• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-10-20 08:47:44 följande:

Vi hade det 3 veckor efter fl... Och shit vad "nytt" det kändes! Lusten har funnits och plågat mig sen en vecka efter fl ca.... Och det var himla underbart att känna hans kropp väldigt nära mig igen (stora magen borta).. Kändes som vi inte varit varann så intimt nära på flera år haha.

Hur lång tid väntade ni?

Vi väntade i 3,5 vecka. Ja nytt på flera sätt, kroppen ändras mycket! :)
  • Orkide

Jag har massor med kilon kvar! 12 kg!! Någon som har ett bra kostschema för en som helammar och väger 72kg (153cm lång) och som vill gå ner hälsosamt.

• Sabinac
    Orkide skrev 2018-10-20 11:20:05 följande:

Jag har massor med kilon kvar! 12 kg!! Någon som har ett bra kostschema för en som helammar och väger 72kg (153cm lång) och som vill gå ner hälsosamt.

Hur gammal är din bebis? Hur mycket gick du upp?
  • emhu
    Orkide skrev 2018-10-20 11:20:05 följande:

Jag har inget kostschema men jag mitt hetaste tips är att låta det ta tid! Ta bort allt onödigt socker, byt ut vitt bröd och pasta mothälsosammare alternativ. Försök att komma ut på en rask promenad om dagen. Kilona kommer försvinna men det kommer ta tid. LCHF har hjälpt mig att gå ner i vikt om du är öppen för den typen av kosthållning.
  • Orkide
    Sabinac skrev 2018-10-20 12:01:41 följande:

Hur gammal är din bebis? Hur mycket gick du upp?

5 veckor imorgon. Ja jag gick upp 20 kg Å vågen har stått still i 3 veckor nu.
  • Orkide
    emhu skrev 2018-10-20 13:17:32 följande:

Jag har inget kostschema men jag mitt hetaste tips är att låta det ta tid! Ta bort allt onödigt socker, byt ut vitt bröd och pasta mothälsosammare alternativ. Försök att komma ut på en rask promenad om dagen. Kilona kommer försvinna men det kommer ta tid. LCHF har hjälpt mig att gå ner i vikt om du är öppen för den typen av kosthållning.

Vad äter du till frukost med lchf? Minska kolhydrater kan jag ju göra. Socker äter jag inte mycket alls.
  • emhu
    Orkide skrev 2018-10-20 18:59:34 följande:

Vad äter du till frukost med lchf? Minska kolhydrater kan jag ju göra. Socker äter jag inte mycket alls.

När jag är väldigt strikt brukar jag äta ett kokt ägg, en halv avokado och några skinkrullar. Till det dricker jag en kopp te med kokosolja i. Veckor som jag inte är lika strikt brukar jag äta grekisk yoghurt (den fetaste jag kan hitta) utblandad med lite vispgrädde och en egen frö- och nötblandning som jag gör av valnötter, paranötter, pistagenötter, solrosfrön, pumpakärnor och linfrön.
  • Sabinac
    Orkide skrev 2018-10-20 18:57:45 följande:

5 veckor imorgon. Ja jag gick upp 20 kg Å vågen har stått still i 3 veckor nu.

Okej. Förstår dig men samtidigt är det ingen stress i siffrorna på vågen. Det har bara gått 5 veckor. Om du äter bra mat och vardagsmotion så kommer nog kilona försvinna i lagom takt. Allt är ju inviduellt.

säger de inte 9 månader upp i vikt och 9 månader för att komma tillbaka i vikt igen?
  • JLES

Ni som haft sex 3-4 veckor efter FL.. Använde ni kondom då eller hade ni redan slutat blöda?

Längtar sjukt mycket efter sex men är också skitnervös inför det. Tänk om jag är slapp som fan?

Blöder fortfarande sporadiskt cirka en gång per dag vid antingen amning eller promenad typ. Blöder då oftast rödbrunt (men ibland även färskt) eller ljusbrunt. Ej rikligt.

• Sabinac
    JLES skrev 2018-10-20 23:59:43 följande:

Ni som haft sex 3-4 veckor efter FL.. Använde ni kondom då eller hade ni redan slutat blöda?

Längtar sjukt mycket efter sex men är också skitnervös inför det. Tänk om jag är slapp som fan?

Blöder fortfarande sporadiskt cirka en gång per dag vid antingen amning eller promenad typ. Blöder då oftast rödbrunt (men ibland även färskt) eller ljusbrunt. Ej rikligt.

Jag har som små ljusbruna flytningar någon gång om dagen, har trosskydd i trosorna.

Vi använde inte kondom.

Jag vet inte hur det är för andra men jag tror inte du behöver oroa dig för att vara slapp. Efter alla mina 3 graviditeter har jag varit väldigt tajt direkt. Denna gång har jag varit väldigt dålig på att göra knipövningar också. Men jag är så tacksam och imponerad över hur kroppen fungerar! Hur kroppen går tillbaka i form och att allt fungerar.

Men jag funderar på preventivmedel.. min sambo är helt säker nu på att han inte vill ha fler barn. (Jag kan tänka mig men känner mig nöjd) Men vad ska man ha för skydd? Jag har nog svårt att komma ihåg p-piller, pstav provade jag förut och det gav mig daglig blödning i 6 månader innan jag gav upp. vad rekommenderar ni? Spiral?
Svar på tråden BF September 2018