• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • FruBjörk

Jag har en mega förkylning nu och mår skit. Min mens blev även jätte konstig, hade normal mens 1a dagen sen nästan inget alls i 2 dagar sen lite lite mens i 2 dagar (brukar ha 4 dagars mens).

Nu undrar jag om ni tror att det kan påverka ägglossningen sen också? Den kanske uteblir?

• Frallanz

TUSEN tack för era fina ord tjejer! Är så lättad själv att faktiskt få höra från ett "proffs" att jag är gravid, men jag känner mig nog lugnare efter ultraljudet sen.

Jag frågade två ggr om jag inte kunde få göra vul, men dem gör det inte på plats där och det fanns ingen tid ännu att få dit, och dem gör helst inte vul om det inte är akut... men jag lyckades tjata till mig ett ändå nu då, fast får snällt vänta. Men men.. nu kan jag iaf andas och ta en dag i taget ist för att tänka helt snett om allting.

Jag stannar gärna kvar i denna tråden med er om det är okej för er att jag är här o följer er? :)

Maya 889 skrev 2018-04-03 20:21:59 följande:

Wow!!! Du får berätta hur det går, men ett jätte grattis!!!! :D vilken resa!

Lindsey77 skrev 2018-04-03 20:25:57 följande:

Åh, vad roligt! Ett stort grattis!! 

sofiaaaaaa skrev 2018-04-03 20:27:08 följande:

Otroligt!! Det är ju verkligen exakt de orden man vill höra när man är på mvc. Stort grattis!! Så himla glad för dig!

bluegrass skrev 2018-04-03 20:34:06 följande:

Wohoo!!!

Vad härligt! Jag tror att det är den graviditeten från 8/3 som är kvar.

Men tråkigt att de inte kunde göra VUL idag så att du fick veta vilken vecka du är i.

Jätteglad för din skull!!

• Lebbmusen
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Fy faaaabian så fantastiskt att höra!!! Grattis!!!
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-03 19:31:23 följande:

Hahah, jag testade äl+8 då jag hade stickningar igårkväll och de drog i äggstockarna. Tempdipp imorse.

Supernegativt men bim-7 hahaha....

Tur att fler är lika galna som jag :) hihi hoppas tempdippen var en fästning och inte början på mens! Kram
  • Jagvetdåinte

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Alltså hur underbart?!! Stort grattis :D Hör av dig näru vet mer!!! :) Har mens nu men inte lika mycket mensvärk som jag brukar. Å fick svagt plus igår. Men min temp är låg oxå så är mensen som kommit.
  • aleakim90

Åh grattis!! Har tänkt på hur det gick idag. Så kul att höra uppdateringen. Lycka till och Grattis igen ????
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-03 21:27:50 följande:

Tur att fler är lika galna som jag :) hihi hoppas tempdippen var en fästning och inte början på mens! Kram

Början på mens är de ju inte då den kmr först om 1 vecka... men får se hur tempen beter sig annorlunda imorgon.

Hahah... jag är galen.. lycka till till oss!! Kram
  • Lebbmusen

Men hallåååå! Från att jag va ledsen av tempdippen igår morse till att den gick upp idag...och mensen som inte kom idag fast NC säger att den ska komma idag. Faaaasiken nu började det där hoppet spira igen!!

• bluegrass
    Lebbmusen skrev 2018-04-03 22:04:09 följande:

Men hallåååå! Från att jag va ledsen av tempdippen igår morse till att den gick upp idag...och mensen som inte kom idag fast NC säger att den ska komma idag. Faaaasiken nu började det där hoppet spira igen!!

Håller tummarna!!
  • Frallanz

Tack tjejer! Vad fina ni är allesammans <3 jag hoppas vi alla får våran bebis.

Ska bli intressant o se hur denna graviditet blir jämfört med den första :)

Jagvetdåinte; men testa igen om en vecka o se vad testet säger då då? :) håller tummarna för att du ändå är gravid trots mens

Lebbmusen skrev 2018-04-03 21:22:22 följande:

Fy faaaabian så fantastiskt att höra!!! Grattis!!!

aleakim90 skrev 2018-04-03 21:45:33 följande:

Åh grattis!! Har tänkt på hur det gick idag. Så kul att höra uppdateringen. Lycka till och Grattis igen ????

Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 21:36:28 följande:

Alltså hur underbart?!! Stort grattis :D Hör av dig näru vet mer!!! :) Har mens nu men inte lika mycket mensvärk som jag brukar. Å fick svagt plus igår. Men min temp är låg oxå så är mensen som kommit.

Svar på tråden BIM april 2018