• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-03 11:00:37 följande:
    Fasen nu blev jag orolig ändå.. fick knappt någon stegring heller nämligen :/:( men jag kände den klart och tydligt precis som tidigare.. :/
    Tycker absolut inte att du överdriver. Jag förstår dig. <3 Är det första barnet? <3

Förra månaden blev det bara dagen innan äl, på äl och dagen efter. Denna månaden blev det 25,26,28 (äl enligt känningar) och 29/12... Jag hoppas verkligen att kroppen inte lurade mig med känningar av äl :(
    För er då? :)

Fast samtidigt ska du gå efter vad du känner. Förra månaden när jag hade äl (eller plussade på ältest) så hade jag sjuuuk smärta. Denna lite molnvärk och stickningar men rätt lugn smärta. 

Detta är första barnet för mig ja.. Jag är bara 23 år Hur är det för dig? Första, andra, tredje? <3

Hade du plus förra månaden när du fick missfall? :/ Samma som mig isf... Så synd.. 

Kan skriva till dig vad hon skrev; 

gglossningstesterna testar LH som gör att ägget släpper. Och LH kan bara släppa iväg ägget när det är moget, och det är FSH som gör ägget moget. Så har du positivt ältest så betyder det att hormonet LH ökat för att kunna släppa iväg ägget och därmed göra en ägglossning. Ja men även om äl är regelbunden så är det ju inte alltid på dagen men definitivt ska ni ha sex nu ju. Jag tycker det är positivt dina test".

KRAM <3

• josgos
    maria1992 skrev 2018-01-02 21:35:07 följande:

Jag tog ett test precis och det var svagare än i morse...

dock har ju inte mitt varit helt positivt så vet inte men stegring har ju skett... hmm.. har du känningar?

Hmmm svårt det där...

Bara lite molande ibland och nåt mini-hugg nyss men inte mer än så.
    Elsaida skrev 2018-01-02 20:48:53 följande:

Min preliminära bim är 12:e, här en fruktansvärd molvärk som är i gjejmagen och bak i ryggslutet.

Metallsmak i munnen, illamående och Ömma stora bröst är mina symtom just nu.

Spännande! Då får vi hoppas att denna galna värk är för en god sak!

Låter som de symptom jag hade i november, vilket gör att jag misstänker ett tidigt MF då.

Den här gången känner jag ju mest svag molvärk, men det gjorde jag även litegrann till och från innan och vid mens, vid ÄL, osv. Typ hela tiden haha! Är det såhär det är att vara kvinna, utan p-piller? :D
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-03 10:49:19 följande:

Ja men precis, det är ju så man får tänka <3

Jag har inte heller fått fullt utslag på testen denna månaden, men kände dock av äl den 28/12. Har bim 12/1 enligt appar och mina beräkningar.

Så är på äl +6 idag och mår precis som förra månaden vid denna tiden :/ men försöker att inte tänka för mycket <3

Tycker det verkar så häftigt med er som kan känna er kropp så väl! Kan man till och med känna när ägget fäster? Erfarenhet av hur det känns? Det borde ju bli i dagarna i så fall för oss med BIM 12/1.
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-03 11:44:32 följande:

Fast samtidigt ska du gå efter vad du känner. Förra månaden när jag hade äl (eller plussade på ältest) så hade jag sjuuuk smärta. Denna lite molnvärk och stickningar men rätt lugn smärta. 

Detta är första barnet för mig ja.. Jag är bara 23 år Hur är det för dig? Första, andra, tredje? <3

Hade du plus förra månaden när du fick missfall? :/ Samma som mig isf... Så synd.. 

Kan skriva till dig vad hon skrev; 

"Ägglossningstesterna testar LH som gör att ägget släpper. Och LH kan bara släppa iväg ägget när det är moget, och det är FSH som gör ägget moget. Så har du positivt ältest så betyder det att hormonet LH ökat för att kunna släppa iväg ägget och därmed göra en ägglossning. Ja men även om äl är regelbunden så är det ju inte alltid på dagen men definitivt ska ni ha sex nu ju. Jag tycker det är positivt dina test".

KRAM <3

Jo det är sant. Jag hade samma värk/smärta denna månaden som förra. Så vi får bara hoppas helt enkelt.

Åh ja då förstår jag att du tänker och känner som du gör <3 är andra barnet för mig, har en dotter på 18 månader :)<3

Plus på äl-test menar du? Denna månaden kunde jag inte testa korrekt eller vad man ska säga då jag jobbat så himla oregelbundet, och då också druckit en del eller inte hållt mig.. :/ så börjar änna tveka på om jag verkligen haft äl?? :(

Kram<3
  • Lottch3n
    josgos skrev 2018-01-03 12:22:20 följande:
    Tycker det verkar så häftigt med er som kan känna er kropp så väl! Kan man till och med känna när ägget fäster? Erfarenhet av hur det känns? Det borde ju bli i dagarna i så fall för oss med BIM 12/1.
    Äl känner jag av, och har alltid gjort, dock mer nu efter dottern föddes.
    Innan henne så hade jag hemsk mensvärk och kände inte äl på samma sätt, nu är det precis tvärtom. ;/
    Har också hört att vissa kan känna av när ägget fäster, dock inget jag själv är säker på. Läst på vissa sidor att ägget kan fästa så tidigt som 3 dagar efter äl.. :/ men vanligast är ju 5-10 dagar va?
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-03 09:18:17 följande:

Även om jag kände på mig att något var fel då testen inte blev starkare så kändes det fruktansvärt när man väl fick det bekräftat :(

Jo men så är det ju testade man så önskar man att man inte testade och vice versa.

Jag har liksom som dov mensvärk mer eller mindre konstant nu :/ är inte det tidigt?

Känner du nått?

Tack fina du! <3 Håller tummarna för dig också ska du veta <3

Minns inte i detalj: är december första gången du blivit gravid? Ja det är så jag också har nu: dov mensvärk/molvärk. Som jag då hoppas inte är nån mensvärk. :) Ja det känns lite för tidigt att få mensvärk 9 dagar innan mens så jag vill tro att det är något betydligt roligare! Tack! <3
  • Tildurrr

Ni här inne som verkar ha koll, om man tror att man prickat in äl hyfsat exakt, hur är chanserna om man då bara legat 1 gång? :/ är nojjig att chanserna minskar så sjukt mycket om vi inte kan ligga varannan/vartredje dag...

• Storafamiljen89

Hejsan.

Jag och min karl är också inne på tredje försöket nu. Har BIM runt den 12/1 tror jag. Blev lite konstigt med mensen förra månaden då jag fick den 11 dagar tidigare än vanligt så har räknat efter den "nya cykeln".

Det blir min andra graviditet om det tar sig, har tvillingar sedan tidigare. Hade havandeskapsförgiftning då, någon som vet om det finns en ökad risk att få det igen vid en ny graviditet ?

• Sosarora

Hej hej!

Här kommer jag. Hade ägglossning för en vecka sen efter missfall i vecka 6-7 i början av december. Var även gravid i april o fick missfall i maj 2017. Har PCOS, vi har försökt i ca 4 år och är i kö för ivf vilket borde bli kallade till i mars. Men skulle vara skönt att slippa IVF. Detta året har jag blivit gravid med hjälp av Letrozol fast denna ägglossningen som jag nu väntar BiM på kom av sig själv, helt naturligt ?? Inga barn sen tidigare.

BiM 12 januari

Svar på tråden BIM JANUARI 2018