• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Paka
    Baraentilligen skrev 2018-04-03 15:11:11 följande:

F*n också. Fick en liten ljusröd flytning igår och idag kom det en liten droppe blod i flytningen. Är på äl+8, och för två cyklar sen hände samma sak och då hade jag blodblandade flytningar fram till mens. Har knappt ömma bröstvårtor alls vilket jag brukar ha före mens så känner mig riktigt ute redan. Får väl ställa in mig på ett sjätte försök...

Men det skulle väl kunna vara en nidis också? Själv kan jag aldrig sluta hoppas men det är nog mycket smartare att ställa in sig på nya försök.
  • Baraentilligen
    Paka skrev 2018-04-03 16:23:58 följande:

Men det skulle väl kunna vara en nidis också? Själv kan jag aldrig sluta hoppas men det är nog mycket smartare att ställa in sig på nya försök.

Det skulle kunna vara det jo. Jag slits så mellan hopp och förtvivlan här! Bara vita flytningar nu och lite molvärk. Kan gott och väl bli så att jag tjuvtestar imorgon...
  • Paka
    Baraentilligen skrev 2018-04-03 16:47:31 följande:
    Det skulle kunna vara det jo. Jag slits så mellan hopp och förtvivlan här! Bara vita flytningar nu och lite molvärk. Kan gott och väl bli så att jag tjuvtestar imorgon...
    Jag testade hej vilt i första cykeln och delvis i andra. Har lovat att hålla mig den här gången men har redan ångrat mig typ 10 gånger.. Har som tur var inga test hemma. Lycka till!
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 06:09:28 följande:

[quote=78602958][quote-nick]Lindsey77 skrev 2018-04-03 05:35:53 följande:[/quote-nick]Uppdatering från mig med: testet visade falskt positivt igår. Inte gravid på digitalt, samt blankt test idag. Gräver ner mig.[/quote

Hur vet du att ditt var falskt positivt oxå? Kanske bara var för tidigt å igår hade du tur?

Du, om ditt var falskt positivt oxå å vi bodde i usa kunde vi stämt graviditetskollen eller något å lebt gott på det sen ;) haha.. nej, skämtåsido. Riktigt jävla surt känns det! Fy fan.

Förra gången fick jag inte positivt på graviditetskollen förrän ÄL +13, och då var det supersvagt streck (fast positivt på digitalt). Nu såg jag strecket tydligare, och det blev negativt på digitalt.

Fick positivt endast på testa tidigt test förra gången ÄL +11. De andra visade inte förrän ÄL +13, så det borde inte vara kört ännu.

Så även om alla test varit negativa, lever hoppet kvar eftersom jag bara är på ÄL +11 idag.

Kommer aldrig någonsin köpa graviditetskollens tester igen, svaga streck på var och varannan sticka. Misstänker att de reagerar på LH hormon. Tog en ÄL sticka för att kolla, man har ju en del LH hormon trots att man inte har ÄL. Strecket blev rätt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket.

Eftersom mitt LH ofta är högre på em är det kanske inte konstigt att det reagerade. Har googlat och läst att vissa billiga tester inte alltid kan se skillnad på LH och hcg för de är så lika.

Det konstigaste är att på den förra omgången stickor fick jag inte ett enda felaktigt. Det måste ju varit fel på dessa stickor!! Varning för dem!!

Jag har god lust att stämma dem!! Man kan få psykisk ohälsa alltså!!

Tack kära ni som skrivit stöttande ord. <3
  • MaalinJ

Här kommer en fråga till.

Jag har känns av mer och mer i äggstockarna idag. Det strålar ner mor benen å bak i ryggen också.

Vi sexade innan och min man sa då att han inte kände min livmodertapp. Han tyckte inte det kändes som det brukade men han kommer inte ihåg om det ndes likadan igår eller dagarna innan det men troligtvis inte eftersom han inte reagerade på det då.

Har läst någonstans tidigare att tappen förändras vid ägglossning? Hur känns det då?

• MaalinJ

Glömde bort att fråga hur länge ni andra brukar känna av symtom efter ev ägglossning? Jag tycker bara jag får ondare och ondare. Har ont i brösten också så att till och med bröstvårtorna blir styva vilket dom aldrig blir annars.

• MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-03 16:42:54 följande:

Hur långt innan mens har ni testat och plussat?

Med dottern plussade jag ca 5 dagar innan BIM. Testade då med ett vanligt grav test. Det va inte så starkt men jag såg tydligt två sträck. Hade även känt ganska starka symtom då ca 3 dagar tidigare. Testade sedan på BIM dagen å då va det ett start plus :)
  • Systeryster33
    91sarah skrev 2018-04-03 16:42:54 följande:

Hur långt innan mens har ni testat och plussat?

Ca äl+10

Jag testade idag med ett vanligt test äl+6 och det va negativt! Förvånande va? Hahaha
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-03 18:53:16 följande:

Ca äl+10

Jag testade idag med ett vanligt test äl+6 och det va negativt! Förvånande va? Hahaha

Hahah, jag testade äl+8 då jag hade stickningar igårkväll och de drog i äggstockarna. Tempdipp imorse.

Supernegativt men bim-7 hahaha....

Svar på tråden BIM april 2018