BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jag har varit sjukskriven i många år och där emellan mammaledig. Den här inte påverkats alls
Är hemma sjuk idag, känns som halsfluss men var till läkaren på VC idag som mer trodde på virus som satt sig längre ner...
Har egentligen tid för vul på onsdag, men ringde ett annat ställe för att se om de hade någon tid idag när jag ändå är hemma - så fick en tid idag kl.14! Ska bli spännande att se om det finns något levande där inne...
Idag är jag i vecka 6+1 och det känns som mina symptom har försvunnit helt. Har inte haft många symptom innan förutom lite ömma bröst och minskad aptit, men nu känner jag mig helt som vanligt. Det känns som att alla andra har massa symptom. Borde väl vara glad och tacksam över att jag mår bra, men det är svårt att vara det när jag är så orolig att det ska vara missfall på gång igen. :/
Fått tid 13.30 till en doktor via vc. Får se vad han säger?
Idag är jag i vecka 6+1 och det känns som mina symptom har försvunnit helt. Har inte haft många symptom innan förutom lite ömma bröst och minskad aptit, men nu känner jag mig helt som vanligt. Det känns som att alla andra har massa symptom. Borde väl vara glad och tacksam över att jag mår bra, men det är svårt att vara det när jag är så orolig att det ska vara missfall på gång igen. :/
Jag kände illamående och öma bröst men igår idag känns ingenting :) få vi tänka positiv behöver inte alla ska ha syntom !! Kram
Fick se ett levande foster med pickande hjärta idag :) läkaren mätte till 6+6 ungefär, vilket är ca 1 vecka "för litet" om man utgår från förra mensens första dag. Men den har varit lite oregelbunden för mig under hösten (mellan 28-35 dagar) så hon trodde inte det var något att oroa sig för. Fick en tid till om två veckor för säkerhets skull - ser allt bra ut då ska jag börja andas ut :)
Jag läste något om att dom kollar på inkomsten de senaste 6 månaderna, när man ansöker om fp?
Det är ju mer än 6 månader till jag ska ansöka om föräldrapenning. Om jag då får 80% av min lön (pga sjukskriven) får jag då inte lägre fp när det är dags?
Fick se ett levande foster med pickande hjärta idag :) läkaren mätte till 6+6 ungefär, vilket är ca 1 vecka "för litet" om man utgår från förra mensens första dag. Men den har varit lite oregelbunden för mig under hösten (mellan 28-35 dagar) så hon trodde inte det var något att oroa sig för. Fick en tid till om två veckor för säkerhets skull - ser allt bra ut då ska jag börja andas ut :)
Grattis att det såg bra ut med hjärta o allt! :) Verkar vara rätt vanligt att fostret e nån v mindre än va många tror. Så var d för mig oxå faktiskt. Fick oxå en tid 2v senare pga upprepade mf. Ska dit om två dgr o e då i v 9+3