• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-01-25 20:02:17 följande:

Tänkte berätta strax före vi outar det på sambons födelsedag den 18e. Då vi ska låta dottern bära en "storasyster" tshirt och hennes storebror en "storebror" tröja.... Se vem som säger något först?

Tänkte berätta det på fredagskvällen eller lördagsmorgonen innan så sonen går i samma skola som tre av sina kusiner, risk för nyhetsspridning hehe

Kul sätt att berätta på. Vi gjorde liknande när vi skulle berätta om andra barnet. Då fick storasyster ha en tröja där det stod ?jag ska bli storasyster oktober 2016?.

Var tänkte ni köpa tshirts nu?
  • Sabinac
    Almandan skrev 2018-01-25 20:45:38 följande:

Så sent som möjligt. Helst väntar vi till efter RUL. Har en 12-åring som lär bli rätt chockad över beskedet att hans dagar som ensambarn är räknade.

Ja det blir en förändring för honom! Spännande.

Jag skulle också vilja försöka vänta långt in i graviditeten innan vi berättar. Får se hur länge det går att hålla på hemlighet.
  • Sabinac
    Sticky skrev 2018-01-25 22:18:54 följande:

Vi tänkte nog berätta efter kub. Men det är svårt att hålla sig. :)

Ja det är svårt. Tycker det är svårt att inte försäga sig hemma nu precis första dagarna efter att jag plussade. Vill ju prata med sambon om det men barn uppfattar ju allt man pratar om!
  • Orkide
    Sabinac skrev 2018-01-25 23:50:04 följande:

Okej, ja då är ju båda helt medvetna om vad ett nytt syskon i magen betyder.

Min äldsta blir 4 i mars och minsta är 1 år och 3 månader.

Vi tänkte vänta med att berätta så långt som möjligt, storasyster har frågat om fler småsyskon ett tag. Men vi planerade inte denna graviditet så vi trodde nog inte det skulle hända så snabbt. :)

Ficl du mage tidigt eller sent med andra barnet? Jag tycker jag fick kula ganska snabbt sist. Det tycker jag är jobbigt för jag brukar inte ha så lösa kläder i normala fall hehe.
  • Nostalgity
    Eleonoratösen skrev 2018-01-25 21:01:27 följande:

Tack för ditt råd. Jag har klurat en del på hur vi ska göra, men tror nog att lillebror får en tröja med jag ska bli storebror på. Vart köper du ifrån?

Tror det blir från spreadshirt.se, dom har många olika fina!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Om två timmar har jag mitt första vul. Dags att kika om där finns ett litet hjärta som slår =) vecka 6+6 idag.

• Nostalgity
    Sabinac skrev 2018-01-25 23:52:53 följande:

Kul sätt att berätta på. Vi gjorde liknande när vi skulle berätta om andra barnet. Då fick storasyster ha en tröja där det stod ?jag ska bli storasyster oktober 2016?.

Var tänkte ni köpa tshirts nu?

Jag har alltid velat berätta på så sätt, men har inte blivit av de 2 ggr innan hehe. Kul å se deras reaktioner. Men det är långt till 18e mars, men vi har inte någon som fyller år innan dess som tur är så jag kan nog dölja magen!

Spreadshirt.se är sidan vi tänkt beställa ifrån.
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-26 06:14:47 följande:

Om två timmar har jag mitt första vul. Dags att kika om där finns ett litet hjärta som slår =) vecka 6+6 idag.

Vad kul. Vilken tid har du ultraljudet? Mysigt att få se sin böna. Ska du gå själv? Min sambo har alltid förljt med på allt men nu är hans jobb längre bort o på onsdag får jag gå själv till första ultraljudet :-/
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-26 06:25:47 följande:

Vad kul. Vilken tid har du ultraljudet? Mysigt att få se sin böna. Ska du gå själv? Min sambo har alltid förljt med på allt men nu är hans jobb längre bort o på onsdag får jag gå själv till första ultraljudet :-/

8:15 har jag tid. Ja jag går själv denna gång, sambon ville följa med men han är ensam chef på jobbet idag då de andra är sjuka etc. Så de va kaos där =/

Men 20e februari följer han med på ul!

Man ser ju inte så mycket såhär tidigt så för mig gör det inte så mycket att gå själv hehe

Om hjärtat slår idag så tänkte jag ringa och boka tid för inskrivning hos bm =) har egentligen inte nå brottom då jag bara går in i vecka 8 imorgon, men behöver lite piller och råd från henne haha.

Tråkigt att du ska behöva gå själv =/
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-26 07:06:52 följande:

8:15 har jag tid. Ja jag går själv denna gång, sambon ville följa med men han är ensam chef på jobbet idag då de andra är sjuka etc. Så de va kaos där =/

Men 20e februari följer han med på ul!

Man ser ju inte så mycket såhär tidigt så för mig gör det inte så mycket att gå själv hehe

Om hjärtat slår idag så tänkte jag ringa och boka tid för inskrivning hos bm =) har egentligen inte nå brottom då jag bara går in i vecka 8 imorgon, men behöver lite piller och råd från henne haha.

Tråkigt att du ska behöva gå själv =/

Håller tummarna för dig nu.

Ja lite ångest att gå själv på ul. För jag känner mig inte alls gravid och det skulle vara jobbigt att få höra om den har dött när man är själv.
Svar på tråden BF September 2018