BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Grattis! Nu är det väl vara jag kvar här i tråden...BF+6 idag..
Och jag :) Bedömning imorgon men jag är inte vid BF än för den är i början av oktober.. Håller tummarna för beviljad igångsättning i början av nästa vecka iaf..!
Jag ska också på bedömning imorgon. Vill egentligen inte bli igångsatt men min oro blir bara större och större för varje dag så jag vet inte hur länge mitt psyke pallar.
En fråga.... Jag är ju väääldigt sugen på att äntligen få ta en promenad i nya vagnen, nu när gossen är här! Men han är bara 2 dagar gammal och jag har fortf foglossning som gör ont. Så riktigt än är vi inte redo. Men... Frågan är: efter hur lång tid gick ni ut första gången på en vagnspromenad?
Jättegrattis alla som fått bebis!
Å snart dags för er andra, lycka till
En fråga.... Jag är ju väääldigt sugen på att äntligen få ta en promenad i nya vagnen, nu när gossen är här! Men han är bara 2 dagar gammal och jag har fortf foglossning som gör ont. Så riktigt än är vi inte redo. Men... Frågan är: efter hur lång tid gick ni ut första gången på en vagnspromenad?
Bedömningen gick bra. Jag är 2 cm öppen och tappen är i princip utplånad och kanterna är svampiga/jättemjuka. :) Fick en hinnsvepning och nu kommer det blod med slem i så jag antar att slemproppen sakta men säkert smälter ut typ, haha.. Fick tid för igångsättning på måndag!! :D Bebisen beräknas väga 3,2kg
Bedömningen gick bra. Jag är 2 cm öppen och tappen är i princip utplånad och kanterna är svampiga/jättemjuka. :) Fick en hinnsvepning och nu kommer det blod med slem i så jag antar att slemproppen sakta men säkert smälter ut typ, haha.. Fick tid för igångsättning på måndag!! :D Bebisen beräknas väga 3,2kg
På mig gjorde dom bara ett ultraljud, ingen vaginal undersökning. Men bebisen är normalstor (fick ingen viktuppskattning) och vattenmängden var också helt normal. Fick tid för igångsättning om en vecka.
Nu vill jag bara lägga mig och gråta, hatar det här att bara gå och vänta. BM frågade om jag ville delta i lottningen för igångsättning i vecka 41+0 (idag alltså) eller om jag ville vänta. Jag vill ju verkligen att det sätter igång av sig själv men är också så himla less på det här nu...hur som helst tackade jag nej och väntar därmed hellre och ger kroppen en chans att själv fatta vinken om att sätta igång förlossningen.