• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Mimipig
    Orkide skrev 2018-01-27 08:00:23 följande:

Vad kul för dig Nostalgity att du fick se din lilla böna igår!!

Man tänker äntligen helg kanske kan få sova lite bättre. Barnen var uppe senare än vanligt så de sover nog lite längre. Hah trodde jag. Jag vaknade 2.30 var uppe o åt en macka vid 03. Somnade vid runt 04. Kl 05 ropade fyraåringen. Försökte få henne att somna men icke. Å till slut var båda vakna. Kl 6.10 gav jag upp. Härlig dag :S

Nä, fy så jobbigt. Jag tycker att det är ett problem att vår son börjat smyga in till oss och sover i vår säng halva natten, men han sover ju ändå fram till sju, sen får han min mobil och tittar tyst i en h minst. Det är ju rätt smidigt jämfört med din natt. Men helst vill jag ju att han ska stanna i sin säng och sova hela natten. Vet bara inte hur jag ska lyckas med det...
  • Annkarask
    annelie75 skrev 2018-01-25 12:21:26 följande:

Hej! Jag vill gärna följas åt! Har bf 18 september. Finns det en fb grupp vill jag gärna vara med Där. Vill någon kontakta mig?

Skickar ett privat meddelande till dig
  • Annkarask

Hej igen! Skriver lite då och då för att alla ska ha möjlighet att se :). Vill ni gå med i vår superhemliga Facebookgrupp för bf september (som ingen kan söka fram och inga av era vänner ser) Alltså INTE gruppen ni kan söka fram utan detta är en annan! skicka er mailadress till mig (den som är kopplad med ert FB konto) via ett privat meddelande till mig. Lättast är att klicka på mitt användarnamn här och sen vidare till meddelade. Fungerar dock bara på familjeliv.se och inte via appen.

Vi är nu uppe i ca 100 medlemmar och vi håller en god och fin ton. Alla bär ju på en hemlighet så vi respekterar varandras hemlighet. Om någon inte lyckas skicka ett meddelade till mig så svara i tråden att jag vill vara med så skickar jag ett meddelande till dig. Vi kommer strax stänga gruppen för att inte bli för stor. Så om ni vill vara med ta chansen nu.

• Snufflan

Jag vill vara med! Plussade igår, helt ställd. Jag var inte beredd på det och visste inget om Äl i dec. Hade dålig koll. Vi hade någon månad innan lagt ner äl-test för det va så dyrt ochbsyressande.. Men tydligen så gick det bra ändå. Testade av någon anledning igår. Jag trodde inte jag var gravid. Men oj det var jag! Enligt uträkning är jag gravid i v 7 (6+6). Gissning att bebis kommer 15 september.

Kommer ni berätta för någon än? Jag har berättat för närmsta vännerna. Och sen ska familjen snart så veta. Resonerar att man ska glädjas åt graviditeten. Inte förvänta ett missfall. Dessutom vill jag att familjen ska veta om det blir missfall. För då kan man få stöttning.

• Daria111
    Snufflan skrev 2018-01-27 09:53:24 följande:

Jag vill vara med! Plussade igår, helt ställd. Jag var inte beredd på det och visste inget om Äl i dec. Hade dålig koll. Vi hade någon månad innan lagt ner äl-test för det va så dyrt ochbsyressande.. Men tydligen så gick det bra ändå. Testade av någon anledning igår. Jag trodde inte jag var gravid. Men oj det var jag! Enligt uträkning är jag gravid i v 7 (6+6). Gissning att bebis kommer 15 september.

Kommer ni berätta för någon än? Jag har berättat för närmsta vännerna. Och sen ska familjen snart så veta. Resonerar att man ska glädjas åt graviditeten. Inte förvänta ett missfall. Dessutom vill jag att familjen ska veta om det blir missfall. För då kan man få stöttning.

Stort grattis!! Här berättar vi inget än ! Vi väntar hade ett missfall i Julie !
  • Spajk
    josgos skrev 2018-01-26 19:03:11 följande:
    Välkommen!

Usch vad jobbigt med att knappt kunna äta, men som du skriver, kanske går att leva med ändå om det resulterar i en bebis! Och du har ju redan fått se och höra den lilla, så roligt!

Jag är 29 och bor i Stockholm, första barnet. Har mest problem med att tuttarna är sååå ömma, men annars okej!
    Tack!

Ja, det är rätt tufft och ofta vet jag inte heller om något funkar förrän jag luktat på det. Häromdagen gick pastasallad jättebra och även indiskt på kvällen, sedan när jag tänkte äta resterna på lunchen kände jag hur det vände sig i magen när jag luktade på maten så då blev det rostmackor och soygurt. :p Det värsta är väl att jag blir tröttare av det men jag håller tummarna för att det går över. Men ja, riktigt häftigt att se faktiskt. Det är en sån mind fuck, om en får säga så, för det var inte alls länge sedan jag var hyfsat säker på att barn inte var för mig.

Ja, tuttarna är jätteömma. Och ingen bh passar längre. Helst vill jag bara gå utan men jag köpte nåt mjukt på Lindex som ser ut som om du tänker dig en omlottopp fast detta är en bh-topp, typ.
  • beso
    hanna8911 skrev 2018-01-26 18:56:14 följande:

V 8+0 idag och tycker symtomen försvinner mer och mer... brösten är inte lika ömma och magen inte uppblåst vilket i för sig är skönt men känns jobbigt med! Såg ju i måndags att hjärtat slog men känns inte bra när symtomen avtar. Usch orkar inte tänka på om den lever eller inte! Denna ångest!!

Stackare! :( Vi verkar dock våra många som blir rädda när symptomen inte e så starka. Måste ju vara normalt iaf. Jag mår inte så illa som jag brukar även om jag nyss kräktes. Jättekul tyckte barnen o letade vita kläder för att leka doktor..! ;) Om tre dagar e jag i v 9+3 O ska på vul igen. Nervöst men ser ändå fram emot d. Tänk om jag får se nåt som faktiskt liknar en bebis den här gången? Vet inte hur d brukar se ut..
  • beso
    josgos skrev 2018-01-26 18:54:30 följande:

Grattis på födelsedagen!

Stackare, men du blir bara 40 en gång! Ät något gott som inte gör dig illamående :) och hoppas din katt mår bra.

Tack snälla. Flera nära o kära kom o kändes bra trots att vi mår jättedåligt av att Missan avlivades.
  • Spajk
    Millannn skrev 2017-12-29 17:45:20 följande:
    Tack så jättemycket! Jag har bara en fråga till er som varit gravida förut, jag har redan börjat få värk ilningar på baksida av lår, inte är väl det foglossning redan?
    Jag har också det, fast mest när jag sover, och på baksidan av rumpan och över höfterna. Känns som träningsvärk typ.
  • Sticky
    Sabinac skrev 2018-01-25 23:56:39 följande:

Ja det är svårt. Tycker det är svårt att inte försäga sig hemma nu precis första dagarna efter att jag plussade. Vill ju prata med sambon om det men barn uppfattar ju allt man pratar om!

Ja, det löser vi genom att prata engelska så fattar inte barnen. ;)
Svar på tråden BF September 2018