• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Theresu
    Meemelie skrev 2018-04-04 07:06:37 följande:

Min skulle kommit i måndags men inte här än. Brukar inte vara sen för mig heller så håller med om känslan om att känna sig lurad av sin egen kropp. Testade också negativt i måndags så har liksom gått och väntat på mensen för att kunna sätta igång med nästa försök. Om det ändå är negativt så kan väl kroppen liksom sluta låta mig hoppas? Idag sjönk dock temperaturen under coverline så nu kommer nog mensen snart för mig åtminstone.

Elizai skrev 2018-04-04 07:10:22 följande:

Jag är också sen med mensen (skulle fått i måndags), men testar negativt. Så sjukt störande! Inte ens fått ett spökstreck.. haha.

Åh så störigt. Man får ju hoppas vi hör till dom som inte testar positivt förrän sent efter bim. Keep me updated girls!
  • Theresu
    Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag har inte en oregelbunden cykel, men det bästa måste ju vara att köra med äl test så att du kan hitta när du får din ägglossning
  • Lindsey77

[quote=78605756][quote-nick]Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:[/quote-nick]

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag har kört ÄL tester. Köpt billiga stickor, har kunnat se stegring och då har jag börjat med digitala eftersom stickor funkar dåligt för mig. Jag har använt mig av sekretmetoden, har kunnat se när mina fertila flytningar börjat, ca en vecka före ÄL. Mina cykler har varit mellan 33-45 dagar. Kört varannan dag i 2-3 v för att pricka in. :)

• Lindsey77

Om jag inte är gravid vill jag absolut inte ha några svaga diffusa streck även om jag ska tolka ett grått streck/skugga som negativt!! Jag vill ha ett alldeles blankt test så att jag inte hoppas för mkt i onödan. ÄL +12 idag...

Om jag är gravid är det bäst om jag plussar tydligt vid BIM. De graviditeter jag plussat före BIM har blivit tidiga missfall. De som gått vägen (4st) har jag fått plus runt BIM eller efter... Det är därför jag ska hålla mig ifrån test före BIM!!
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 08:30:54 följande:

Om jag inte är gravid vill jag absolut inte ha några svaga diffusa streck även om jag ska tolka ett grått streck/skugga som negativt!! Jag vill ha ett alldeles blankt test så att jag inte hoppas för mkt i onödan. ÄL +12 idag...

Om jag är gravid är det bäst om jag plussar tydligt vid BIM. De graviditeter jag plussat före BIM har blivit tidiga missfall. De som gått vägen (4st) har jag fått plus runt BIM eller efter... Det är därför jag ska hålla mig ifrån test före BIM!!

Men jag tycker strcket ser rosa ut? Sådär testade jag också nu när jag plussade. Svagt på bimdagen och testade svagt länge länge, först nu som jag fått streck som faktiskt syns (v 9 idag , 8+0) och med sonen plussade jag tokstarkt på bimdagen så kan ju vara lite olika. Men förstår din känsla, man vill ju ha ett starkt streck, svaga är ju bara väldigt oroliga :(

Men min bm sa igår att ska man testa "rätt" så ska man testa 14 dagar efter beräknad mens, just pga att hormonet kan va så svagt att det nlir negativt test trost graviditet, hade jag ingen aning om..
  • Frallanz
    Lebbmusen skrev 2018-04-03 22:04:09 följande:

Men hallåååå! Från att jag va ledsen av tempdippen igår morse till att den gick upp idag...och mensen som inte kom idag fast NC säger att den ska komma idag. Faaaasiken nu började det där hoppet spira igen!!

Vad spännande! :D när tänker du testa? Gud så roligt inte mensfan dök upp idag, håller tummarna för dig!
  • norrland91

Negativt såklart idag bim -5. Känner ändå på mig att det inte blev något denna gång heller. Hatar att gå runt och inbilla mig symtom, vill bara ha svar så man kan gå vidare.. nu är de bara 700år till nästa äl. Åh så less.

• Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-04-04 08:38:08 följande:
    Men jag tycker strcket ser rosa ut? Sådär testade jag också nu när jag plussade. Svagt på bimdagen och testade svagt länge länge, först nu som jag fått streck som faktiskt syns (v 9 idag , 8+0) och med sonen plussade jag tokstarkt på bimdagen så kan ju vara lite olika. Men förstår din känsla, man vill ju ha ett starkt streck, svaga är ju bara väldigt oroliga :(

Men min bm sa igår att ska man testa "rätt" så ska man testa 14 dagar efter beräknad mens, just pga att hormonet kan va så svagt att det nlir negativt test trost graviditet, hade jag ingen aning om..
    Jag testar vidare imorgon bitti... Har klickat hem digitalt test, samt test från testlagret. Inser att jag testade för tidigt med digitalt (ÄL +10), fick inte positivt på digitalt förrän ÄL +13 förra gången. Känns som om det verkligen borde visa starkare imorgon, då är det 3 dagar sedan jag trodde att jag fick ett positivt test. Då borde ju HCG ökat, eftersom det ska öka var 3:e dag... 
  • Systeryster33
    Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:

Har tyvärr ingen erfarenhet av oregelbunden cykel *peppr peppar* men ville skicka ett svar till dig iaf! Du får köra varannan/var tredje dag kanske hela månaden så prickar ni nog ganska rätt iaf? :) hur mycket skiljer det i dagar på dina cyklar ? Kram
  • Emhy89

Halloj,

Det tog sig inte i mars månad så jag hoppar in här jag med =)

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu 

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69 

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90 

9/4 systeryster33 

10/9 Mih4 

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna 

26/4 Norrländska, FruBjörk