• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • trollkvinna123
    BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu 

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69 

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90 

9/4 systeryster33 

10/9 Mih4 

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna 

26/4 Norrländska, FruBjörk 

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat + 

Zette + bim -4 30/3 

Litentuff + bim -1 31/3
  • HepaticaNobilis

Jag har mätt temperaturen dagligen (förutom vid sjukdom) sedan augusti, är på cykel 10.

Jag har aldrig haft så hög temperatur efter äl förut! Har heller aldrig haft någon mellanblödning vilket jag har haft den här gången.. Lite rosastrimmig flytning äl+3, klart blod så att det droppade under ett par timmar äl+5 och lite blod på pappret äl+7 och lite lite bruna flytningar sedan dess.

Tog ett cb testatidigt imorse, äl+9 som var så blankt att man kunde spegla sig i det. Brukar ha kort lutealfas på 10-11 dagar, bim fredag/lördag... Kände att luften gick ur mig imorse när testet inte visade ens en skugga. Har jag bara inbillat mig den brännande känslan i bröstvårtorna? Varför har jag haft ont runt fogarna bådei ryggen och hugg i ljumsken flera dagar när jag bara brukar få det dagen innan och samma dag som mens? Betyder den höga temperaturen imgenting? Suck...

• Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-04 13:11:20 följande:

Vill bara säga att jag inte gett upp denna månad än. Min syrra tittade på mitt svaga plus å sa att det var så det såg ut för henne i början. Å hon hade som vanlig mens i början, blev gravid av en slump å märkte inte att hon var gravid förrän i vecka 7 då hon mådde illa. Inga andra symptom innan å vanlig mens. Jag har vanlig mens nu men inte alls lika mycket mensvärk som jag brukar. Brukar ligga i fosterställning men nu har jag jobbat obehindrat, molar lite bara. Min temp gick upp lite idag oxå, om än inte så mycket. Greppar väl efter halmstrån här. Men enl syrran så har alla hennes gravtest varit helt blanka tills dess hon faktiskt varit gravid å fått svagt. Så ska iaf ta ett nytt test, slösa ett av mina digitala, innan jag åker på tjejhelg på fredag. :) Håller fortfarande tummarna. Läste bruksanvisningen på testet jag plussade på igen (se bifogad bild). Att plusset försvann efter några minuter kanske därför inte betyder så mycket. Vad teor ni? Är det kört för mig eller ska jag testa igen? :)

Tillägg: Nu när jag läste bruksanvisningen noggrannare kom ju strecket upp inom 5 minuter på mig också, och sen försvann det efter 5 min, och då ska man inte läsa av. :) Jag tror dock att positiva test oftast förblir positiva, man kan ju spara dem??
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-04 13:37:10 följande:
    Testade precis ! Mitt på dagen äl+7

Såklart negativt :) ska nog testa fredag morgon för vi ska på weekend med vänner sen i helgen så hade varit skönt att veta om det är läge att dricka vin eller ej..men kommer vara väldigt försiktig med det oavsett :)
    Ja, jag har samma problem.. Ska ha drinkparty hemma på lördag så hade varit bra att få svar innan. Tänker jag testar igen fredag! 
  • maria1992

Vanligt att känna sig febrig? Elller vara varm? 
    Fick precis en kram av min kollega som trodde jag hade feber då jag var så varm i pannan. Känner mig inte alls sjuk. 

Tempen är normalt drygt 36.00 som max nu efter äl (äl+9) har jag 36.55 men det är ju inte feber. 

Ngt vanligt graividitetssymtom?

• Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 14:08:55 följande:

Tillägg: Nu när jag läste bruksanvisningen noggrannare kom ju strecket upp inom 5 minuter på mig också, och sen försvann det efter 5 min, och då ska man inte läsa av. :) Jag tror dock att positiva test oftast förblir positiva, man kan ju spara dem??

Hejsan! Ja, hade aldrig hört om falska positiva innan. Inte några andra jag pratat med heller. Kanske de varit gravida men fått missfall som passerat som mens? Kanske är likadant för mig oxå. Då är det ju iaf skönt att ha lyckats bli gravid :) Har liksom aldrig haft en antydan till positivt innan å har ju använt likadana test. Har varit tokblankt. Så kanske ligger något i det syrran sa. För mig är det ju dock så att tempen störtat oxå, så är säkert mens eller miasfall. Men hoppas det är ett litet pyre istället :) Uppdatera när du testat. Jag tänkte att jag testar på fredag, ska på tjejhelg då så är jag preggo vill jag ju inte dricka! Hade du fått blödning än?
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 13:49:41 följande:

Jag har inte heller gett upp. Mitt streck försvann också (dock inte helt, men nästan) efter några minuter. Det känns som om det borde vara kvar om det blivit positivt?? Känns som om många har fått falska streck när man googlar runt lite. Jag hoppas så mycket, jag vill att det ska bli morgon så att jag kan testa igen! :) 

Har förresten läst om många via google vars pmus försvunnit. Så är nog inte så ovanligt ändå :)
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-04 15:06:44 följande:

Hejsan! Ja, hade aldrig hört om falska positiva innan. Inte några andra jag pratat med heller. Kanske de varit gravida men fått missfall som passerat som mens? Kanske är likadant för mig oxå. Då är det ju iaf skönt att ha lyckats bli gravid :) Har liksom aldrig haft en antydan till positivt innan å har ju använt likadana test. Har varit tokblankt. Så kanske ligger något i det syrran sa. För mig är det ju dock så att tempen störtat oxå, så är säkert mens eller miasfall. Men hoppas det är ett litet pyre istället :) Uppdatera när du testat. Jag tänkte att jag testar på fredag, ska på tjejhelg då så är jag preggo vill jag ju inte dricka! Hade du fått blödning än?

Nej, ingen blödning här...
  • Lebbmusen
    Frallanz skrev 2018-04-04 08:40:05 följande:

Vad spännande! :D när tänker du testa? Gud så roligt inte mensfan dök upp idag, håller tummarna för dig!

Ja hoppet känns ju skönt! Men desto jobbigare när skiten kommer och man hunnit fått nytt hopp haha Ska väl testa imorgon för nyfikenhetens skull... men skeptisk på testerna jag fick från min väninna. De ska var superkänsliga och mäta HCG redan vid 10 mIU/ml. Men supersmala...
Svar på tråden BIM april 2018