• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-09-19 10:18:38 följande:

Bm har bokat in det!

Jag var ju idag på bf+7, och det är sista besöket hos henne... Idag hos henne fick jag en tid för igångsättning om en vecka precis kl 08.

Vad skönt. Gjorde hon någon undersökning på dig?
  • mathildis

Hej alla nyblivna och snart blivna Mammor!!

I fredags kl 13.26 fick jag en liten flicka! Hon kom 10 dagar för tidigt men ingen är gladare för de än jag, då sista tiden va väldigt psykiskt påfrestande för mig.

Hon vägde 3562 och va 48 lång!

Jag är så tacksam för att jag fick en helt annan förlossning än förra gången! Och vi mår alla bra!

Nu har vi de stora problemet med att veta vad hon ska heta! Någon mer som inte bestämt namn än?

Kram till er alla ??

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-09-19 11:57:04 följande:

Vad skönt. Gjorde hon någon undersökning på dig?

Ja, allting är mjukt och moget, tappen är inte bakåtriktad, hon kände bebisens huvud med sitt finger och jag är öppen ca 3cm. Hon masserade området och hoppades det skulle reta igång det!

Hon sa att "lite värkar på det här så kommer det nog gå undan!"

Men jag har bara haft mina vanliga förvärkar sen dess. Kanske man skulle mysa lite med karln ikväll för att stimulera allt ytterligare =D
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • emhu
    mathildis skrev 2018-09-19 13:38:43 följande:

Hej alla nyblivna och snart blivna Mammor!!

I fredags kl 13.26 fick jag en liten flicka! Hon kom 10 dagar för tidigt men ingen är gladare för de än jag, då sista tiden va väldigt psykiskt påfrestande för mig.

Hon vägde 3562 och va 48 lång!

Jag är så tacksam för att jag fick en helt annan förlossning än förra gången! Och vi mår alla bra!

Nu har vi de stora problemet med att veta vad hon ska heta! Någon mer som inte bestämt namn än?

Kram till er alla ??

Grattis till er lilla tjej! Spännande att de flesta i den här tråden har fött innan BF!
  • Elina22

Bf + 11 idag. Inatt när jag skulle gå på toa kom det en hel del blod, väldigt rosa/rött i färgen med vad jag trodde var blandat med vatten. Blev lite orolig så ringde förlossningen och fick tid dagen efter för kontroll. Har inte haft värkar mest sammandragningar lite då och då, som mensvörk typ. På kontrollen idag sa barnmorskan dock att det inte var vatten utan flytning, kände mig så lurad då det varit så pass mkt tillsammans med blod att ja varit tvungen att byta binda flera ggr idag... någon som mer haft så? Är i vecka 41+3.

• loppanluure
    Elina22 skrev 2018-09-20 19:40:17 följande:

Bf + 11 idag. Inatt när jag skulle gå på toa kom det en hel del blod, väldigt rosa/rött i färgen med vad jag trodde var blandat med vatten. Blev lite orolig så ringde förlossningen och fick tid dagen efter för kontroll. Har inte haft värkar mest sammandragningar lite då och då, som mensvörk typ. På kontrollen idag sa barnmorskan dock att det inte var vatten utan flytning, kände mig så lurad då det varit så pass mkt tillsammans med blod att ja varit tvungen att byta binda flera ggr idag... någon som mer haft så? Är i vecka 41+3.

Jag misstänkte att jag läckte vatten (fyllde inte ens bindorna men visste ändå att det läckte..) så jag var inne på kontroll, träffade överläkaren som var helt säker efter vaginal undersökning att jag INTE läckte. Men de hade precis fått in ett prov de kunde ta för att fastställa om det var fostervatten och tur var det, det visade positivt. Hade dock mycket vatten kvar. 2 dagar Var jag inne för kontroll och då var det för lite vatten kvar och vår dotter föddes samma eftermiddag i vecka 36+6. Säger inte att du haft vattenavgång men så här var det för mig iallafall
  • Hellan
    Orkide skrev 2018-09-16 16:41:29 följande:

Inatt 04.32 föddes vår lilla son i v.39+1. Han vägde 3060g och var 50cm lång. Hade hoppats på att få åka hem idag men icke. Jag fick jättehög feber under förlossningen så jag måste stanna och få antibiotika och så ska de hålla koll på lillkillen. Men sambon fick åka hem till våra två andra barn så nu känner jag mig lite ensam med en nyfödd. Jag är lycklig men trött!!

Jag hejar på er som väntar på förlossning!

Grattis till Lill killen!

Hoppas ni snart får ok till att åka hem. Förstår att det måste kännas ensamt för dig.
  • Orkide

Hej från bebisbubblan!

Är så himla kär i denna lilla kille. Han är så underbart go. Vi fick åka hem i veckan och anpassar oss hela familjen till att gå från fyra till fem. Jag fick ju infektion pga tidig vattenavgång så ni som misstänker vatten stå på er och be om en ordentlig undersökning. Imorgon tar jag mina sista dubbeldostabletter (antibiotika).

Jag håller tummarna för att ni som går i väntans tider snart får se era små. Och lycka till under förlossningen!!

• Tokmamma

Hur många är det som är kvar?

Jag har bf om 9 dagar och känner mig så färdig med denna graviditeten.

• Otit
    Tokmamma skrev 2018-09-22 10:38:28 följande:

Hur många är det som är kvar?

Jag har bf om 9 dagar och känner mig så färdig med denna graviditeten.

Jag har bf om 5 dagar. Åkte på världens foglossning i veckan. Så känner mig också väldigt klar med att vara gravid. Hoppas varje dag att det ska sätta igång. Gick över 5 dagar med första barnet. Hoppas att jag slipprig å över nu.
Svar på tråden BF September 2018