Forum Vikt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Gå ner 20 kg på 2 månader?

    Sön 11 mar 2018 20:44 Läst 4583 gånger Totalt 18 svar
    Isasvi­ktresa
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:44

    Jag undrar om det är någon som har nått tips på hur man kan gå ner mellan 15-25 kg på lite mer eller mindre än 2 månader? 


    Jag är 169 cm lång och väger 100 kg.  


    Jag tränar 5-7 dagar/veckan med att använda crosstrainer i ca 30 min varje gång och sedan tränar jag magen och armar för det mesta. Jag äter mellan 800-1200 kcal/dag men har bara gått ner 2 kg på 1 månad. Börjar tappa motivationen...


    Tips på kost/träning för att gå ner i vikt snabbt? - helst inga pulver/soppdieter tack!


    Jag söker inte efter några svar som "det är farligt att göra så" eller "att det är säkrare att göra det långsiktigt" ELLER oseriösa svar. 

  • Anonym (Fia)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:48 #1

    Seriöst svar. Hängskinn över hela magen, benen och armarna. Är du beredd att se ut som en tömd påse?

  • Anonym (Ull)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:51 #2

    Enkelt svar.

    Det går inte.

  • Isasvi­ktresa
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:52 #3

    Det är fullt möjligt att få lös hud men något så extremt blir det nog inte om man tränar. Jag har gått ner 15 kg förr och då fick jag ingen lös hud alls. 

  • Anonym (Youca­ndoit)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:56 #4 +1

    Jag skulle säga ät max 1000 kalorier/dag, dela upp dessa i 2 måltider.

    Gå ut och gå en runda det första du gör på morgonen på endast en kopp svart kaffe. Varje dag!

    Styrketräna med då förbränner du mer! Ta antingen hjälp av en pt/vän om övningar annats youtube. 3-4 gånger i v!

    Då kommer du rasa. Men såklart känn efter hur kroppen mår, mår du skit så höj kalorie intaget lite.

  • Anonym (Me)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:59 #5

    Jag tror det viktigaste är kosten, jag tror du äter för lite och då sparar kroppen på fettreserverna.

    Är ca 6 mål om dagen. Mkt protein, kvarg, keso, broccoli, torsk, lax, kalkon osv. Drick mycket vatten och träna cardio minst 45 min innan frukost.

    Testa drick en kopp svart kaffe innan.

  • Anonym (U)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 20:59 #6

    Åh vad kul. Matteövning!

    Man brukar säga att ett kilo är 7000 kcal.

    20 kilo är alltså 140.000 kcal som du ska skrapa ihop i underskott på dessa 60 dagar.

    Det är genomsnitt 2300 kcal per dag, som alltså måste vara just underskott.

    Vanligt är att en kvinna förbrukar ungefär 2500 kcal om dagen om man kör normal aktivitet. Det innebär att du kan äta lite drygt 200 kcal om dagen för att du ska gå ner i den takten du vill gå ner i.

  • Anonym (Youca­ndoit)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:00 #7

    Ät proteinrik mat så som kyckling,fisk, kött, ägg, bönor. Ha quinoa och sallad, grönsaker till. Hoppa sås! Drick mycket vatten gärna med en halv pressad citron det krymper magsäcken med!

  • Anonym (Fia)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:01 #8
    Isasviktresa skrev 2018-03-11 20:52:43 följande:

    Det är fullt möjligt att få lös hud men något så extremt blir det nog inte om man tränar. Jag har gått ner 15 kg förr och då fick jag ingen lös hud alls. 


    Tre saker.

    1. Du kan inte gå ner 20 kg på två månader. Det är inte fysiskt möjligt.

    2. Gå ner i vikt sakta blir inte hängskinn såvida man inte är äldre och haft övervikten i många många år.

    3. Gå ner i vikt snabbt blir Hängskinn. Om du mot all förmodan skulle lyckas gå ner 20 kg på 2 månader hade din hud aldrig hunnit hänga med och den hade hängt.
  • Anonym (Youca­ndoit)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:01 #9
    Anonym (U) skrev 2018-03-11 20:59:29 följande:

    Åh vad kul. Matteövning!

    Man brukar säga att ett kilo är 7000 kcal.

    20 kilo är alltså 140.000 kcal som du ska skrapa ihop i underskott på dessa 60 dagar.

    Det är genomsnitt 2300 kcal per dag, som alltså måste vara just underskott.

    Vanligt är att en kvinna förbrukar ungefär 2500 kcal om dagen om man kör normal aktivitet. Det innebär att du kan äta lite drygt 200 kcal om dagen för att du ska gå ner i den takten du vill gå ner i.


    Men ts bränner väl kalorier på träning med?
  • Anonym (U)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:16 #10
    Anonym (Youcandoit) skrev 2018-03-11 21:01:40 följande:

    Men ts bränner väl kalorier på träning med?


    Har man ett stillasittande jobb bränner man ungefär 1700 kcal. 30 min på crosstrainer är ingenting, det motsvarar ungefär 350 kcal, om man kör på riktigt tungt i alla minuter. Det är en kexchoklad..

    Så jag tror att jag är ganska generös med hur mycket TS förbränner om dagarna.
  • Isasvi­ktresa
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:24 #11

    Jag har räknat ihop att jag förbrukar 1793 kcal/dag i vila. När jag gymmar så tränar jag på crosstrainer tills jag nått 400 eller 500 kcal varje gång. Då har jag redan förbrukat ca 2193 kcal/dag isf.


    Det är ju inte omöjligt att gå ner så mycket på sån kort tid...men det hade varit roligt om det iallafall hade tagit mindre än 3½ mån.  


     

  • Isasvi­ktresa
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:27 #12
    Anonym (U) skrev 2018-03-11 21:16:34 följande:
    Har man ett stillasittande jobb bränner man ungefär 1700 kcal. 30 min på crosstrainer är ingenting, det motsvarar ungefär 350 kcal, om man kör på riktigt tungt i alla minuter. Det är en kexchoklad..

    Så jag tror att jag är ganska generös med hur mycket TS förbränner om dagarna.
    Det beror helt på vilket motstånd man har på crosstrainern, jag kör oftast mellan 16-21 i motstånd och det blir nästan 500 kcal för 30 min.
  • Sön 11 mar 2018 21:27 #13

    Det är inga problem att gå ner 20 kg på två månader. Kör VLCD! Det har jag gjort och har dessutom gått ner samma antal kilo, via Itrim. Men, du kommer att gå upp igen när du slutar med dieten, tyvärr!

  • Isasvi­ktresa
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:30 #14
    FruNyfiken skrev 2018-03-11 21:27:53 följande:

    Det är inga problem att gå ner 20 kg på två månader. Kör VLCD! Det har jag gjort och har dessutom gått ner samma antal kilo, via Itrim. Men, du kommer att gå upp igen när du slutar med dieten, tyvärr!


    Hade du något slags kostschema eller körde du olika maträtter varje dag? :) 
  • Anonym (U)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 21:36 #15
    Isasviktresa skrev 2018-03-11 21:24:11 följande:

    Jag har räknat ihop att jag förbrukar 1793 kcal/dag i vila. När jag gymmar så tränar jag på crosstrainer tills jag nått 400 eller 500 kcal varje gång. Då har jag redan förbrukat ca 2193 kcal/dag isf.

    Det är ju inte omöjligt att gå ner så mycket på sån kort tid...men det hade varit roligt om det iallafall hade tagit mindre än 3½ mån.  

     


    Glöm inte att du behöver förbränna allt du äter också. Det är självklart att det inte är en omöjlighet. Det är dock väldigt mycket jobb som behöver läggas ner i det. Du gick ju liksom inte upp de här 20 kilona på två månader. Arbetar du heltid kommer du ha det väldigt tufft att komma upp i den mängd träning som behövs. För du kommer behöva bosätta dig på gymmet.

    Mitt tips är att äta balanserat, lite och ofta. Börja styrketräna och träna framförallt stora muskelgrupper som lår och rygg. Börja Använd dina 30min på crosstrainern som uppvärmning.
  • Sön 11 mar 2018 22:23 #16
    Isasviktresa skrev 2018-03-11 21:30:38 följande:
    Hade du något slags kostschema eller körde du olika maträtter varje dag? :) 
    500-600 kalorier per dygn, soppor. Man överlever och mår till och med bra. Problemen kommer när man ska äta "som vanligt" igen. Man går upp allt igen. Jag var ironisk när jag skrev det som en lösning. Ja, man går ner, men man går också upp allt igen när man avslutar dieten! Det är ingen hållbar lösning.
  • Anonym (Ja du)
    Visa endast
    Sön 11 mar 2018 23:10 #17

    Okej. Till att börja med att gå ner så mycket så snabbt är nästintill omöjligt. Följande är INTE hälsosamt och kan vara direkt ohälsosamt och det är det viktigt att du förstår det.

    Extremt lågt kaloriintag max 800 kalorier per dag. Ät lite och ofta.

    Träna 1,5 - 2 timmar plus en timme kondition per dag. En timmes crosstrainer hårt på morgonen och en halv till en timme löpning samt en timme styrketräning på eftermiddagen/kvällen.

  • Anonym (Magga­n)
    Visa endast
    Ons 14 mar 2018 01:10 #18

    Hej!

    Ta bort pasta,ris och potatis. Ta bort bröd. Ät till frukost havregrynsgrött och ett ägg.

    Drick innan och efter ett glas vatten = 250ml/ glas= 500 ml

    Lunch sallad ocg ärtor eller bönor samt fisk, kött eller fågel. Är du vegetarian ätt olika maträtter som innehåler grönsaker och mycket rotgrönsaker dvs, morot,sellerirot, palsternacka.

    Kann vara kokta eller råa grönsaker och ägg. Man kan gjora grönsaks plättor. Många recept finns på internätt. Alltid innan och före matten 1 glas vatten = 500 ml

    Till kvällen lättrare mat som grönsaks soppa med potatis i och kokt ägg. Varjera lite hur du vill.

    Soppan kan man kokka på kyklingsben och grönsaker salt och peppar eller bara lite vegeta . Kokka tills kyckingen är kokt och köttet går från benet. Mycket gott. Vatten innan och efter den gör mättnad känsla.

    Mallan varje måltid ätt äpple eller annan frukt och eller några nötter.

    Tränna jnte för mycket 2 - 3 ggr / vevkan glöm inte att fet omvandlas till muskelmassa och de vägger mer.

    Jag tappade efter en månad 8 kg.

    Lycka till

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll