det är en jättebra grund. Du förtjänar en man som litar på dig, som kan kommunicera och som vill att du ska må bra. Steg två är att alltid komma ihåg det, även när du vill ursäkta honom, annars kommer ni återigen hamna i ett läge där du accepterar mer och mer. Antingen sköter han sig eller så gör du slut, det är det du behöver minnas.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (chockad)
    Inga bekymmer skrev 2017-12-06 15:09:48 följande:
    Förstår att det känns jättesvårt att lämna och du kanske inte är redo att göra det, vilket är okej. Se bara för allt i världen till att du inte blir gravid innan han sökt hjälp och du är säker på att han vill och har förändrats och det kan nog vara en lång process, om han är beredd att kämpa för dig!! Eftersom du skriver att han är svartsjuk, samt har ett sjukt temperament så tycker jag att om du inte vill lämna honom nu så ställ ett ultimatum: Han måste söka hjälp för sin svartsjuka och temperament om han vill satsa på dig. Visa att du menar allvar och låt honom inte slippa undan om du vill ge honom en chans. Försök att berätta om det som hänt för någon av dina nära vänner eller familjemedlem som du har förtroende för.

Har han kallat dig för hora tidigare eller var det första gången han gjorde det igår? Jag tycker det är mycket bekymmersamt att han pratar till dig så:( Hur är han i övrigt, säger han andra saker som får dig att känna dig förminskad? Blir han oresonligt arg även i nyktert tillstånd eller är det bara med alkohol i kroppen han blir det? I så fall borde han sluta dricka.. men frågan är om han inte tids nog kommer kunna gå över gränsen åndå. Slår han sönder saker i ilska? Kontrollerar han dig på något sätt, tex kollar din mobil, frågar ut dig, ringer onödigt mycket om du är borta osv.

Jag har en man med ett hett temperament som kan tända till ordentligt (fast numer händer det sällan).

Men han har aldrig kallat mig hora eller andra respektlösa och nedsättande saker, samt så är han inte svartsjuk. Han har också hittat andra sätt att ta ut sin ilska när han märkt att det gått överstyr tidigare gånger. Jag har också varit rätt hård när det gäller att ta ansvar för sitt eget beteende!
    Ja jag vill ju inte att allt ska förstöras. Vi har gjort så många roliga planer ihop och har ett bra, roligt, äventyrligt förhållande precis som jag vill ha det förutom just detta. Jag hoppas bara så innerligt på att detta var en engångsföreteelse och jag kommer helt klart ställa ultimatum nu.

Han kontrollerar inte mig i nyktert tillstånd överhuvudtaget och jag tycker inte han verkar mer svartsjuk än average då heller. Arg kan han ju dock bli och slänga ur sig saker men han har aldrig hotat mig med våld tidigare och jag har aldrig sett han så ledsen eller ångestfylld tidigare heller. 
  • Anonym (Hm)
    riboflavin skrev 2017-12-06 15:40:53 följande:
    Det är jättebra att du vet vad du vill, och vad du accepterar och inte, det är en jättebra grund. Du förtjänar en man som litar på dig, som kan kommunicera och som vill att du ska må bra. Steg två är att alltid komma ihåg det, även när du vill ursäkta honom, annars kommer ni återigen hamna i ett läge där du accepterar mer och mer. Antingen sköter han sig eller så gör du slut, det är det du behöver minnas.
    Håller med
  • Tom Araya

Jag har läst alla dina inlägg nu TS och för mig är det avgjort, till hans nackdel. Jag kan inte rekommendera dig till att ge honom en andra chans.
    Han är respektlös och oberäknelig. Jag skulle inte lita på en sådan person alls.

• Tom Araya
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 15:45:20 följande:
    Ja jag vill ju inte att allt ska förstöras. Vi har gjort så många roliga planer ihop och har ett bra, roligt, äventyrligt förhållande precis som jag vill ha det förutom just detta. Jag hoppas bara så innerligt på att detta var en engångsföreteelse och jag kommer helt klart ställa ultimatum nu.

Han kontrollerar inte mig i nyktert tillstånd överhuvudtaget och jag tycker inte han verkar mer svartsjuk än average då heller. Arg kan han ju dock bli och slänga ur sig saker men han har aldrig hotat mig med våld tidigare och jag har aldrig sett han så ledsen eller ångestfylld tidigare heller. 
    Det är inte en engångsföreteelse, vilket du själv skrivit. Du vet att han har kort stubin, de vet hur han blir på alkohol, du vet att han beter sig respektlöst när han är arg och allt detta har du beskrivit som ett regelbundet beteende.
  • Anonym (chockad)
    riboflavin skrev 2017-12-06 15:40:53 följande:
    Hittills, fram tills idag, så har jag inte riktigt reflekterat över hans beteende.

Jag har tyckt att det har varit jobbigt att han inte kan tygla sitt humör eller verkar lita på mig men samtidigt så har jag ju sett det som att han bara bryr sig väldigt mycket om mig och är rädd att förlora mig.

Jag har ju alltså låtit honom hålla på, men visar jag nu som du säger att antingen sköter han sig eller så är det slut och att jag verkligen menar det så hoppas jag..
Svar på tråden Min kille slog mig igår