• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • moder_jord
    Smka skrev 2018-09-16 09:55:09 följande:

Natten till igår kom vår lille kille. Efter två dagar med i gångsättningsförsök blev det tyvärr rätt dramatiskt med utakut/omedelbart kejsarsnitt. Det hade inget med igångsättning en att göra utan de hade missat att min moderkaka inte såg ut som den skulle och dessutom låg i öppningen. Jag förlorade totalt 4 l blod. Men det är otroligt vad bra kroppen kan återhämta sig. Bebis mår bra och jag är på bättringsvägen.

Stort grattis till lilla sonen. <3 beklagar det dramatiska läget som blev. Det är inte önskvärt någonstans att behöva hamna i urakut kejsarsnitt. Men så glad att bebis mår bra och att du börjar må bättre. Det är det viktigaste.
  • Nostalgity

Bf + 4.... Känns hopplöst detta. Var 10år sen jag var gravid såhär länge.

Ger mig faan på att 3an är så lurig att han lär låta sätta igång förlossningen på sjukhus =(

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Elina22

Bf+7 idag, såå jobbigt! Har inte haft några förvärkar alls och vill helst inte ha någon igångsättning :(

• emhu

Jag har 3 dagar kvar till BF och har redan börjat leta tecken på att förlossningen ska starta. Jag har lite molande värk i magen och ryggen och vaknar nästan varje natt sedan ett par nätter tillbaka av förvärkar. Förstår att ni som redan har gått över börjar bli uppgivna. Tillsammans klarar vi det här! Vad gör ni för att sysselsätta er de här sista dagarna? Jag är så himla uttråkad. Jag har ingen som helst ork att göra saker utanför hemmet...

• Maria 269

Med full fart kom vår lilla kille i dag, bf+7.....trean är lurig verkligen. Vi mår perfekt och väntar på hemfärd

• Hellan
    Smka skrev 2018-09-16 09:55:09 följande:

Natten till igår kom vår lille kille. Efter två dagar med i gångsättningsförsök blev det tyvärr rätt dramatiskt med utakut/omedelbart kejsarsnitt. Det hade inget med igångsättning en att göra utan de hade missat att min moderkaka inte såg ut som den skulle och dessutom låg i öppningen. Jag förlorade totalt 4 l blod. Men det är otroligt vad bra kroppen kan återhämta sig. Bebis mår bra och jag är på bättringsvägen.

Grattis till er alla!

Trist att det behövde bli så akut men härligt att ni alla mår bra/bättre i alla fall.
  • Hellan
    Maria 269 skrev 2018-09-16 14:26:53 följande:

Med full fart kom vår lilla kille i dag, bf+7.....trean är lurig verkligen. Vi mår perfekt och väntar på hemfärd

Grattis till er lille kille!

Mm trean verka inte vilja gö som de andra här heller.
  • moder_jord
    Maria 269 skrev 2018-09-16 14:26:53 följande:

Hurra vad härligt! Grattis!!

Längtet är nu stort för oss alla som väntar på att få möta våra små. Glädjs med er i väntan på vår. <3
  • Sabinac

Ni som skriver att tredje barnet är lurigare... på vilket sätt menar ni då? Att förlossningen bara är annorlunda jämfört med två tidigare eller svårare och isåfall hur och varför?

Grattis till er som fått era bebisar! :)

• Nostalgity
    Sabinac skrev 2018-09-16 15:21:57 följande:

Ni som skriver att tredje barnet är lurigare... på vilket sätt menar ni då? Att förlossningen bara är annorlunda jämfört med två tidigare eller svårare och isåfall hur och varför?

Grattis till er som fått era bebisar! :)

Än så länge är jag på övertid, men det jag menar med lurigare är att sista gravidveckorna har varit fulla med förvärkar och tecken (har jag trott) att de ska vara på g... Som blod, slemmpropp etc.. Meeen, falsk alarm.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
Svar på tråden BF September 2018