BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jag förstår dig :( Jag blir igångsatt pga oro och jag kommer vara 38+4 då så det är därför..
Kunde de inte gett dig en hinnsvepning!? :o
Hur går det för er alla? Både gravida och med bebisar. :)
Nervös inför imorgon!!
Min lilla kejsarinna föddes med planerat kejsarsnitt 25/9. Det var en väldigt häftig upplevelse att få vara medveten och närvarande vid födseln. Känner mig så nöjd och tillfreds med hur det blev. Trots operationsrädsla.
Första barnet föddes med akut kejsarsnitt efter en tuff igångsättning. Så jag minns knappt något från den födseln.
Men denna var så häftig att få uppleva.
Min dotter var en stor tjej jämfört med sin storebror. Så hade nog inte gått vägen på annat sätt heller. Fint att få en lugn upplevelse istället för all dramatik och trauma som blir vid akuta situationer.
Lite gulsot dök upp under första dygnet hemma. Men inte förvärrats.
Ingen tvåbarnschock än. Mest njuter och myser med min familj. Verkar sluppit baby blues denna gång.
Jag är så uppgiven nu! BF+11 och ingen slempropp har gått...igår kväll tog jag ett långt bad och började känna lite mensmol i magen efter det men sedan vaknade jag vid klockan 3 och gick upp och kissade. Efter det - ingenting! Inte minsta känning. Nu gråter jag bara. Jag vill verkligen inte bli igångsatt, jag vill att kroppen ska starta förlossningen på egen hand. Det här är kanske min enda förlossning i livet och jag vill att den ska få starta hemma i lugn och ro. Kan man vägra igångsättning om jag själv och bebis mår bra? I vissa län får man ju gå ända till BF+21 vad jag förstår. Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig så maktlös och deppig.
Jag är så uppgiven nu! BF+11 och ingen slempropp har gått...igår kväll tog jag ett långt bad och började känna lite mensmol i magen efter det men sedan vaknade jag vid klockan 3 och gick upp och kissade. Efter det - ingenting! Inte minsta känning. Nu gråter jag bara. Jag vill verkligen inte bli igångsatt, jag vill att kroppen ska starta förlossningen på egen hand. Det här är kanske min enda förlossning i livet och jag vill att den ska få starta hemma i lugn och ro. Kan man vägra igångsättning om jag själv och bebis mår bra? I vissa län får man ju gå ända till BF+21 vad jag förstår. Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig så maktlös och deppig.