• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Felicia1022
    Daphodil skrev 2018-05-17 19:15:57 följande:

Jag tycker du ska ta ett nytt på BIM. Jag anar något. Ser du verkligen inget irl?

Jo jag anar något irl men vågar inte hoppas på något. Känns som att mensen är på väg också, de klassiska ?kurrningarna? (som jag alltid har innan mens) i tjejmagen har gjort sig påminda. Men man ska aldrig säga aldrig, jag ska göra ett test senare ikväll & imorgon bitti också :) men jag anar något på alla tester jag gjort men det är sååå svårt att få med på bilderna när man lägger upp här så därför gjorde jag den svartvit för att det är lättare att se då när familjeliv drar ner kvaliteten en aning :)
  • Daphodil
    Felicia1022 skrev 2018-05-17 20:06:17 följande:

Jo jag anar något irl men vågar inte hoppas på något. Känns som att mensen är på väg också, de klassiska ?kurrningarna? (som jag alltid har innan mens) i tjejmagen har gjort sig påminda. Men man ska aldrig säga aldrig, jag ska göra ett test senare ikväll & imorgon bitti också :) men jag anar något på alla tester jag gjort men det är sååå svårt att få med på bilderna när man lägger upp här så därför gjorde jag den svartvit för att det är lättare att se då när familjeliv drar ner kvaliteten en aning :)

Gör det! Jag vill inte få upp dina förhoppningar FÖR mycket, men jag har sett så många test på denna sida, och ditt har utseendet som hos de som sedan plussar tydligt.
  • babytjejen

Nästan så man inte vill lägga sig eftersom jag vet att mensen kommer imorgon..vill så gärna ha ett plus istället men allt som händer i kroppen tyder på mens, bara svårt att få hjärtat att fatta det...är såååå rädd att det ska ta 3 år igen, Vet inte om jag orkar det..

Plus att ålder gör ju att man inte har så lång tid på sig..

• Jahajaa
    Liiiinda90 skrev 2018-05-17 17:27:41 följande:

Äl+18-19 :) så än är inte hoppet borta :)

Jag har bim idag men inte vågat testa än :) väntar till söndag om mensen ej dyker upp. Brukar ha ömma bröst 4-5 dagar innan mens. Nu har jag ej kännt någon förutom lite molande värk i tjejmagen sedan början av förra veckan som kommit och gått

Spännande! Jag håller tummarna för dig :) jag brukar också ha väldigt ömma bröst innan mens, kanske är avsaknaden av symptom ett symptom ;)
  • Felicia1022
    Daphodil skrev 2018-05-17 20:23:07 följande:

Gör det! Jag vill inte få upp dina förhoppningar FÖR mycket, men jag har sett så många test på denna sida, och ditt har utseendet som hos de som sedan plussar tydligt.

Nej jag förstår va du menar :)

Kunde inte hålla mig o gjorde ett test nyligen med inte alls gammalt kiss. Det enda jag har gjort med bilden är att sänka ljusstyrkan pga att min kamera överexponerar ALLT, haha. Vet inte om det är spökstreck eller om det faktiskt betyder något...

ursäkta det smutsiga golvet, byggdammet yrar här just nu, haha!

• Alehed90
    Phines92 skrev 2018-05-17 18:51:54 följande:

Är det någon här som också har väldigt vattniga flytningar? Hade ÄL förra helgen och har de sista dagarna känt att det rinner till där nere. Blir rädd att det är mens varje gång, men bara en genomskinlig flytning. Idag var de även lite geléaktiga i konsistensen.

Någon annan som känner igen det? :)

Jag hade så veckan innan jag plussade i alla fall! Väldigt vattniga flytningar på ett sätt jag inte haft innan. Lycka till! :)
  • Daphodil
    Felicia1022 skrev 2018-05-17 20:53:15 följande:

Nej jag förstår va du menar :)

Kunde inte hålla mig o gjorde ett test nyligen med inte alls gammalt kiss. Det enda jag har gjort med bilden är att sänka ljusstyrkan pga att min kamera överexponerar ALLT, haha. Vet inte om det är spökstreck eller om det faktiskt betyder något...

ursäkta det smutsiga golvet, byggdammet yrar här just nu, haha!

På denna ser jag inget. Men ser du ett streck irl så gör du. Det svaga streck jag fick när jag plussade med min dotter hade nog inte fångats på kamera.
  • SL185
    Mallanino skrev 2018-05-16 22:36:51 följande:

Tänkte inte heller testa förrän om några dagar om inte mensen kommer. Jag brukar inte känna av min mens mer än att jag får ömma bröst , dock är dom ömma på sidan då och denna gången är bröstvårtorna ömma (eller bakom bröstvårtorna) så jag håller tummar och tår :D

Håller tummarna för dig iaf :D

Det är jätte roligt! Hoppas men får vara med på den listan med ;)

Ska bli sååå spännande detta!! Hoppas vi får våra efterlängtade plus o som också stannar! :)
  • T90
    babytjejen skrev 2018-05-17 20:23:55 följande:

Nästan så man inte vill lägga sig eftersom jag vet att mensen kommer imorgon..vill så gärna ha ett plus istället men allt som händer i kroppen tyder på mens, bara svårt att få hjärtat att fatta det...är såååå rädd att det ska ta 3 år igen, Vet inte om jag orkar det..

All styrka till dig, jobbigt :( känner igen mig med att hjärnan och hjärtat inte inser samma saker. Man är inte mer än människa och man måste få känna "hur ska jag orka?".
  • Mallanino
    babytjejen skrev 2018-05-17 20:23:55 följande:

Jag känner precis likadant :( vill inte sova eftersom jag tror mensen kommer imorgon :?( hoppas du slipper vänta 3 år :(