• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Maka94

Inte skrivit något i den här tråden tidigare. Bim på måndag, 21/5. Har en dotter som fyller 2 år i sommar. Vi har försökt med syskon några månader utan resultat, och efter två månaders uppehåll är vi nu igång igen. Vi genomgick en abort pga sjukdom förra året och det var fruktansvärt jobbigt. Och ännu jobbigare nu när det går segt :(

• Nicci91
    FrökenUtter skrev 2018-05-18 16:21:38 följande:

Jodå, nästan helt normal nu! :) 

Haha, när jag skrev så trodde jag att mina test som jag beställt på internet inte hade hunnit komma innan helgen. Men så strax efter så fick jag sms om att de kunde hämtas ut så nu blev jag plötsligt sugen på att testa under helgen.. Har tre st CB, ett testa tidigt och två digitala. Verkar som att folk får positivt på digitala även före BIM? Jag ska nog fråga min sambo vad han tycker ikväll så slipper jag fundera. :) Ska du testa imorgon då tror du?

Haha jaha, ja nu blir ju läget helt annars!;) Ja vissa verkar ju använda digitala innan bim men om du har två st kanske det inte gör så mycket ifall du blir sugen på att "offra" det ena innan tisdag. Du får väl börja med det tidiga testet och sedan ta beslut utifrån resultatet!

Vi pratade precis om att testa i helgen, men blir i så fall att inhandla ett test imorgon och testa på söndag morgon :) Haha man brukar ju sällan längta att helgen snabbt ska vara förbi!
  • Systeryster33

Berikar tråden med ett plus till! Måtte det gå vägen den här gången, missfall sist <3

Kram alla fina! Hoppas vi får hänga tillsammans i bf januari istället!

• Jefare1
    FrökenUtter skrev 2018-05-18 16:25:30 följande:

Nej, nu när jag fått mina tester på posten lär jag inte heller kunna hålla mig! Kör du lördag eller söndag då? :) 

Blir söndag för mig men ska försöka hålla mig till måndag. Första månaden jag kör NC så ska bli spännande att se
  • bluegrass

Vilken lyckotråd detta är! Stort grattis alla <3!
    Här är älen över för denna gång. Tror vi lyckades tima in den bra.
    Hoppas nu att jag kan få skriva in mig på Plus-listan i slutet av maj.
    BIM 30/5 ( så jag fick två chanser i maj, hoppas att det går bättre detta försök)

• SL185
    FrökenUtter skrev 2018-05-18 16:14:54 följande:

Åhnej :( fy vad tråkigt! Men vi kanske ses i juni-tråden.. Önskar dig lycka till där i alla fall :) Mars är ju trots allt en väldigt bra månad att få bebis i om man lyckas nästa vända.

Hoppas att nu plussar o att vi då inte ses där :)
  • Mallanino

Har haft en super liten blödning inatt (fick rosa flytningar igår kväll sen super lite blod inatt) och negativt test nu på morgonen :?(

• Systeryster33
    bluegrass skrev 2018-05-18 21:44:27 följande:

Vilken lyckotråd detta är! Stort grattis alla <3!

Här är älen över för denna gång. Tror vi lyckades tima in den bra.

Hoppas nu att jag kan få skriva in mig på Plus-listan i slutet av maj.

BIM 30/5 ( så jag fick två chanser i maj, hoppas att det går bättre detta försök)

Håller tummarna <3
  • Esmes

Varje gång man kikar in är det nya plus! Härligt att se! Grattis till er!

• FrökenUtter

Negativt CB early imorse BIM-3. Det ska ju ha över 99% sensitivitet så det lär vara kört den här månaden för mig. Är dock inte alls så besviken som jag trodde att jag skulle bli, kanske för att jag redan misstänkte att det inte tagit sig! Men imorgon (när jag får min ledsen-PMS två dagar innan mens) så kommer jag säker vara otroligt nere och tänka att jag aldrig kommer att kunna bli gravid bara för att det inte tog sig på första försöket. :)

Håller nu istället tummarna lite extra för alla andra som har BIM i dagarna!!