• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-01-26 08:37:51 följande:

En liten prick på 7,5-7,7 mm med ett hjärta som slår! =D

Blev en wow upplevelse, det är verkligen på riktigt det här!

Graviditeten kom från höger äggstock, därför jag har ont på höger sida ibland. Hon såg att blödningarna jag haft kommit från slemhinnorna nedanför, min graviditet sitter högst upp i livmodern.

Enligt bim är jag på 6+6idag...enligt ett digitalt gravtest så fick jag 3+ samma dag jag var i 5+0, enligt mm på embryot är jag 6+4. Hur hade ni räknat? Haha

Räkna från nya direktiven - oftast tar det ju några dar efter ÄL till ägget befruktas och fäster.
  • Mimipig
    prettybeatp skrev 2018-01-26 08:35:36 följande:

Hej, jag hoppar också in här nu :)

Vi har försökt att skaffa barn i 4 år, och blev accepterade för IVF förra året då man hittat att jag enbart har en äggstock med äggledare. Vi genomförde första IVF försöket i höstas/vintras, som då misslyckades. Vi valde då att vi skulle pausa till i vår med IVF försök nummer två, då vi flyttar till hus nu och jag gärna ville komma i ordning lite innan behandlingen, då jag mådde hemskt under pågående behandling.

Nu under vår paus från IVF har vi då alltså lyckats bli spontant gravida tillsammans på egen hand, vilket är helt fantastiskt! Vi är så lyckliga.

Vi plussade igår, är i v 5(4+4), beräknat BF är 30/9 2018.

Hoppas att ni alla andra mår väl :)

Vad ljuvligt att höra! Grattis!
  • Mimipig
    ABbf2018 skrev 2018-01-26 08:54:44 följande:

Samma problem här, inatt gick jag upp o gjorde iordning en smörgås då jag mådde illa också, och vips så somna jag när jag la mic i sängen igen, innan hade kag legat där o vridit och vänt på mig i över 1 timme.

Jag har också börjar sova dåligt. Har mer eller mindre legat vaken sen 4. Slumrar bara och vaknar oavbrutet. Varför?!
  • beso

Graviditeten kom från höger äggstock, därför jag har ont på höger sida ibland. Hon såg att blödningarna jag haft kommit från slemhinnorna nedanför, min graviditet sitter högst upp i livmodern.

Enligt bim är jag på 6+6idag...enligt ett digitalt gravtest så fick jag 3+ samma dag jag var i 5+0, enligt mm på embryot är jag 6+4. Hur hade ni räknat? Haha

Grattis va underbart! :) 3+ Är v5+någonting eller äldre. på testet men dessa test är kända att inte visa rätt med veckoindikator tyvärr. Men om bebisen är större än så dvs 6+4 så skulle jag räkna efter det. Din äl kan ju kommit tidigare än beräknat! :)
  • beso
    998877 skrev 2018-01-26 08:38:39 följande:

Går in i vecka 9 imorgon. Fick se en liten böna och höra ett hjärta slå igår. Nu hoppas vi veckorna går snabbt fram till vecka 12-13

Så underbart magiskt! :) Grattis! Ska dit 31a och hoppas allt e ok! Kollade sist v7+3. Då kommer jag vara9+3! Tänk om man t.om får se den röra sig! :0 Owe! :D Bara allt e ok förståss..
  • josgos

Vet inget om hur man räknar men vill bara säga grattis till att få höra lilla hjärtat slå!
  • josgos
    998877 skrev 2018-01-26 08:38:39 följande:

Går in i vecka 9 imorgon. Fick se en liten böna och höra ett hjärta slå igår. Nu hoppas vi veckorna går snabbt fram till vecka 12-13

Så roligt, grattis!
  • beso

Fyller 40år idag. Vet inte hur jag ska orka ordna själv för kalas. Ställer nog in! Är yr o illamående o supertrött med stress o ångest då min 15åriga katt kissat blod i natt o ska till vet kl 13.00. Vissa saker bara måste göras även om man svimmar på vägen! :( Ska ta en lergigan bara för sakens skull även om det inte hjälper. Är redan känslig i vanliga fall o nu med graviditets hormoner blir det inte lättare.

• Marie357
    beso skrev 2018-01-25 09:01:58 följande:
    Usch va viiidrigt! :( Gick d över direkt efter förlossningen? Konstigt undrar vad d beror på? Mitt e lite bättre nu iaf o hoppas d inte blir värre.
    Ja det försvann så fort han var ute. De tror att levern kan ha blivit påverkad av graviditeten. Skönt.. Håller tummarna att det håller sig!
    nouw.com/denöppnakampen
  • MsM84
    Mimipig skrev 2018-01-26 09:19:57 följande:

Jag har också börjar sova dåligt. Har mer eller mindre legat vaken sen 4. Slumrar bara och vaknar oavbrutet. Varför?!

Jag sover också jättedåligt. Vaknar mitt i natten och ligger vaken, sover kortare stunder osv. Jättejobbigt! Är i v 9.
Svar på tråden BF September 2018