BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Ni som har barn sedan tidigare, när har ni tänkt berätta för dem om nya syskonet?
Hej på er. Här är ännu en som nyss plussat. I morse faktiskt. Har misstänkt det i snart en vecka, men vågade inte testa innan jag faktiskt gått över tiden. Är nu i (som jag förstått det som?) i vecka 6. Mår ganska okej. Lite uppsvullen mage som molvärker stundtals + sjukt ömma bröst under morgonen. Men annars fint.
Första barnet för min del (andra för min något äldre sambo), så det är mycket tankar och googling just nu ;)
Hoppas ni får en fin graviditet! :)
Här är barnet bara 2 år så har sagt att det kanske ligger en bebis i mammas mage men såklart inget han fattar. Jag hatar verkligen att berätta om graviditet. Vill bara att alla ska veta. Vet inte om det beror på att jag helt enkelt inte gillar den typen av uppmärksamhet eller om det är från när vi kämpade för barn nr ett. Har alla graviditeter berättat tidigt för mina föräldrar och syskon och vissa nära vänner vilket har varit väldigt skönt att dom vetat när vi fått missfall. Men den här gången har jag inte ens berättat för dom. Känner bara att jag inte vill liksom.
Jag vägde ju de här kilona innan jag blev gravid och blev gravid väldigt lätt då. (Värre denna gången) och gick väl upp knappt 10 kilo varje graviditet.
Man fick höra många gånger att jag inte skulle satt mig i den situationen. Rabblade alla risker, komplikationer (mest var det sättet man så det på, sen var man väl känslig också)
Värst var rul på första då bm rakt ut i det blå så att om det inte varit så mycket fett i vägen hade man kunnat se lite vettigt. Och så tryckte hon hårdare och hårdare. Vi körde sedan två veckor senare 30 mil för privat ul och inte behövde man trycka för fina bilder och film...
Vad är era bästa sovställningar? Nu försöker jag sova på sidan mot vänster. Inte alltid skönast men det ska bara bäst för barnet
Men hur är folk funtade?! Det är ju fruktansvärt. Jag är normalviktig men tyckte ändå att folk fokuserade extremt mycket på just vikt. Alla ville veta hur mkt man gått upp. Och det är väl fine att kompisar är nyfikna, men inte kollegor och sånt, och det var väldigt mycket texter och info av experter som sa typ att 10-12 kg är lagom och det normala och att man ska tänka på att äta nyttigt och avstå från sötsaker. Kroppshets! Hur ska man känna om man inte tillhör den kategorin som har en modest viktuppgång eller världens karaktär?
Ni som har barn sedan tidigare, när har ni tänkt berätta för dem om nya syskonet?
Min son är snart tre. Vi kommer tidigast berätta när nipt/mkp visat klartecken. Så då är vi nog framme i v 13.
6 och 4 Dina?