• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • gabspo

Jag har bim den 24/5, kan inte testa mig den 22/5... Skulle ni testa den 21/5 eller vänta till den 23/5? :) Jag är så otåliiiiig! Har bara ett digitalt test hemma dessutom och skulle helst inte vilja behöva köpa fler haha

• Iväntanpåtrean

Grattis till alla nya plus idag!

FrökenUtter, jag skulle inte anta att det är helt kört än! BIM-3 är trots allt BIM-3! Hur många dagar från äl är du? Tänker att det är ju egentligen viktigare än dagar från BIM. Håller tummarna!

gabspo, beror ju på din egen otålighet, optimala är ju att vänta så länge som möjligt, men jag känner mig själv och vet att jag personligen inte kommer klara mig från att testa innan BIM...

• Vinter16
    FrökenUtter skrev 2018-05-19 14:47:11 följande:

Negativt CB early imorse BIM-3. Det ska ju ha över 99% sensitivitet så det lär vara kört den här månaden för mig. Är dock inte alls så besviken som jag trodde att jag skulle bli, kanske för att jag redan misstänkte att det inte tagit sig! Men imorgon (när jag får min ledsen-PMS två dagar innan mens) så kommer jag säker vara otroligt nere och tänka att jag aldrig kommer att kunna bli gravid bara för att det inte tog sig på första försöket. :)

Håller nu istället tummarna lite extra för alla andra som har BIM i dagarna!!

Känner igen men såå mycket i det du skriver. Är inne på första försöket och jag har bim nästa vecka. Känner på mig att det kommer va negativt och får för mig att jag och sambon inte kommer kunna få barn ihop. Finns ingen anledning till att tänka så egentligen men jag vet att jag kommer deppa ihop när mensen kommer :/ beror nog på att många av mina vänner har precis börjat försöka skaffa barn och man vill inte vara ensam kvar om att inte lyckas
  • gabspo
    Iväntanpåtrean skrev 2018-05-19 16:22:58 följande:

FrökenUtter, jag skulle inte anta att det är helt kört än! BIM-3 är trots allt BIM-3! Hur många dagar från äl är du? Tänker att det är ju egentligen viktigare än dagar från BIM. Håller tummarna!

gabspo, beror ju på din egen otålighet, optimala är ju att vänta så länge som möjligt, men jag känner mig själv och vet att jag personligen inte kommer klara mig från att testa innan BIM...

Tack för svar! Är så galet otålig så jag har redan slösat ett test 7 dagar innan bim haha. Så jag vet inte hur jag ska göra, förstår ju samtidigt att det är bättre att vänta men jag vet inte om jag kommer klara det. När har du bim?
  • FrökenUtter
    Iväntanpåtrean skrev 2018-05-19 16:22:58 följande:

Sant, inte helt kört nu efter att jag har läst på! Vid äl+9 har bara ca 10 % över den koncentration som CB early kan detektera. Så mycket nytt att hålla koll på. Nu håller jag mig till efter BIM innan jag testar igen!
  • penelope81

Negativt CB early imorse BIM-3. Det ska ju ha över 99% sensitivitet så det lär vara kört den här månaden för mig. Är dock inte alls så besviken som jag trodde att jag skulle bli, kanske för att jag redan misstänkte att det inte tagit sig! Men imorgon (när jag får min ledsen-PMS två dagar innan mens) så kommer jag säker vara otroligt nere och tänka att jag aldrig kommer att kunna bli gravid bara för att det inte tog sig på första försöket. :)

Usch, jag känner igen mig så mycket i den känslan Rynkar på näsan att vara otålig blandat med en tendens att tänka det värsta om allt är ingen höjdare just nu. Jag pendlar mellan att tänka att det kommer när det kommer till att känna att jag aldrig kommer få barn och att det är lika bra att ge upp direkt. Hur blir man av med de dumma tankarna egentligen? Om det ska vara så här varje månad kommer antingen jag eller min sambo få ett totalt sammanbrott! 
  • Nicci91

Vad tråkigt att du inte fick se ett plus, men som sagt betyder det ju såklart inte att det är kört denna gång<3 Håller mina tummar för dig och hoppas att den dumma mensen håller sig borta:D
  • Iväntanpåtrean
    gabspo skrev 2018-05-19 16:53:26 följande:

Tack för svar! Är så galet otålig så jag har redan slösat ett test 7 dagar innan bim haha. Så jag vet inte hur jag ska göra, förstår ju samtidigt att det är bättre att vänta men jag vet inte om jag kommer klara det. När har du bim?

Haha, men om du beställer ett gäng billiga tester ikväll så kan du "slösa" testet du har hemma den 21a och är det inte positivt så hinner det komma ett gäng tills den 24! Eller ja, även om det är positivt kanske du vill göra några till för att verkligen fatta.

Jag har BIM först den 29e, men tänkte testa nästa söndag, på äl+14. Tror inte att det tagit sig sig den här månaden, men hade varit en fin morsdagspresent om det dök upp ett plus då...
  • Jahajaa

Där kom mensen :( jag får hoppas på fjärde försöket istället.. grattis till alla er som plussat och lycka till ni andra :)

• Jefare1

Fyller på med ett plus till! 3:e aktiva försöket efter MA i november 17.

BIM -2 idag. Sååå glad, nu hoppas vi på att allt går vägen : )