Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

Vi som försöker bli gravida med första barnet

Sirest01 skrev 2020-06-17 13:35:39 följande:

Har inte hört något från Sahlgrenska ännu, har väl funderat på att ringa å fråga hur det ligger till med remissen, men har inte fått tummen ur o gjort det än. Vet inte riktigt va djag ska fråga :p

Bara ring och säg att du vill kolla läget och hur ni ligger till! Det gjorde jag.
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-20 22:15:55 följande:

TACK!! tog ett nytt nyss och det ökar verkligen! Bim-4 och ÄL+11 idag och det ser ut såhär! <3

Åh vilken fin ökning! Härligt! :) Vet du hur blir det med ultraljud och så nu i semestertider?

Jag har min återföring på måndag och börjar bli nervös.
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-21 00:26:05 följande:

Jag har inte testdag förens den 26 juni och efter det så ringer jag och kollar med Sahlgrenska! Jag har ingen aning hur dom gör vid en bekräftad graviditet :)

Men gud vad spännande!! Håller tummarna för dig på måndag <3 är det din första återföring?

Låter som en bra plan! :) Jag vet att de gör ett ultraljud typ i vecka åtta. Sen får man fortsätta i vanliga mödravården. Du får hålla oss uppdaterade!

Det är vår andra ivf och andra återföring. Första gav bara ett ägg. Det blev plus men kemisk graviditet/tidigt missfall.
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-22 17:02:00 följande:

Åh vad roligt!!! Gick det bra? :D

Vi fick tillbaks ett toppembryo och själva återförandet gick smidigt! Testdag nästa lördag. Vill snabbspola tiden! ;)
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-22 20:49:38 följande:

Kommer du vänta till testdag eller kommer du tjuvtesta? :)

Vet inte...beror på hur det känns. Men kommer nog vänta tills efter helgen i alla fall! :)
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-22 21:52:02 följande:

Vad spännande!! :D

Här är mina tjuvtester <3

Vilken fin stegring! :) Kommer du fortsätta testa?
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-26 16:59:04 följande:

Officiell testdag idag! <3

Så fina test! :) Ringde du Sahlgrenska idag? Får du göra ultraljud först efter semestern?
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-26 19:17:50 följande:

Jag skulle dit 4 augusti för det va semesterstängt! Långt dit bara <3

Det förstår jag men vi får hoppas tiden flyger iväg! :)

Ruvardag 4 här. Hade lite molvärk tidigare i veckan, nu har jag typ inga symtom. Vet att alla inte får symtom men känns lite jobbigt att inte känna något.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet