• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Orkide
    Otit skrev 2018-10-14 19:02:52 följande:

Hörrni, hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen? Jag födde för tre dagar sedan. Hade sjukt ont första dygnet men igår hade jag inte så farligt ont. Kunde kissa helt okej. Men idag får jag jätteont efter att jag har kissat. Sitter i ett tag efteråt och sedan försvinner det. Provade dock att göra isvindar efter tips från förlossningen. Helt underbart!

Mitt underliv var ganska jobbigt i 2.5 veckor, svullet o ömt i omgångar!!
  • emhu

Hörrni, hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen? Jag födde för tre dagar sedan. Hade sjukt ont första dygnet men igår hade jag inte så farligt ont. Kunde kissa helt okej. Men idag får jag jätteont efter att jag har kissat. Sitter i ett tag efteråt och sedan försvinner det. Provade dock att göra isvindar efter tips från förlossningen. Helt underbart!

Jag är nog ganska förskonad. Hos mig är det bara stygnen som gör ont och dom känns bättre nu idag, 10 dagar sedan förlossningen. Har inte haft problem att kissa alls som tur är. Xylocain är mitt hetaste tips! Smörj på lite innan du ska kissa. Svider dock precis när man tar på den men sedan är det himmelriket! Du kan även ha en vattenflaska som du använder för att spruta vatten på fiffi medan du kissar. Jag har tidigare i livet haft jävulska svampinfektioner med blödande sår och DÅ kan vi prata om sveda när man kissar. Då har vattenflaska varit min räddning!
  • Nostalgity

På tal om vaginan, snippan... Är det nån här som haft sex efter fl än?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-10-15 12:14:28 följande:

Ja vi har haft det. Kändes lite ovant utan stora magen för oss båda!
  • Tokmamma

Inte ännu. Mitt avslag är borta men så fort jag anstränger mig så börjar jag blöda pyttelite igen.

Min kropp är inte alls som med mina 2 första barn. Jag känner mig skör, ingen bålstyrka över huvud taget, kilona sitter som berget. Gick upp 24,3kg och har bara gått ner 8kg. Med mina två andra rasade jag ner i vikt och allt försvann på 2 veckor.

Det suger att man blivit äldre ????
  • Hellan

Efter första barnet hade jag ont utan på i ca 1-2 v men det minskade gradvis, i slidan var jag dock öm i månader.

Efter andra hade jag ont utan på i typ 5-7 dagar.

Nu efter tredje var jag öm i kanske ett dygn, förutom när jag skulle torka efter toa besöken framför allt efter jag gjort tvåan.

Efter första kissade jag i duschen under bevattning på underlivet i 3-4 dagar, sen kunde jag kissa utan problem. Men duschade alltid av efter, i ca en vecka. Även när jag gjort tvåan.

Andra kissade jag oxå i duschen första dagarna och duschade av sen när jag kissade på toan, även efter tvåan.

Nu hade jag kateter i 2dygn och kunde kissa utan problem när den togs bort. Duschade dock av mig första dygnet, även när jag gjort tvåan.
  • Hellan

Nix, vi har alltid väntat till efter efterkontroller. Å sen har jag noll sexlust, så det återstår att se när det kommer igång igen.
  • Nostalgity
    Sabinac skrev 2018-10-18 23:22:17 följande:

Ja vi har haft det. Kändes lite ovant utan stora magen för oss båda!

Vi hade det 3 veckor efter fl... Och shit vad "nytt" det kändes! Lusten har funnits och plågat mig sen en vecka efter fl ca.... Och det var himla underbart att känna hans kropp väldigt nära mig igen (stora magen borta).. Kändes som vi inte varit varann så intimt nära på flera år haha.

Hur lång tid väntade ni?
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-10-19 06:49:54 följande:

Inte ännu. Mitt avslag är borta men så fort jag anstränger mig så börjar jag blöda pyttelite igen.

Min kropp är inte alls som med mina 2 första barn. Jag känner mig skör, ingen bålstyrka över huvud taget, kilona sitter som berget. Gick upp 24,3kg och har bara gått ner 8kg. Med mina två andra rasade jag ner i vikt och allt försvann på 2 veckor.

Det suger att man blivit äldre ????

Så har jag med, och jag är "bara" 29år. Med mina 2 barn har också kg rasat av... Men nu har jag gått ner ca 10kg på 3,5 vecka... Men har fortf ca 7 kg kvar =/

Och bäckenet.... Blev rädd när jag kände hur försvagat det blivit! Kunde knappt hålla mig från att kissa på mig första 2 veckorna... Men efter de har jag gjort knipövningar varje dag. På promenader, i bilen, i duchen, när vi har sex etc.. Nu börjar jag känna mig som vanligt igen!
Svar på tråden BF September 2018